Heb weer even jullie tips nodig ! Julie krijgt vanaf haar geboorte Nutrilon hypoallergeen; dit omdat zij een vergrote kans op allergie zou hebben omdat zowel mijn man als ik vroeger behoorlijk eczeem en astma hebben gehad. Helaas kon ik door een borstoperatie geen BV geven, dus ze heeft altijd KV gehad. Nu is ze 6,5 maand en drinkt 4 flessen van 180/6, dus willen we overstappen op opvolgmelk. Tot nu toe vertoont ze geen spoortje van allergie, heeft een supergaaf huidje zonder eczeem en geen astma. Ze is vorige maand gestart met groenten en fruit, eet van alles zonder allergische reacties. Op het CB zeiden ze dat we om die reden rustig kunnen overstappen op de gewone opvolgmelk ipv hypoallergene. Maarja, het CB vertelt ook niet altijd het evangelie ... Wat zouden jullie doen?
ik geef naast bv ook kv hypoallergeen, en wat het cb ook tegen me gaat vertellen over een klein tijdje... als ik over ga op nr2 word het toch hypoallergeen. mijn zoontje heeft ook nog geen eczeem en astma maar wil dat ook zo houden. dus preventief blijf ik op hypoallergeen
Ik zou preventief toch wel HA blijven geven denk ik. Straks geef je standaard voeding en gaat het mis. Lijkt me vreselijk!
Wij zeilf zijn gestart met HA kunstvoeding naast de borstvoeding. Dit omdat mij toen verteld is dat dit beter zou zijn. Wij hebben zelf geen echte allergieen oid, maar toch die Nutrilon HA gestart. Kinderen lijken ook geen allergieen oid te hebben en hebben nooit iets van allergisch op gereageerd wat betrefd de bijvoeding. Toch zijn wij altijd Nutrilon HA blijven geven, eigenlijk niet eens ivm evt allergieen maar gewoon omdat we na 9/10 maanden niet over wilden gaan stappen op wat anders dat ze misschien helemaal niet lekker zouden vinden gezien ze deze erg lekker vinden. Aan mij heb je dus helemaal niks he ! Kan je dus alleen vertellen dat wij van HA1 overgestapt zijn naar HA2, wat de oudste twee nu nog altijd krijgen .
Ik heb van het Cb begrepen zodra de kleine bijvoeding krijgt dat HA geen nut meer heeft. Bij ons zijn ook geen allergieën bekend, en wij waren vanaf de geboorte ook meteen gestart met HA maar vanaf 4 maanden toen ze fruit en groente begon te eten konden we met HA stoppen. Had niet veel nut zeiden ze op het CB, en Nutricia heeft me dat ook bevestigd.