Mijn zoontje is 6 weken en krijgt momentel 150+5 en dat 6 maal per dag. Hij weegt 4980 kg krijgt hij dan te veel? Wanneer ga je over op 5 flesjes?
Het is bij ons al weer even geleden maar volgens mij is het wel aan de ruime kant. Maar als je kindje het nodig heeft zou ik lekker geven. Ik weet niet meer precies wanneer wij overgingen naar 5 flessen per dag. Ik weet wel dat ik met 3 maanden nog op 6 flessen zat. Volgens mij gingen wij over naar 5 flessen rond de 4 maanden maar zeker weten doe ik het niet meer.
zal ik weer eens met het doorsnee regeltje gooien het aantal cc voeding per dag is het gewicht keer 150. Dus in jouw geval 5*150=650cc. En de max is gewicht *180cc. Dus 900cc En hij krijgt nu 6*165 cc.. Dus 990 cc. Wel heel erg ruim dus eigenlijk.. Geef je voeding op verzoek? doet hij lang genoeg (20 min) over de fles? Hoe doet zijn groeicurve het? als hij hier echt om vraagt, kun je overwegen om over te stappen op hongerige baby voeding..
Madelief is nu ook 6 weken en zit op 5x per dag 150+5. Ze drinkt deze hoeveelheid nu ruim 2 weken. Ze gaf het zelf aan door minder vaak de komen en langer te slapen tussen de voedingen door.
Bedankt voor jullie reactie's. Hij doet wel ongeveer 30 a 35 min. over zijn fles. Zijn speen erna wil die niet meer dus ik denk dat de zuigbehoefte wel oke is. Zijn groeicurve is aan de hoge kant maar dat was nog op borstvoeding en ik ben nu net overgestapt op flesvoeding! Hij zit echt de hele tijd met zijn vuistjes in zijn mond en huilerigzouden het misschien krampjes zijn maar sabbelen ze dan ook zo op hun handjes Veel vragen maar misschien hebben jullie hetzelfde en kunnen jullie me helpen?!
Zuigbehoefte klink wel ok.. Misschien is die overstapt wel even wennen inderdaad. Borstvoeding is vaak anders van samenstelling dan flesvoeding. Ik zou het dan nog even een paar daagjes aankijken, en anders hongerige baby voeding proberen.. Dat op de knuistje sabbelen herken ik niet zo. Maar FV is over het algemeen wel zwaarder voor de maag dan BV. Dus hij zou best wat last van zijn darmpjes kunnen hebben. Dan krijgen ze vaak ook zuigbehoefte => zuigen stimuleert de darmen => minder buikpijn. En met 6-8 weken zit dat sowieso op het hoogtepunt... Alleen hongerige baby voeding ligt dus nog zwaarder op de maag. Dus hopelijk krijgt hij dan niet meer last van zijn buikje..
misschien wat aa nde ruime kant maar hier geef ik het ook hoor. zelfde gewicht, zelfde aantal flessen. en ik heb nooit borstvoeding gegeven. sommige babys hebben gewoon wat meer nodig. maar je kan eventueel op andere voeding overgaan. hier is dat geen optie vanwege ha-voeding
HA voeding is lichter verteerbaar waardoor ze soms wat hongeriger zijn. Hier had mijn zoontje ook last van. Op advies van het CB zijn we uiteindelijk toch overgestapt op voeding voor hongerige baby's omdat het qua allergieen in de familie nog wel mee viel. 6x 150/5 is vrij veel. 30/35 minuten drinken is ook best veel. 20 minuten zou ongeveer gebruikelijk zijn, dus ik vraag me af of het echt honger is hoor... Het sabbelen op de handjes zou een vorm van troost kunnen zijn, het huilerige gedrag na het flesje kan ook komen van een te vol maagje. dit geeft kramp en/of een onprettig gevoel. Dit hebben wij ook gehad en wordt makkelijk verward met honger. Ik zou eens kijken wat er gebeurd als je terug gaat naar 6x 120/4. Als er dan minder dan 2,5 uur tussen de flesjes komt te zitten zou ik weer ophogen. Voeing voor hongerige baby's hielp bij ons ook goed. Hiermee redde hij het met dezelfde hoeveelheid wel 4 uur tussen de voedingen. Toen dat niet meer hielp hebben we nutriton geprobeerd. Succes!
Mijn zoontje is ook 6 weken maar krijgt nog 6a7 flessen op een dag en dan maar van 120/4 wat hij nog niet eens leegdrinkt. Bij een gewicht van 5000 gram mag een baby 750 cc drinken en dat door de aantal flesjes kom je ongeveer bij 5 flesjes wel uit op 150 maar bij 6a7 120. Ik had gisteren en vandaag 150/5 geprobeerd. Maar hij drinkt het gewoon niet op! Dus blijf nu toch nog maar 120/4 en dan om de 3 uur geven! Liefs
@ jann Heeft je zoontje inmiddels al wat meer ritme er in zitten? Hier begint het ritme er nu langzaam wat meer in te komen lijkt het. Hoeveel weegt jouw zoontje nu? Jasmine is nu ook 6 weken en weegt 4075 gram. Zij krijgt ook 6/7 flessen per dag van 120/4 welke zij niet allemaal leegdrinkt. Met name de laatste fles (ca. 22.30) levert nog al eens wat problemen op, omdat ik haar dan moet wakker maken. En dan drinkt ze niet zoveel. Hoe ervaar jij dat?
vandaag bij het cb maar eens gevraagd. hun mening: als hij het goed doet, lekker laten gaan! je zou eventueel eens kunnen kijken wat hij doet met 150 water en 4 schepjes maar bij het cb maken ze er geen probleem van. het is nou eenmaal een grote baby en de een heeft gewoon wat meer nodig dan de ander. dus vertrouw op je gevoel. je kunt natuurlijk een en ander proberen om hem minder te laten drinken maar de vraag is of het echt nodig is. het zijn allemaal maar richtlijnen he geen gebruiksaanwijzing. zolang je niet boven de liter komt... ik zou zeggen geen probleem. en met mij het cb ook.