Mijn zoontje drinkt sinds een week zijn flessen niet meer leeg. Hij krijgt 3x 180+6 en voor het slapen 210+7. 's Avonds krijgt hij groente. Wat kan ik veranderen aan dit schema? Misschien een fles minder? Het consultatiebureau hier is niet echt handig in het geven van tips dus ik weet het echt ff niet meer..
Wat is zijn schema? Mijn zoontje is met ruim 6 maanden wel overgegaan naar 3 flessen en in het geval van mijn zoontje vond ons CB dat goed. Maar ik heb nogal een flinkerd en een vreetzak. Het ging trouwens gewoon in 1 keer goed.
Ik geef ook 3 flesjes sinds ik groente geef ( en dan is Roos geen grote eter,ze eet een half potje van 6 maanden ) en ze heeft zelf die fles laten vallen... s'ochtends fles van 200 cc s'middags oefenen met hel kleine stukjes brood ( echt niet veel hoor ) en fles van 200 cc na het slapen fruit ongeveer 100-125 gr. dan groente 100 gram en klein toetje slapen voor de nacht 240 cc ( pyamapapje )
Zijn schema is nu ongeveer: 8:00 180+6 12:00 180+6 16:00 180+6 17:30 groente zoveel als hij op kan 20:30 210+ 7 Welke fles zou ik dan weg moeten laten en heeft hij dan genoeg aan zijn groente? En wat voor drinken moet hij dan tussendoor?
Ik ben met 6 maanden ook overgegaan naar 3 flessen, maar mijn zoontje at wel echt heel ruim. Ik was met 4 maanden begonnen met bijvoeden en hij hoeft eigenlijk nergens aan te wennen dus met 6 maanden at hij ook al 2 stuks fruit naast de groenten. Misschien kun je dus eerst nog fruit introduceren en als dit goed gaat er een fles af halen? Voor nu de flessen tijdelijk ietsje kleiner maken? Mijn schema toendertijd zag er zo uit: 8 uur: 180+6 met fijne granen , dit vulde enorm dus smorgens kwam ik niet aan fruit toe 12: 180+ 6 15uur: 2 stuks fruit 18 uur: warme hap 19:30: 180+6 Hoop dat je er wat aan hebt?
O, en wat betreft vocht: hier hoef je ip niks bij te geven. Minimaal 500cc vocht moeten ze hebben en met 3 flessen van 200 kom je daar makkelijk aan. In fruit zit ook een hoop vocht. eventueel kun je wat water, thee of diksap tussendoor aanbieden, maar dit is niet noodzakelijk.