opvolgmelk hoeveelheid maximaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by zonnestraaltje1981, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn kindje is deze week 6 maanden geworden, dus dacht ik dat het tijd was om over te stappen op opvolgmelk. Nou krijgt mijn zoontje 3 x perdag een flesje van 180+6 en de laatste fles 210+7. En meestal krijgt hij tussendoor nog een klein papje rijstebloem met 2 schepjes fv.
    Hij krijgt nog geen groente/fruit omdat hij daar nog niet zo goed op reageerd.
    Nu las ik ergens dat je een kindje van opvolgmelk maar 700ml op een dag mag geven? Mijn kindje krijgt dus wel behoorlijk meer. Kan dit kwaad? Minder geven lukt niet want dan blijft hij hongerig.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

De maximale hoeveelheid opvolgmelk is per dag 800 ml.
    Wanneer je kindje een keer iets meer vraagt is dat niet erg, maar structureel is dat wat belastender voor de niertjes van je kindje. Wellicht kun je proberen om de laatste fles 180 ml met 6 schepjes opvolgmelk te geven plus rijstebloem? De opvolgmelk levert meer voedingsstoffen per flesje omdat het lepeltje ook iets groter is.

Groeten eveline

3. zonnestraaltje1981

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor je reactie!
    Jammergenoeg neemt mijn jochie niet genoegen met 180 ml als laatste voeding. Nu word hij meestal 's ochtends al vroeg wakker en heeft hij echt honger! Rijstebloem hebben we in de fles al weleens geprobeerd maar daar lijkt hij 's nachts steeds wakker van te worden. Erg apart want van een papje rijstebloem lijkt hij geen last te hebben.

4. zonnestraaltje1981

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Hmm mn jochie krijgt dus 3 schepjes teveel per dag. Lijkt me dus niet zo heel goed voor hem! Is het dan beter om toch terug te gaan naar standaard 1? Wel spuugt hij al vanaf de geboorte erg veel (volgens arts doordat hij zo ontzettend actief is) en maakt het dan misschien niet zoveel uit dat hij 3 schepjes teveel krijgt?
    Hmm zal deze week eens proberen op bij de middelste 2 voedingen er een schepje minder door te doen maar wel wat meer water. Eens kijken hoe hij het daar op doet!

Share This Page