opvolgmelk nummer 3

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn kleine man gaat richting de 10 maanden.
    Nu moet ik dan dus weer overstappen naar opvolgmelk nummer 3 zag ik.
    Wat is het verschil met nummer 2?
    En hoe gaat het overstappen? langzaamaan laten wennen (heb ik wel met nr. 2 gedaan) of kan je in 1 keer overstappen.
    Is daar ook een maximum aan van wat hij mag drinken?

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Toen ik overstapte van 2 naar 3 heb ik dat gelijk gedaan en niet eerst laten wennen of zo. Ik weet niet echt het verschil in voedingswaarde, maar wel dat 3 zachter van structuur is dan nr 2.

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Goede vraag, dat vraag ik me ook af! Ik lees dus mee.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Je kunt in principe gewoon zo overstappen hoor, als nr 2 op is, gewoon nr 3 gaan gebruiken. Heb ik met allebei de kindjes gedaan en nooit problemen mee gehad. Volgens mij zit er nr 3 weer iets andere of meer voedingstofjes in die ze nodig hebben en die ze op jongere leeftijd nog niet mogen of niet nodig hebben (dacht ik...) Maar hang me aan dat laatste niet op hoor..

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ook iets langer gewoon 2 geven en dan overgaan naar gewone dagmelk. Nummer 3 is alleen maar uitgevonden om jou geld uit de zak te kloppen.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik denk dat dat er heel erg vanaf hangt hoeveel je kindje al bij eet. Als het een slechte eter is kan ik me voorstellen dat je nog even groeimelk wil geven ipv gewone melk. Ik ga het denk ik combineren, ik heb een bus met een LIHL-bon gekocht aangezien ik als ze 1 is ga stoppen met kolven. Misschien gebruik ik het, misschien ook niet. Als ze dan overdag nog steeds 2 flessen drinkt zal er wel 1 met groeimelk zijn ofzo......

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist als een kind slecht eet kun je beter geen opvolg/groeimelk geven. Dat is namelijk zo samengesteld dat het meer vult dan gewone melk. De meeste kinderen in Nederland hebben namelijk de neiging om te veel te eten en drinken (overgewicht). Om die reden is opvolg/groeimelk zo gemaakt dat de eiwitten langzamer verteren en het sneller een vol gevoel geeft.
    Kinderen die slecht eten gaan met groeimelk nog slechter eten dan ze al zouden doen met gewone melk.
    Een kind dat tot z'n verjaardag moedermelk krijgt heeft helemaal geen kunstvoeding meer nodig.

8. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Kost het meer dan dan nummer 2?
    Of bedoel je dat het meer kost dan gewone melk?
    Wel vreem; waarom brengen ze het dan op de markt als je ook gewoon 2 kan nemen???

9. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, omdat de kans groter is dat je hun producten koopt als je meer keuze hebt?
    De samenstelling is vast een beetje anders dan van 2, en zeker anders dan van koemelk, maar voor een kindje met een gezond gewicht is het niet nodig om opvolgmelk te blijven geven.

Ik heb opvolgmelk 2 gegeven (en BV) tot ze bijna een jaar waren en ben toen geleidelijk overgegaan naar koemelk. En met geleidelijk bedoel ik: eerste keer 3/4 opvolgmelk en 1/4 koemelk, tweede keer 1/2 om 1/2 en derde keer 1/4 opvolgmelk en 3/4 koemelk. Daarna alleen nog koemelk.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omdat vrijwel iedereen weet dat je opvolgmelk tot ongeveer een jaar geeft. Op de groei/dreumes/peutermelk zetten ze in Nederland 18 maanden. In andere landen zetten ze zelfs 3 jaar op de verpakking. Hoe langer je hun product koopt i.p.v. gewone melk, des te langer verdienen ze aan je.

11. misa

misa Niet meer actief

Dat denk ik ook wel ja. Misschien gan wij tegen die tijd ook wel over, maar dan wel tot ongeveer 12 jaar (of tot we van de flessen af zijn iig).
    Maar ik kan me indenken dat je het af laat hangen van je kindje.

12. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik vroeg me dit dus ook af, daarom heb ik vandaag gebeld met het CB. Het standaard advies dat zij geven is gewoon nr 2 tot een jaar, daarna gewone melk, met de pot mee eten en extra vitamine D. Volgens de mevrouw van het CB heeft nr 3 geen extra waarde en is het puur ontwikkeld voor de commercie.

Ze maakte zelf de volgende opmerking 'Dadelijk krijg je ook nog 4 en 5', en ze was dus oprecht verbaasd dat deze er ook al zijn. Ik hou het dus bij nummer 2 en met een jaar gewone melk.

13. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Ja inderdaad, nummer 4 en 5 is er al, Nutrilon is daar nu mee begonnen, zag ik laatst in een reclame op TV en in een tijdschrift. Ze hebben geen peutergroeimelk meer voor 1- en 2-jarigen, maar nu is het nummer 4 dreumesmelk en nummer 5 peutermelk ;)

Ik ga ook zo lang mogelijk nummer 2 geven.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Indonesië zijn ze al wat verder.
    Daar heb je ook speciale poedermelk voor kleuters en eentje voor lagere schoolkinderen. En voor 55-plussers/
    En eentje voor zwangere vrouwen en eentje voor voedende moeders (ja ja, als ze je het product niet kunnen verkopen omdat je kind gewoon aan de borst is, dan maken ze je wel wijs dat je niet zonder hun product goede melk voor je kind kunt maken...)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ze moeten wat proberen om ook de Indonesiërs aan de melk te krijgen.... is niet bepaald hun gewoonte om zoveel van dat witte goedje te drinken als wij doen.

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn dochter heeft tot haar eerste jaar nr. 2 gehad en daarna zijn we overgegaan op gewone melk.

Ik denk dat de fabrikanten handig inspringen op de onzekerheid van ouders. Vanaf/rond het eerste jaar zie je toch vaak dat kinderen in een fase komen dat ze minder gaan eten (brood, fruit of avondeten), ouders kunnen bezorgd zijn dat hun kind niet genoeg vitamines binnenkrijgt. En geven dan liever nog peutermelk denk ik.

Niets mis mee, ieder zijn keus. Maar noodzakelijk is het niet.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vroeger niet nee. Maar de jaren van marketingbombardementen hebben hun werk daar al grondig gedaan hoor! Per supermarkt minstens één heel gangpad met melkpoeder, voor alle leeftijden en dan ook nog eens allemaal in zowel aardbeien-, vanille- en chocoladesmaak.
    Je ziet er ook waanzinnig veel kinderen met fiks overgewicht, zelfs in de reclames. Maar dat zal ook te maken hebben met de enorme consumptie van snoep, vet en junkfood.

18. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    In geval van ondervoeding kan ik me voorstellen dat het een goede aanvulling is op je voeding. en met ondervoeding bedoel ik dan niet persé te weinig eten, maar ondervoeding in de zin van te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen die je nodig hebt (eenzijdig dieet).

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gezien de heupomvang van de middenklasse die deze spullen aanschaft hoef je je geen zorgen te maken over ondervoeding daar hoor!

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn

Dat heeft niets te maken met ondervoeding hoor. Je kan behoorlijk overgewicht hebben en toch ondervoedt zijn.
    Maar ik snap je punt.

Deel Deze Pagina