Hoi dames, Onderwerp zegt het al, op zich niet erg als ze maar geen belangrijke vitamines mist. Dit is haar voedingsschema: 6:30/7.00: 180/6 fles met 3 eetlepels zonnige ontbijtpap 10:00/11.00: 2 stuks fruit 13.00/13.30: broodje met smeerkaas/smeerworst of boter, flesje met diksap, paar maisboogies 15.00: 180/6 fles 17.30/18.00: heel potje groente ( of ik maak zelf) en daarna toetje yogolino of schaaltje yoghurt. 19.30/20.00: 180/6 fles Ze dronk de laatste fles leeg maar sinds een paar dagen wil ze die niet meer, uiteraard snap ik dit want er zit te kort tijd tussen. Andere flessen lijken ook moeilijker te gaan maar ze drinkt ze uiteindelijk wel leeg. Kan ik die laatste fles weglaten of wat zouden jullie doen. Cb kon ik niet bereiken vandaag maar ben benieuwd wat jullie vinden.
Ze eet verder goed zo te zien. Mijn jongste wilde ook best vlot naar minder flessen. Hij begon met net 7 maand opeens zijn vaste voeding te eten, en binnen een week zaten we op 500cc melk, met moeite.. Ik ben wel steeds die 180/6 aan blijven bieden. De ene keer dronk hij de fles dan op, een andere keer weer niet. Het hielp hier ook door die middelste fles bij de boterham te doen, daar bleef dan wel iets meer staan. Dan rond 15.00 alleen water/thee/sap en een klein snackje (fruit, babykoekje). Dan had hij meer trek in die laatste fles. Opgeteld dronk hij meer op die manier.
Je kan het flesje direct na de boterham geven (ipv diksap) en dan 90cc. Om 15.00 diksap en een koekje, dan zal ze savonds waarschijnlijk meer honger hebben en meer vd fles drinken.
Dank je wel dames...maar ze drinkt maar een paar slokken diksap en dat was het. ..vind het niet erg om minder melk te geven maar volgens mij heeft ze het nog echt nodig om goed te groeien of niet?
Misschien dat ze melk wel lekkerder vindt? En anders 90/3 bij de lunch en 90/3 om 15.00? Mijn jongste deed het prima op die 500cc. Niet het idee dat hij iets heeft gemist in zijn groei..
Niet als aanval bedoelt maar ik vind dat je haar wel al veel ongezond eten geeft wat haar lichaam helemaal nog niet nodig heeft. Smeerkaas en -worst zit heel veel zout in en smeerworst is ook niet erg gezond. (Afvalvlees). Yogolino is ook een suikerbom. Ik gaf op die leeftijd Zonnatura appelstroop of Zonnatura jam of alleen wat boter. Ook geen diksap maar lauwe vruchtenthee zonder caffeine.
Hier hetzelfde! Alleen warm eten en fruit gaat goed. Onze dochter drinkt nog minder. Diksap wil ze ook niet. 7.30/8.00 120 cc opvolgmelk en dan de helft geef ik als pap(bambix). De andere helft probeer ik gewoon als melk te geven maar meestal lukt dit niet. En ook de helft pap eet ze niet op. 11.00 fruit. Zelfgeprakt met een liga erin 12.00 fles van 120 cc. Maar vandaag dronk ze toen maar 30 cc Leeg gaat de fles zoieZo niet. 15.00 restje fruit en meestal probeer ik haar nog wat melk te geven. 18.00 warm eten. Ze krijgt soms wat hapjes yoghurt toe maar niet altijd. 19.00 120 cc melk en hier laat ze altijd van staan. 22.00/23.00 150 cc melk. Omdat ze dan slaperig is drinkt ze dit op Ik ga morgen maar wat brood proberen want ik vind dat ze wat weinig krijgt.
Hahaha Mijn kids zaten met 7 maanden op een struikje brocolli a la rapley, en een boterhammetje tussen de middag. (de rest bv). Ik ben het met je eens:wel wat veel ongezonde dingen er tussen.. Ts,wellicht de diksap weglaten? En dan melk aanbieden? En evt de warme maaltijd wat beperken zodat ze nog trek heeft in een fles..
Ze is nog een baby en tot zeker 9mnd is melk haar hoofdvoeding, tussen 9 en 12 mnd heeft ze minimaal 500cc zuivel nodig (melk + bijv yoghurt) Voorlopig zou ik overige onnodige dingen schrappen zodat ze haar melk kan drinken. Bijv toetje na het eten is niet nodig zolang ze avondfles nog krijgt. Met de boterham melk aanbieden en geen zwaar beleg geven, alleen boter is prima.
Nee hoor zie het niet als aanval cb zegt bv niet dat het ongezond is. Yogolino is niet elke dag, geef haar meer magere yoghurt per week. Broodje wordt ook heel licht besmeerd en groente en fruit wil ik het liefst vers maken.
De yoghurt zou ik ipv mager gewoon volle yoghurt geven. Ze hebben dat meer nodig en is puurder dan mager.
Je hoeft bij een baby echt niet te minderen met vet, dat heeft ie juist nodig voor goede groei en ontwikkeling. Dus als je yoghurt geeft zou ik voor volle of Griekse yoghurt gaan, in magere yoghurt zit bar weinig. En je kunt haar boterham gerust flink besmeren met boter en appelstroop. Smeerkaas en smeerworst zijn meer af te raden door hoeveelheid zout en doordat smeerworst natuurlijk gemaakt wordt van restanten van organen van dieren. Al klinkt smeerworst lekkerder dan gekookte varkenslever/maag (maar is hetzelfde).
Stroop op brood! Vind meneer hier lekker ( goed voor het ijzer ook! ) Je brood ligt insmeren voor de smaak vind ik geen kwaad kunnen. Gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt! Iedereen zijn eigen manier! Maar vind het opzich een goed schema hoor!
Rond 7,5 maand ging mijn dochter naar 2 flessen, meer dronk ze gewoon niet. Nu nog steeds 2 flessen (10 maanden) maar ze drinkt ze al heel lang niet meer leeg. Ze krijgt yoghurt, en zo komen we in ieder geval aan de 300 ml. Je kan het er niet inproppen, en verder eet ze heel goed dus dan is het prima!
Mijn dochter is 10 maanden en al een hele tijd halen wij de 500 ml niet hoor. Mijn cb maakt er ook geen probleem van, want als ze verder goed eet is er weinig aan de hand hoor. Je kan het er toch niet inproppen
Moest inderdaad ook van het CB toetje gaan geven ivm maar 3 flessen drinken. Ik denk dat ik toch even afwacht tot 17 februari, dan moet ik weer naar CB. Inderdaad je kan het er niet inproppen, dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen
Hier ben ik juist yoghurt(volle) gaan geven omdat hij de flessen niet meer wou, met 7 maand zat ik op 2,5 en dan de halve in de avond. Met 9,5 maanden op 2 flessen, middag en avond een halve. En met een jaar zat ik nog maar op 1 fles pap in de ochtend. Kreeg zelfs complimenten van het cb dat ik zo snel de avondfles eraf had, en moest dan maar gewoon yoghurt gaan geven voor de zuivel Geef nog steeds geen brood in de ochtend omdat hij gewoon melk niet lekker vind ofzo, hij drinkt het in ieder geval niet. Wat betreft je op brood doet, tja dat is ieder voor zich en niet echt mijn keuze. Hier zonnatura stroop , verder ook wel eens een smeerkaas en leverworst maar niet vaker dan 1 keer per week en pas na een jaar.