Opvolgmelk soja?nen 6 mnd schema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Momma, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Momma, 15 aug 2015
    Laatst bewerkt: 15 aug 2015
    Hallo mijn schema ni voor mijn dochter is als volgt.
    6-7 uur borstvoeding
    9 uur borstvoeding
    9.30 halve boterham met boter en slappe thee
    11.30 borstvoeding
    13.30 fruithap
    14.30 borstvoeding
    17.00 groentehap
    18.30 borstvoeding
    23.00 afgekolfde melk 180 cc met 3 schepjes pap
    Ik geef gedurende dag en naast voedingen altijd wat water!
    Is mijn schema goed ? Wat moet ik meer of minder doen?

Het lukt niet om pap bord te geven in de ochtend omdat het mij maar lukt 2x keer per dag te kolven en 180 ml te sparen en die geef ik met pap on de avond.

Verdr omdat ik tussendoor soms in de ochtend inplaats van brood een bord pap wil geven opvolgmelk te halen maar wil nog geen dierlijke producten gebruiken voor mij dochter dus ook geen melk.
    Nu zag. ik dat er nutrilon soja er is. Is dit wel Gezond en net zo goed als gewone opvolgmelk?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Bedankt voor het bericht dat je gestuurd hebt via het forum. Wat goed dat jij je kleine borstvoeding geeft. Dat is de best mogelijke voeding voor je kindje! Fijn dat dit zo goed gaat.

Het voedingsschema van je kleine ziet er erg goed uit! Een mooi voorbeelddagmenu zoals wij deze graag aanhouden ziet er als volgt uit:

7 – 8 uur: Ontbijt
    200ml borstvoeding met een boterhammetje

9 – 10 uur: Tussendoortje
    Hapje fruit+ wat water / thee

11 – 12 uur: Lunch
    200ml borstvoeding met eventueel weer een boterhammentje

15 – 16 uur: Tussendoortje
    200ml borstvoeding

17 – 18 uur: Warme maaltijd
    Warme maaltijd + wat water / thee

19 – 20 uur: Voor het slapen gaan
    200ml borstvoeding + eventueel wat pap.

Helaas wordt de Nutrilon Soja 2 op het moment niet geproduceerd en zal gedurende langere tijd niet worden uitgeleverd. We hebben namelijk een brand gehad in de fabriek waar deze voeding wordt geproduceerd.

Fijne dag! Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

3. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo bedankt voor uw reactie ! Ik had nog een vraag wat is een beetje wat aangehouden wordt in gram voor een fruithap en groentehap? En de boterhammen die u aangeeft is dat iedere keer een hele boterham of een halve?

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Voor het fruithapje en de avondmaaltijd mag je 200 gram aanhouden. Voor het fruithapje komt dit neer op 1,5-2 stuks fruit en voor de avondmaaltijd mag je 100 gram groente, 50 gram aardappels/pasta/rijst en 50 gram vlees/kip/vis aanhouden. Bij de lunch mag je een boterham aanbieden. Je kunt beginnen met een halve boterham. Gaat dit goed dan kun je dit uitbreiden naar een volledige boterham bij de lunch.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina