Er is een sommetje dat je weet hoeveel melk je baby binnen moet krijgen. Ons dochtertje komt er alleen niet op. We hebben haar gewogen (mijn man eerst op de weegschaal alleen darna met dochter) en ze was wel zo'n 200 gram aangekomen. (wat we gehoord hadden van de kinderarts dat ze aan moet komen er week). Ik ben gewoon wat onzeker omdat de kinderarts zei dat ze best wat meer mag drinken. Dat ze netjes op de lijn zat (van lengte en gewicht) maar dat ze est wat meer aan mocht komen. Maar ze wil gewoon niet meer hebben dan dat ze nu binnenkrijgt. Mijn borst wil ze helaas helemaal niet. (probeer het nog wel maar ze raakt gefrustreerd). dus krijgt ze daarom flesvoeding en mijn afgekolfde melk. Ze krijgt nutrilon. Ze is nu ruim 4 week en ze drinkt zo'n 70 ml per keer (ongeveer elke 3 uur) soms wat meer soms wat minder maar gemiddeld 70. En ze moet eigenlijk wel 80 a 90 per keer drinken (bij 7 voedingen). Moet ik me zorge maken of is het niet erg dat ze minder drinkt? ze poept goed en heeft goede plasluiers en ze ziet er gezond uit. en geeft niet aan te weinig te krijgen (ze wil dan gewoon niet meer hebben) sorry ben even wat onzeker.
Ik zou me geen zorgen maken. Blijf het haar aanbieden en ze gaat vanzelf meer drinken. Forceren heeft toch geen zin en zolang ze het verder goed doet, lijkt het me prima. Het ene kind drinkt nou eenmaal wat meer dan het andere. Als ze echt niet goed blijkt te groeien straks, kun je eventueel wat andere dingen uitproberen, maar ik denk dat het daar veel te vroeg voor is.
dankjewel voor je antwoord. nee we dwingen ook zeker niet. Als ze niet meer wil wil ze niet. Zat alleen dan wel wat in spanning van eet ze wel genoeg? onzekerheid van een net moeder.
Helemaal mee eens! Als je meisje alert is, goeie plasluiers heeft dan is het prima. Alle mensen zijn anders en dus babies ook
Ieder kindje werkt anders. Als alles goed gaat, werkt dit voor jouw meisje prima en zou ik het gewoon zo laten. Ik heb me bij mijn dochtertje ook helemaal nooit aan die richtlijnen op het pak gehouden (alleen gewoon opletten dat ik nooit over de max heenkwam, maar dat haalde ze vooral de eerste maanden al niet eens) of die CB-schema's. Trouwens, hier dronk ze met 3 maanden zelfs maximaal 90 ml, meer ging er niet in. Ik heb van 6 weken tot 3 maanden gekolfde voeding met kv gecombineerd, net als jij nu doet. Zolang je inderdaad genoeg volle luiers hebt, zou ik me geen zorgen maken.
Maak je daar maar geen zorgen over! Ik maakte mij er eerst ook wel zorgen om hoor! Aangezien Marin ook beneden het minimum kreeg! Bij 6 kg kreeg ze 680/770 dat is volgens de berekening ook te weinig. Maar meer kreeg ik er niet in! Maar ze groeit er super op hoor! ong. 150 gr per week. Niet gaan dwingen want dan krijg je dat ze straks helemaal een afkeer hebben tegen drinken/fles!
gelukkig ben ik niet de enige. (niet leuk voor jullie natuurlijk) maak me maar geen zorgen er meer over. Ik maak steeds 70 en soms krijgt ze het leeg en soms niet. Ik dwing ook nooit. Dat is zeker niet de manier nee.