Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand oud. Ik ga dus binnenkort opvolgmelk geven, maar hij krijgt nu nog friso standaard met johannesbroodpitmeel. Moet ik met opvolgmelk johannesbroodpitmeel blijven geven? Zijn schema ziet er ongeveer zo uit: Zodra hij wakker wordt fles 210 plus rijstebloem Ongeveer 10.30 fruit (vers gemaakt) ongeveer 200 ml (met stukjes) Ongeveer 12.00 fles 150 Ongeveer 15.00 fles 180 18.00 groente (vers gemaakt) ongeveer 200 ml (met stukjes) 20.00 fles 210 plus rijstebloem Volgens het schema van het cb zou ik de fles van 15 uur moeten vervangen voor een rijstewafel of iets dergelijks en zou ik bij de fles van 12 uur brood moeten geven. Nu lijkt mij het makkelijker om i.p.v. 12 uur fles brood te geven en om 15 uur gewoon fles eventueel met rijstewafel tussendoor ergens. Is dit oke? En rijstebloem vervangen door appelpapje 's morgens en granenpapje 's avonds ofzo? Wat is hierin gebruikelijk, want volgens mij staat er op het schema van het cb dat je 's avonds alleen opvolgmelk moet geven? Alvast bedankt voor uw hulp. Groetjes Silvia
Hallo Silvia, Met 6 maanden kan het zijn dat de meeste klachten over zijn en het niet meer nodig is om er jbp aan toe te voegen. Misschien kan je het geleidelijk afbouwen zodat je kunt zien hoe het gaat. Tussen de 6-8 maanden is het advies om gemiddeld nog 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Deze hoeveelheid kan je zelf bijvoorbeeld in 4 keer over de dag verdelen. Hoe het voor jullie uitkomt. Een kleine hoeveelheid (bv. 100 ml) melk bij de brood kan wel. Dat is met 6 maanden misschien nog wat aan de vroege kant. Ook 1 keer per dag is prima, 's avonds of 's ochtends, dit maakt niet uit hoor. Groeten Angelique
Hallo, daar ben ik weer. Op zich gaat het goed met 3 flessen van 180. Alleen hij gaat wel weer spugen van de standaard opvolgmelk. Ik ga dus friso comfort geven. Maar de roosvicee komt er ook uit. Kan ik hiervoor iets anders geven wat beter binnen blijft? Nu las ik ergens dat je ook johannesbroodpitmeel door de roosvicee kunt doen. Is dat zo? Ik dacht altijd dat je johannesbroodpitmeel met gekookt water moest mengen. Hopelijk heeft u hiervoor een tip. Alvast bedankt. Groetjes Silvia
Hoi Silvia, Vervelend dat je zoontje nog steeds spuugt. Dan is het goed om nog even Friso Comfort 2 te gebruiken. Los johannesbroodpitmeel (Nutriton) hoef je niet in gekookt water op te lossen. Je kunt het eens proberen met de roosvicee. Groetjes Linda