Appelstroop - frequentie ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Inez01, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje van 8 mnd heeft nu eindelijk een beetje brood op tussen de middag, maar wel met appelstroop. Nu weet ik dat dit op zich prima is, maar wat ik niet weet hoe vaak ze dit in principe mogen hebben in de week.

Iemand die het antwoord weet?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee at het in het begin zowat elke dag

3. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    onze uk eet het ook bijna dagelijks al vanaf het begin. hij is niet zo'n broodliefhebber maar met stroop lust ie wel (ook wel met jam en chocopasta maar stroop leek mij de gezondere keuze)

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik dacht dat dagelijks misschien niet goed was i.v.m teveel aan ijzer.

Eet hij al zijn boterhammen dan alleen met stroop, ik ga er even vanuit dat hij op een dag meer dan 1 boterham eet.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het lijkt me ook niet goed om het elke dag te geven, ook erg eenzijdig. Ik zou zelf 2 x per week voldoende vinden.

6. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Wat geef jij je zoontje allemaal op brood? Vond hij alles meteen lekker of heb je het opgebouwd en zo ja, wat eerst?

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    in het begin kreeg hij boter/appelstroop/heel klein beetje pasta

nu eet hij
    smeerworst
    ham(niet zo vaak)
    appelstroop
    pasta
    ei

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij is één boterham per dag niet zo'n ramp maar het is natuurlijk wel handig wanneer ze andere dingen leren eten. Anders wordt het wel erg eenzijdig. Ik geef ongeveer 2 x per week appelstroop. Verder: geprakte banaan, smeerworst, smeerkaas en jam. Binnenkort ga ik eens verder met pindakaas enzo

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hij krijgt echt van alles op brood: smeerkaas (verschillende soorten), smeerworst, pindakaas, jam, stroop. Maar hij is wel een hele makkelijke eter, weigert eigenlijk niks. Dus ik heb niks opgebouwd, maar gewoon van alles gegeven.
    Het duurde wel heel lang voordat hij brood at, maar zodra hij dat at kon er alles direct op.

10. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    :oops: helaas ik krijg er echt maar 1 boterham per dag in hoor. 's ochtends een bordje pap en de boterham rond 12:00/13:00 uur.

ik zei al het i niet zo'n broodliefhebber. soms maak ik ook halfjes dus een halfje stroop en een halfje jam. oh ja of een minikrentebolletje erbij dat lust ie dan weer wel :rolleyes:

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho krijgt vaak smeerworst,jam,pindakaas op brood.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva krijgt elke dag standaard een boterham en stroop en een boterham met kaas. Misschien een beetje saai, maar Eva vindt het zo lekker! Van de rest moet ze niet zoveel hebben, jam lust ze wel, maar dan geef ik liever appelstroop, heb toch het idee dat daar iets meer nuttige voedingsstoffen inzitten. Smeerkaas eet ze geloof ik wel eens op de opvang en pindakaas eet ze alleen als ze een stuk van mijn boterham mag ;).

13. Jelle lustte in het begin alleen maar appelstroop. Andere dingen die ik probeerde (smeerkaas, leverpastei) moest ie echt niks van hebben.
    Dus zo heeft Jelle wel zeker een maand lang elke dag appelstroop op zijn brood gekregen. Ik heb het nog nagevraagd bij het consultatiebureau toen, die zeiden dat het niet zo erg was, dat ie vanzelf wel van smaak zou veranderen en ook andere dingen op zijn brood ging eten. En dat klopt :)
    Maar er was dus geen bezwaar tegen elke dag apppelstroop.

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lijkt mij op zich ook niet slecht qua ijzer, want een overmaat aan ijzer is ook voor volwassene geen probleem. Je kunt er alleen wat verstopt van raken...

Deel Deze Pagina