spugen na de voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by sammii88, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sammii88

sammii88 Actief lid

Apr 25, 2008
    149
    0
    0
    ik weet niet waarik het anders moet plaatsen!

mijn zoontje is geboren op 22-02-2009
    nu na elke voeding spuugt hij (lijkt net of ze hele fles er weer uit komt)
    is dit omdat hij te gulzig is?
    en wat kan ik er het beste aan doen...!

2. taatje85

taatje85 Bekend lid

Dec 12, 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    eh
    hoelang doet hij over ze fles?
    hoeveel weegt hij?
    hoeveel krijgt hij?
    Hoeveel gaatjes zitten er in ze flesje?
    doet ie dat al vanaf het begin of is ie er net pas mee begonnen?

x bloem

3. Eefje1

Eefje1 Lid

Nov 12, 2007
    70
    0
    0
    hey

vervelend dat hij zoveel spuugt,
    geef ons wat meer info, want zo kunnen we er geen antwoord opgeven
    ik heb zelf ook een spugende baby en in het begin hadden wij hem op onze kamer staan s'nacht zodat we telkens konden gaan kijken
    als hij weer had gespuugt en zijn hoofdje weer onder de melk zat
    ik heb nog wel wat tips

*bedje wat om hoog zetten(hoofdeind)
    *in de kinderwagen bak ook wat omhoog met een handdoek onder het matrasje
    *en hem wat langer rechtop houden na de fles
    *wij hebben een speciale fles dat spugen helpt verminderen van het merk b-free je hebt zo ook van dr brown.

succes
    gr eefje

4. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ik heb het bij de oudste ook gehad. Het kan er inderdaad aan liggen dat hij of te gulzig drinkt, of juist te hard moet zuigen of een koemelkallergie heeft. Maar het kan ook een defect aan het maagklepje zijn. Mijn dochtertje is altijd blijven spugen zonder duidelijke oorzaak, tot ze vaste voeding kreeg.

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de vk of het consultatiebureau. Zij kunnen je hierin adviseren.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij hebben het ook gehad. Bij ons was de oplossing uiteindelijk hypo allergene voeding met nutriton. Als er allergieen in de familie zijn, is het raadzaam om hypo allergeen te gaan geven. En inderdaad na de fles niet gelijk neer te leggen, maar hem nog even omhoog houden, zodat de melk kan zakken. Ook flessen gebruiken waar geen lucht bij kan komen. Wij hebben de flessen van avent gebruikt en wel met een groter speentje vanwege de nutriton, maar dat werkte bij ons prima. Het is even zoeken en als het blijft, moet je even de huisarts of het cb om advies vragen.

6. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad, en zijn ook overgestapt op de b-free fles. Deze heeft hier erg geholpen, het bleek dat ze erg veel lucht binnenkreeg met de avent en de difrax flesjes. Ook moeten we het flesje in 3x geven en steeds tussendoor even rechtop houden om een boertje te laten doen en als de fles leeg is echt even een poosje rechtop tegen je aan houden, voordat je hem neerlegt.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij ons was het de eerste 1 a 2 weken ook heel extreem. Daarna is het wel wat minder geworden, maar het is pas echt grotendeels over gegaan toen we friso comfort gingen geven. Dat werkt voor Tobe echt geweldig!

Verder:
    - goed boeren (als er een boer dwars zit, komt het er bij Tobe alsnog uit)
    - alles omhoog zetten zodat het minder makkelijk terugkomt (dat hoeven wij nu gelukkig niet meer sinds hij friso comfort krijgt)
    - probeer hem inderdaad eens wat minder te geven. Tobe overdronk zich ook aan de borst en spuugde dat ook allemaal weer uit. De flesvoeding heb ik echt met kleine beetjes moeten opbouwen en nu drinkt ie flessen van 200 cc ;)

Share This Page