Flesvoeding : op verzoek voeden of niet?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Palmboompje, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Is het handig om overdag ook op verzoek te voeden of niet?

Mijn meisje is nu 3 weken en in de nacht komt ze om de 3 uur maar overdag ligt ze soms nog te slapen en moet ik haar dus wakker maken voor een voeding. Is dit handig of gewoon afwachten tot wanneer ze zelf komt overdag?
    Ik wil niet dat ze de dag en nacht om gaat draaien en zo meer in de nacht moet voeden.

Iemand tips?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik voedde op verzoek, maar overdag hield ik wel een max aan tijd vast 4 uur.
    Dus op verzoek kan prima, maar laat er niet te lang tussen zitten zoals 5 uur ertussen.

3. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik heb in het begin ook op verzoek gevoed maar heb gemerkt dat mijn dochtertje gebaat was bij regelmaat en ben toen elke 3 uur gaan voeden en op een gegeven moment om de 3,5 en daarna in de 4 uur. Bij om de 4 uur liet ik op een gegeven moment de nachtfles weg. Dit werkte hier perfect. Baby wist waar ze aan toe was en ik ook. Allemaal blij

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vind enige regelmaat fijner. voor mezelf maar ook dochter is er rustiger onder geworden. Ik begin dagen op zelfde tijdstip en laat er idd niet meer dan 4 uur tussen zitten. Bij drie weken kan dat zelfs wel 3 uur zijn. Hoe meer ze drinkt overdag hoe kleiner de kans dat ze snachts komt.
    Wat ook helpt is snachts donker houden en niet te veel kknuffelen en eerste voeding overdag bewust licht maken en tijd voor nemen zodat ze uiteindelijk dag en nachtritme krijgt.

5. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedankt voor jullie reactie's. Jullie bedoelen dus dat jullie met regelmaat dan jullie kindjes overdag dus wakker maakten soms voor de voeding? Wennen ze hier dan niet aan en komen ze dan niet uit zichzelf in de nacht ook om de 3 uur?

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik merkte dat doordat ze voldoende kreeg overdag in de nacht minder nodig had.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Inderdaad als je je kindje overdag met regelmaat voedt, dan slaapt ze 's nachts langer (is hier tenminste)
    Ik zou je kleintje overdag wakker maken bij een max van 4 uur (of misschien maar 3 uur) en 's nachts laten slapen.
    Als ze honger hebben melden ze zich wel!

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik zou overdag om de 3 uur voeden, ze is nog heel klein en dan om de 3 uur kleine beetjes aanbieden is prima.
    Het kan zijn dat ze hierdoor ook minder in de nacht komt omdat ze netjes een buffertje heeft opgebouwd overdag.
    Maargoed niet iedere baby is hetzelfde ;)

Hoeveel drinkt ze per keer?

9. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ze drinkt nu 90 per keer en om de 3 uur. In de nacht komt ze wel uit zichzelf om de 3 uur maar overdag dus niet en soms slaapt ze terwijl het voedingstijd is (na 3 uur) maak ik haar dus wakker. Nu vroeg ik of dit wel verstandig is om haar wakker te maken overdag na 3 uur aan t cb & zij zeiden dus van niet omdat ze als ze uit zichzelf komt overdag ik haar meer voeding mag geven en ze misschien dan in de nacht ook meer tijd er tussen gaat laten. Dus eigenlijk moet ik haar niet wakker maken overdag en max. 4 uur er tussen laten zitten volgens cb in de hoop dat ze dan meer drinkt en in de nacht langer slaapt.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb altijd op verzoek gevoed. Ging perfect. De eerste weken maximaal 3 uur ertussen, maar daarna gewoon echt op verzoek. Zowel overdag als 's nachts. Ik vond het ideaal ook, keek altijd even hoeveel tijd ertussen zat en aan de hand daarvan bepaalde ik de hoeveelheid. Zat er 1,5 uur tussen kreeg ze een wat kleiner flesje dan wanneer er 4 tussen zat. Was even puzzelen, maar met 4 weken sliep ze van ongeveer 23 uur tot 7 dus dag en nacht omgooien deed ze zeer zeker niet ;)

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als ze overdag wel meer dan 3 uur ertussen laat en snachts strikt om de 3 uur komt lijkt het alsof ze de dag en nacht aan het omdraaien is. Ik zou dan overdag wel echt om de 3 uur voeden.

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier overdag met regelmaat en de nacht op verzoek.
    Overdag eerst om de 3 uur en daarna werd dat steeds langer. We lieten Siem wel overdag beetje zelf bepalen maar hielden zelf de regelmaat erin... Maar als ze overdag nog slaapt zou ik Es' proberen 4 uur te doen. Je kindje geeft zelf wel aan hoor!

13. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook flesvoeding per schema. Ik heb er ook over nagedacht om het op verzoek te doen, zoals ze 's nachts zelf kwam. Maar ik merkte dat ze na 4 uur nog in zo een diepe slaap was dat ze uit zichzelf echt niet ging vragen voor eten. En overdag laat ik er liever ook niet meer dan 4 uur tussen. Dus gewoon de fles om de 4 uur overdag. Merk ook dat ze er baat bij heeft als ze regelmaat heeft.

Onze meid heeft tot 4 dagen geleden bijna elke nacht wakker geworden voor een flesje (eerste weken rond 2 uur, nadien rond 4 à 5 uur), maar dit bleek uiteindelijk niet altijd van de honger maar van de pijn te zijn, want nu hebben we sinds een week andere voeding en slaapt ze nu al 4 nachten gewoon minimum 8 uren aan een stuk :D.

Zou het gewoon per schema proberen. Uiteindelijk laten de meeste baby's op een bepaalde leeftijd de nachtvoeding gewoon vallen :)! De ene is er gewoon sneller klaar voor dan de andere, heeft niets te maken met de voedingen overdag, zou ik toch denken ;).

14. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16

15. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik ben sinds vrijdag overgestapt op andere voeding, nutrilon omneo en nu zitten we ineens om de 4 uur en heeft ze de afgelopen 2 nachten maar 1 nachtvoeding gehad. Ik hoop dat t zo doorgaat, ze lijkt tevredener te zijn nu, doet langer over de fles en we geven nu 120 cc per keer. Wie weet had ze dit wel gewoon nodig???

16. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Palmboompje, die pijn, hoe reageerde zij hierop? Ik denk dat wij ook onze voeding moeten aanpassen maar kind en gezin (bij jullie cb?) zei dat wij nog moeten afwachten.

Ons ventje is nu 12 dagen oud, hij brult na het eten vaak, vooral s'nachts. Hij kan heel moeilijk stoelgang maken en boeren gaat ook heeeeeeel moeilijk. Hij spartelt dan met zijn armen, strekt dan met enorm veel kracht zijn benen en kan soms echt krijsen. Heel hartverscheurend. Wij hebben op aanraden het water aangepast, zijn gisteren zo'n fles van dr brown gaan halen, overdag maak ik hem nu om de 3u wakker om te eten en s'nachts laat ik hem zelf komen maar zit ook niet meer als 3,5u tussen. Hij krijgt flesjes van 100ml. Mag van kind en gezin ook niet meer geven tot hij 4kg weegt maar van de 6 flesjes die hij had per dag, krijgt hij er nu 7 a 8, anders huilt die van de honger :(

17. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    [/QUOTE] Wat lekker voor jullie dat ze nu zo goed slaapt in de nacht! Wat had ze dan voor pijn? Hoe kwamen jullie daar achter?[/QUOTE]

We merkten het aan verschillende dingen:
    - Héél de dag door boeren
    - Eten kwam heel de dag door eruit
    - Stinkende scheten laten
    - Neerliggen was geen optie, begint na 5 min. al in een brulscenario
    - ... en kan zo nog een hele tijd doorgaan ;)

Ze bleek eerst verborgen reflux te hebben (waarschijnlijk veroorzaakt door of KMA of slecht verteringsstelsel. Ze had eerst NAN AR gekregen voor haar reflux, maar dit hielp helemaal niets.
    Nu heeft de KA ons Nutramigen gegeven omdat hij denkt dat ze of een verteringsstelsel dat nog niet helemaal volgroeid is of dat ze misschien toch allergisch is voor koemelk of lactose.
    Het is de vraag wat het zal zijn, maar ze is geholpen met deze pap en dat is het belangrijkste :p.

18. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Hier had ze enorm last van darmkrampen, echt nachtenlang huilen & toen heb ik zelf besloten over te stappen naar nutrilon omneo, dit heb ik mijn zoontje ook gegeven & dit hielp toen goed. Bij haar lijkt t tot nu toe ook goed te gaan, ze heeft geen krampen meer & net haar eerste poepluier gehad. Ik gebruik ook sab simplex in de fles sinds vrijdag, hierdoor lijkt t boeren nu ook beter te gaan. Wij gebruiken ook een fles van dr. Browns.

Wat erg voor je zoontje dat hij zoveel last heeft! Misschien toch eens na laten kijken. Wij geven nu dus wel 120 cc en ze drinkt t allemaal op, wij mochten juist naar 120 cc gaan van t cb. Als hij nog honger heeft dan zou ik zeker gaan overleggen, niet ieder kindje is hetzelfde natuurlijk.

Deel Deze Pagina