pap in poedervorm

Discussie in 'Voeding' gestart door Malouke, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malouke

Malouke Lid

3 sep 2013
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Weten jullie welke pap wat meer een poederstructuur heeft zodat het wat makkelijker mengt en de speen niet steeds verstopt raakt. Ik weet dat het pyjamapapje makkelijk mengt. Toch zou ik daar graag een alternatief voor hebben. Ik vind de meeste fijne granen papjes een enorm gedoe met spenen... Herkennen jullie dit?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Bij ons hoort pap in een bordje... Geen gedoe met verstopte spenen dus.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier ook

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging de fijne granen pap van 6+ wel door de L-speen van difrax. Deed dan 6 voedingsschepjes pap op een fles van 180/6.
    Dit hebben we een paar weken gedaan, maar ze krijgt nu al een paar maanden pap uit een bordje zoals de anderen ook al schreven.

5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij hebben de oerpap van de kleine keuken. Wij doen twee eetlepels door haar ochtendlfles (180(6) ( dr. Brown en speen 4) en dat gaat prima.

Pap uit een bordje zou ik overigens ook graag willen geven maar mevrouw weigert dat....toevallig net een topic over geopend in baby en dreumes...

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook pap uit een bordje. Langzaam opgebouwd qua hoeveelheid. Eerst paar hapjes en rest gewoon fles. Nu eet ie het graag.

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Geven jullie pap uit een bordje in de ochtend of in de avond? Ik vind die ochtendfles nog zo heerlijk ontspannen en een echt rustmomentje. 's Avonds geven we een papfles met rijstebloem en dat gaat wel ok, maar soms valt hij ook in slaap tijdens de fles. Een bordje zou dan ook weer zoveel onrust geven denk ik.. Adviezen?

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

De kinderarts heeft mij altijd aangeraden alleen sochtends pap te geven:

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Want? :)

10. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Geen flauw idee, verder niet opgelet. Volgens mij was t vanwege de mondmotoriek. 2x pap is trouwens veel te veel.

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij verdelen het...
    Ip ochtend krijgt ie 90/3 aangemaakt als pap. Daarnaast drinkt ie 90/3 fles.

Savonds hetzelfde recept. Juist op aanraden kinderarts omdat zoonlief mega hongerig is. Zo heeft ie wel 2x daags de vulling maar krijgt ie eigenlijk maar 1heel bord pap op een dag. (Verdeeld over 2 dosissen)

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    's Morgens pap uit een bordje, maar dat was ook omdat ze met de fles ging lopen klieren en uit een bordje at ze zonder problemen binnen 10min dat hele bordje leeg.
    's Avonds gewoon een fles van 180/6 zonder pap of iets. Bij beide kinderen wel geprobeerd maar het heeft hier echt geen meerwaarde voor doorslapen, ze sliepen juist nog onrustiger.
    Pap vind ik gewoon een maaltijd, dus 's morgens als ontbijt prima. 's Avonds voor het slapen gaan kan ik van 4-6/7 maanden nog begrijpen, maar als je kind gewoon groente eet 's avonds nergens meer voor nodig.
    Ik geef mijn zoon van bijna 4 ook na z'n avondeten niet nog een bord pap, maar gewoon een beker drinken.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Waarschijnlijk omdat er vanuit wordt gegaan (wat ik ook logisch vind) dat er 's middags brood wordt gegeven. Dus 's morgens pap, 's middags brood en dan 's avonds weer pap is inderdaad teveel van het goede. Er wordt geadviseerd 2x per dag granen te geven, dat is of 2x brood wat wij bij de oudste deden omdat die geen pap lustte of 1x brood en 1x pap.

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Pap is hier ontbijt, dus in de ochtend aan tafel.
    Mijn jongste is nu 3,5 maand en moet dus nog 2,5 maand wachten voor hij iets anders krijgt dan kv.
    Maar als je kindje 's avonds gewoon mee eet aan tafel is het toch niet nodig om daarna nog pap te geven?

Deel Deze Pagina