Snelle drinker

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by wendy339, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Beste deskundige;

Mijn zoontje (morgen 6 weken oud) drinkt al vanf zijn geboorte erg snel. De 15/20 min die geadviseerd worden haalt meneer alleen als ik 2x 5 min pauze inlas waardoor hij alleen maar gulziger gaat drinken daarna (volgens mij denkt hij dat ik het afpak haha).
    Hij drinkt uit de difrax s fles, en die bevalt verder goed.
    Nu hoorde ik van mn vriendinnen dat ik er wat nutriton door kan doen,maar op de verpakking staat; voor spugende baby's?
    Dit doet hij ook wel een beetje maar vaak pas een uur na het voeden, hij boert ook bijna nooit.. Spuugd niet veel maar zie hem wel terugslikken (melk komt omhoog lijkt het). Mag/helpt nutriton dan wel? Hij heeft in de avond altijd even krampjes verder geen defecatie problemen. Wat is jou advies?

Hij krijgt nu 120/4 = 135ml 5xdaags, nu is hij de laatste dagen zo diep in slaap na zijn fles van 20u dat we besloten hebben zijn "schema" wat te vervroegen naar laatste fles om 23u. Gister kregen we zelfs de fles van 23.30 er niet in omdat hij zo diep aan het slapen was. Verder eet hij alles wat hij krijgt helemaal op.
    Nu komt hij eind van de nacht nog voor een kleine flesje.
    Is het een idee om hem de laatste fles ietsje meer te geven om te kijken of hij dan ietsje langer doorslaapt (ivm nu om 23u een fles ipv 24u) Hij woog 2 weken geleden 4570gr. Krijgt 5 flessen.
    Dan zou ik hem dus bijv 4x 135ml geven en 1x 150.
    Is dat iets?
    Sorry voor t lange verhaal, 1 kindje dus nog zoekende..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Het is altijd zoeken in het begin, heel logisch hoor! :)

Als je zoontje iets te gulzig drinkt en je geeft al het kleinste speentje, dan mag je de voeding zeker wat indikken met nutriton. Het maakt de voeding dikker, dat is handig voor spugende kindjes maar ook voor kindjes die te snel drinken!

Qua hoeveelheid krijgt je zoontje een prima hoeveelheid voeding. Hij mag zelfs voor zijn gewicht ietsje meer drinken als hij daaraan behoefte heeft. Je mag dus de laatste voeding ophogen hoor, geen probleem.

Groetjes Linda

Share This Page