Nog nooit avondeten gegeten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MamaSon, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo,

ik zie meerdere onderwerpen van andere tobbende moeders met vragen over het eten van hun kindje. Dit gaat steeds om slechte eet fases.

Mijn dochtertje van 18 maanden heeft nog nooit avondeten gegeten. Niet uit een potje en niet vers.
    We hebben steeds maar weer aangeboden, zit er gezellig bij aan tafel, laten oudere zus het goede voorbeeld geven etc etc. Niets werkt. Ze duwt het bord letterlijk weg en ze trekt demonstratief haar slab af. Een danoontje gaat er vervolgens in als koek die ze braaf zelf uit het bakje lepelt en opeet.

Heb je nog tips om haar aan het eten te krijgen?
    En moeten we het danoontje laten vervallen en pas geven als ze eet?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten MamaSon

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wat een lastige situatie,

Goed dat jullie het gezellig houden aan tafel.

Wat nog belangrijk is om te weten, eet je kindje wel brood en fruit?

Misschien dat de volgende tips iets kunnen helpen:

-Soms helpt het om eerder te eten, soms zijn kindjes te moe om te eten.
    - Wanneer de warme maaltijd een probleem is, werkt het soms wel om een soep te maken, waardoor kindjes ook verschillende groenten binnen kunnen krijgen.

Wanneer je je zorgen maakt, of je kindje minder goed groeit of minder energie heeft, kun je het beste even contact opnemen met je huisarts of consultatiebureau.

Groeten Eveline

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie!

Ze eet wel brood (max. 1 boterham per dag), maar bijna geen fruit. Ongeveer 1/8e appel.Toch groeit ze verder wel goed.

Het consultatieburo raadt ons aan om weer opvolgmelk te gaan geven omdat daar meer toegevoegde vitamen e.d. in zitten. Dat gaan we dus doen. Eerder eten en soep ga ik vanavond gelijk proberen. Wie weet dat ze soep wel wil eten.

Groeten Mamason

Share This Page