Mijn zoontje is bijna zeven maanden en volgens het cb kon ik beginnen met brood.. Hij eet elke ochtend als hij wakker wordt rond 10.00 een stuk fruit dit gaat goed.. de ene keer vind hij het lekkerder als de andere keer maar meestal wel een half of een heel stuk fruit. Rond 16.00 probeer ik groente maar dat gaat nog voor geen meter eigenlijk.. Hij vind het niet lekker.. geprakt niet, aan een stuk niet.. Na de hapjes geef ik altijd nog bv als hij wil... Moet ik dan toch al brood gaan geven tussen de middag als de groenten nog niet goed gaan?
Je kunt gewoon starten met een broodkorst. Deze geef je hem om lekker te sabbelen op momenten dat hij goed wakker is.
Een broodkorst krijgt hij al 2 weken.. Dat gaat prima die eet hij op.. tot er nog maar een klein stukje overblijft wat hij niet meer in zijn mond kan stoppen..
Mijn jochie weigerde met 6,5 maand al zijn fruit en groente. Ik ben toen juist met brood begonnen om te kijken of ik hem zo aan het vaste voedsel te krijgen. En dat ging prima, hij at direct een hele boterham op. Een paar weken later volgden alsnog de groente en fruit.
Nou brood vind hij dus super lekker en gaat heel goed.. Gisteren en eergisteren met gemak een halve boterham met boter op. Wanneer moet je nu ook brood bij het ontbijt gaan geven?
Ik heb heel lang een papfles in de ochtend gegeven. Denk tot 11 maand. Dat kwam bij ons ook beter uit qua tijd. Maar het mag eerder, al zou ik het pas doen als hij alle andere maaltijden goed eet..