opvolgmelk? groeimelk? bambix? advies...

Discussie in 'Voeding' gestart door Lavendel82, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    onze dochter vind gewone melk (nog) niet lekker. Om toch aan de 300cc melkproducten te komen geven we haar 's morgens nog een fles. Op dit moment krijgt ze opvolgmelk 3. We waren van plan om dit af te gaan bouwen, maar omdat ze melk niet lekker vind houden we de fles er voorlopig nog in.

We hebben ook bambix in huis gehaald maar ook dit krijgt ze niet weg (aangemaakt met gewone melk)

Nu zag ik gister bij de kv dat je naast opvolgmelk ook peuter groeimelk hebt. Wat is het verschil tussen deze twee?

Kun je bambix ook aanmaken met opvolgmelk?
    Heeft iemand tips voor mij wat ik nu het beste kan doen?
    Dronken jullie kindjes in 1x de gewone melk?
    Moet ik het eerst mengen? Overstappen naar groeimelk?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

volgens mij is het allemaal commerciele onzin dus zou ik gewoon kijken naar wat je dochtertje het lekkerst vind en blijven oefenen met gewone melk. Misschien dat ze het in eens wel lekker gaat vinden.

suc6!

3. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Je kan bambix gewoon aanmaken met opvolgmelk, of groeimelk en zelfs wel met peutergroeimelk.

Peutergroeimelk is voor kinderen vanaf 1 jaar. Dit kan je bv geven als ze gewone melk niet lust. Mijn mijn kinderen lustten ook niet meteen gewone melk toen ze 1 jaar werden, dus heb hier ook nog een tijdje peutergroeimelk gegeven. En die gebruikte ik ook om 's ochtends een bord pap mee aan te maken.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou niet beginnen met peutermelk, want die is erg zoet met vanillesmaak, en dan is het 10x moeilijkerr om overstap te maken naar gewone melk.

Mijn dochter heeft ook koemelk geweigerd. Ik heb een tijdje gemengd. Een deel opvolgmelk 3 (bijv 120/4) en dan aanvullen met volle koemelk. En dan de verhouding steeds meer verschuiven.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter drinkt peutermelk thuis en op kdv gewone koemelk.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook gewoon voorzichtig gaan mengen met de opvolgmelk zoals Adi aangeeft. Hier eerst half/half gedaan en daarna meteen gewone melk, was geen probleem...
    Maar als jouw kindje het niet wil, zou ik het wat rustiger aanpakken en er de tijd voor nemen!

Voor zuivel kun je ook yoghurt/ kwark/ kaas etc geven.
    Hoeft dan natuurlijk niet alleen maar melk te zijn!

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    goed idee van het mengen! dat gaan we eens doen, poos terug ergens gelezen/gehoord dat dit niet goed is, maar vanmorgen op het cb geweest en die zeiden dat je best kon mengen.

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    klopt alleen met dat beetje yoghurt en boter/kaas wat ze krijgt komen wij niet toe aan de 300 cc.

ik ga nu eerst maar eens bambix aanmaken met opvolgmelk ipv gewone melk

ok, peutermelk komt er hier dus niet in!
    ik houd het bij opvolgmelk, en hopelijk snel gewone melk;)

Deel Deze Pagina