Opvolgmelk nr 3, wel of niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ytest, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Overstappen van opvolgmelk 2 naar 3, of naar gewone melk?

1. Overstappen op opvolgmelk 3

2. Overstappen op gewone melk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Is nr 3 zoeter dan? Volgens mij geldt het voor opvolgmelk ofwel dreumes en peutermelk vanaf 1 jaar. Hier nr 3 zonder problemen gegeven.

2. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ons zoontje is nu net 10 maanden en vanaf gister langzaam over op nummer 3. ik vind het niet zoeter smaken ofzo.

wij hebben dit besloten omdat hij eerst op nr 2 omneo comfort zit (voor moeilijke ontlasting) en nu dan langzaam aan op nr 3 normaal. vind dit een mooie tussen stap naar gewone melk.

hij gaat dan met een jaar langzaam over op gewone melk

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier geen flessen meer, maar sochtends een bordje pap met dreumesmelk (nr 4 van de kruidvat) Wist niet dat het zoeter was, maar bij mij krijgt ze het alleen nog maar in de pap, tussen de middag drinkt ze melk of karnemelk uit haar tuitbeker, savonds na het eten krijgt ze yoghurt en voor het slapen drinkt ze zelf een paar slokjes water uit haar rietjesbeker, hier mag en kan ze de hele dag door uit drinken.

Gewone melk of karnemelk gaat er bij haar ook goed in, dus ik blijf voorlopig lekker aan de dreumesmelk in de pap, het bevalt goed.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom dan geen pap van gewone (volle) melk als je kindje dat zo lekker vindt??
    Dreumesmelk is inderdaad erg zoet en puur commercieel....

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik geef een combo van 1e melk en opvolg melk voor in de pap e.d. en ben van plan omdaarna over te stappen op een alternatieve melk
    koe melk is niet zo zeer gezond. En nadat wij als mensen eenmaal alle voedingstoffen om te groeien en gezond te blijven uit ons eten halen hebben we geen eens melk meer nodig. Geen enkel ander dier drinkt meer van een ander type dier en al helemaal niet wanneer het borstvoeding af is om het zo maar even makkelijk te omschrijven. Denk aan geitenmelk, rijstmelk, amandelmelk...

Kindjes mogen ook meer dan alleen diksap ook gewoon water, thee enz. als je maar uitkijkt met de hoeveelheden suiker, zout e.d. er in producten in zitten.

Ik geef ook geen normale rijstpap maar meergranen pap met fruit in de ochtend.

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    omdat op de verpakking staat dat er ijzer, vezels en vitamine D in zit. Dit lijkt me een goed begin van de dag, samen met de 12+granen. Gewone melk of karnemelk drinkt ze smiddags al, dus kan ze wat mij betreft sochtends gewoon aan de dreumesmelk blijven. Denk dat ik nadat ze anderhalf is geweest op nr 5 overstap

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je mag gewone melk geven. Maar als je niet wil, geef dan melk nr 2 of 3 (kan ook in poedervorm gekocht worden) in de fles en overdag een glas melk bij het eten of tussendoor?

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Hier heeft onze zoon altijd lauwe thee gehad bij ontbijt...

Nog steeds overigens alleen is ie "nog te heet" uiteindelijk drinkt hij tegenwoordig dus bijna kôude thee....;):D

Deel Deze Pagina