Opvolgmelk, hoeveel is nou maximaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Doekie, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter is inmiddels 6,5 maand en we zijn onlangs overgestapt op opvolgmelk.
    Tijdens de 6 mnd controle op het CB zeiden ze dat er een fles af moest, ze kreeg toen nog 5 x 180/6. En eigenlijk vonden ze dat er in een paar weken tijd 2 flessen af moesten omdat ze beslist niet meer dan 600 ml opvolgmelk mocht hebben (dus 3 x 200 ml) en als ze dan toch die 4e fles wilde hebben moesten we maar nr 1 melk geven...

Nou kan ik het me van de oudste helemaal niet herinneren dat ze zo moeilijk deden op het bureau. En op de verpakking staat ook 3 x 210 of 4 x 200 ml... dus waar haalt het bureau die 600 ml dan vandaan?
    Overigens zijn we ook net een paar weken begonnen met bijvoeding en van de oudste weet ik nog wel dat die gaandeweg minder melk ging drinken toen de voeding er beter in ging en we ergens tussen 7 en 8 maand brood erbij gingen geven...

Jongste is niet te zwaar, zit keurig op de middenlijn qua gewicht en qua lengte er iets boven. Ze eet prima en laat soms een bodempje van de melk over.
    Is die 800 ml die ze nu krijgt dan teveel of valt dat allemaal wel mee?
    Mijn gevoel zegt dat ik het bureau maar moet laten kletsen, want het komt vanzelf allemaal wel...

Ik zal met ons volgende bezoek in elk geval naar de reden vragen waarom ze zo op die 600 ml hameren, want dat ben ik vorige keer vergeten.

Doekie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Doekie,

Het kan geen kwaad om je kindje 800 ml opvolgmelk te geven hoor. Het klopt dat 800 ml maximaal is, maar dat is wel een hele gebruikelijke hoeveelheid tussen de 6 en 8 maanden.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina