drinkgedrag herken je dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door klaske, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi,

zal even kort uitleggen wat mijn vraag is
    mijn dochtertje 12 weken en 5100 gram. Dronk 6 keer 150 cc met 5 schepjes voeding.
    Bijna altijd haar flesjes leeg en keurig om de drie uur. Eigenlijk helemaal niks mis mee.
    Nou moet moeders, ikke dus, zonodig vragen aan cb of kind iets meer mag en dan om de 4 uur. Ik had soms het idee dat ik alleen aan het eten geven was. 3 uur zijn zo voorbij.
    Maar nu geef ik 5 keer 180 cc met 6 schepjes voeding en mevrouw drinkt nu meer 1 fles geheel leeg en de rest laat ze zo 80 cc staan per fles.
    Doe ik er nu goed aan zo, moet ze nog even wennnen, of moet ik weer overstappen op 6 keer 150?
    Herkennen jullie dit?
    Mijn moedersintinct zegt dat ik eerst een weekje even moet proberen en dan even met cb bel voor hoe het week is verlopen.
    alvast bedankt voor de reactie

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    houdt je wel nu 4 uur aan tussen de flessen? of alsnog 3 uur?

t kan ook een combi zijn met een sprongetje, maar wel toevallig dat dit precies zo samen valt.
    je kan het idd een week zo blijven proberen, maar wel zoveel mogelijk elke 4 uur....t gevaar alleen is als ze de flessen niet leegdrinkt dat ze dan eerder honger heeft. niet zo gek natuurlijk, maar zo kan de dag een rommeltje worden.

in een sprongetje willen sommige ook weleens hun flessen niet meer leegdrinken....

of lekker terug naar elke 3 u en dan 150 cc..alles is mogelijk....

3. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi,

dank je voor reactie
    ik houd nu 4 uur aan tussen de voedingen.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zou het even aankijken hoor! Misschien heeft ze geen behoefte aan 5x200cc maar wel aan 3x190 en 2x 120 ofzo, ik noem maar wat. Hier zat er ook nooit een logica in, het was niet zo dat de ochtendfles bijvoorbeeld standaard leeg werd gedronken of niet. Dus we boden gewoon 5x200 aan en daarvan liet ze over een dag in totaal tussen de 50 en de 150 staan. Laat het maar van haar afhangen, ze neemt wat ze nodig heeft en zal zelf langer tussen de voedingen laten.

Overigens mag jij natuurlijk gewoon zelf deze keuze maken he, je hoeft geen goedkeuring te vragen aan het cb! Zij kunnen je wel adviseren...

5. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    Miepie ook bedankt voor de reactie

het is niet zo dat het cb mij dit opgelegd heeft, het was zelf een vraag van mij alleen ben ik een onzekere klaske die dan even niet aan vriendinnnen kan vragen over bijv dit dus doe ik het via deze weg.
    Maar ik ga gewoon even volhouden, ze geeft nog geen kik dat ze binnen drie uur honger heeft.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk naar je dochter!
    Zelf eet je niet elk moment van de dag evenveel, dus het is ook helemaal niet raar als ze de ene keer 150/5 wil en de andere keer 180/6. Ik zou wel proberen op de dag een paar 150/5 aan te houden, anders komt het maximum van 30 schepjes op een dag wel heel snel in zicht. En dat geeft weer allerlei ander gedoe waar je niet op zit te wachten.

Naar je kind kijken: is ze tevreden, plast ze goed en groeit ze goed, dat is het allerbelangrijkste!

Deel Deze Pagina