5e fles komt beroerd uit, hoe op te lossen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Oopsie, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Mijn dame krijgt nu 180 + 6 scheppen, alleen komt het vaak beroerd uit...
    de 5e fles komt steeds 's nachts uit omdat we het zelf niet redden om tot zo laat op te blijven..

een voorbeeld: vandaag heeft ze om 8 uur de voeding (rijstebloempap met lepel) gehad, om 12 uur is ze dan weer aan de beurt, dan om 4 uur en dan om 20 uur, maar die laatste voeding van 0:00 uur, redden wij niet omdat we dan al in ons mandje liggen. Dus dan komt ze ergens vannacht om die laatste fles waar ze nog recht op heeft.
    Ik heb geen vast tijd-schema doordat ze 's nachts en 's ochtends steeds om een andere tijd komt. Na de eerste ochtendfles zit wel altijd 4 uur, en de flessen daarna zijn ook weer na 4 uur, in die zin is er dus wel een ritme.

Hoe zouden we het kunnen oplossen dat ze wel de benodigde voeding krijgt, maar dat we met die laatste fles niet in de nacht uitkomen?
    4 x 210 en 7 scheppen?

Ze groeit overigens goed, 7,7 kg en 64 cm met nu 4 maanden en een week. Heeft ook voldoende plasluiers.

Ze krijgt nu in de ochtend pap van de fles, verder nog geen andere bijvoeding.

Iemand ideeen?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee is vandaag 3 maand en krijgt ook 4 flessen van 210+7. De laatste krijgt zij om 18.30 en gaat dan om 19.00 uur op bed. De volgende morgen wordt zij pas weer wakker.

Ik zou je meisje niet meer wakker maken voor de laatste fles, maar haar zelf laten komen. Ze zal dan steeds wat langer gaan doorslapen.

3. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik maak haar niet wakker voor de laatste fles. Ze komt dan vanzelf wel op een gegeven moment. Op zich haalt ze nog redelijk de uren voor een nacht, alleen op het verkeerde tijdstip.
    Het is maar heel af en toe dat ze doorslaapt... helaas...

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En als je haar bijv om 23.00 wakker maakt voor de fles? Of liggen jullie dan ook al in bed? Misschien dat ze dan de fles drinkt, en dan mooi de nacht door komt. Zou voor jullie ook prettiger zijn.. :)

Ik heb wel eens gelezen dat als je een kindje binnen de 3 uur na de een na laatste fles wakker maakt ze nog niet in hun diepe slaap zijn. Die pakken ze dan na (in dit geval) 23.00 en trekken dan mooi de nacht door.

5. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Nee, helaas dat hebben we ook al een aantal maal geprobeerd, maar dan komt ze meestal 2x per nacht... dan laat ik haar liever doorslapen tot ze zelf komt, dan hoeven we er 1x uit.

Ze laat zich niet zo in schema's vangen helaas. Maar ik dacht dat als ze misschien de volledige voeding heeft gehad voor de nacht, dat ze dan misschien wel gaat slapen?

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    En 's morgens de eerste fles gaan verschuiven naar 7:00 ipv 8:00? Dan verschuift het hele schema een uurtje....

7. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Tja, maar het probleem is dat als ze nachts komt, ze ook heel goed om 5.45 uur kan komen. In dat geval is om 7 uur een fles weer erg kort dag...
    Door het verschil steeds in de nacht, kom ik 's ochtends op hele andere tijden uit en dat werkt de rest van de dag door. Maar ik krijg haar echt niet stil 's nachts met alleen een speen, dan schreeuwt ze de hele buurt bij elkaar. Als het een voeding betreft waar ze nog recht op had, dan krijgt ze die helemaal. Had ze de voeding eigenlijk al gehad, dan krijgt ze 90cc om mee verder te slapen.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon kwam tot voor kort ook nog regelmatig 's nachts voor eten. Ik heb op het CB de tip gehad dat ik alle voedingen na 5.00/5.30 mag beschouwen als 1e voeding. Zou dat een idee kunnen zijn? Dan kom je de ene dag op 4 en de andere dag op 5 flessen uit.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het komt vanzelf. Wij hadden ook een rotschema doordat ze elke nacht om een andere tijd voeding kreeg. En opeens heeft ze een schema ! Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben.
    Wat je wel kan doen als je om 7 uur wil beginnen en ze heeft om 5.00 een fles gehad is gewoon een klein flesje maken. Bijvoorbeeld de helft. Ik deed dat nooit in de ochtens (vond het fijn om wat langer te kunnen blijven liggen als ze in de nacht was geweest) Ik deed dat dus overdag.

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    En 4 flessen dat je de laatste fles een uurtje later geeft?

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde. Ik kwam overdag wel vaak op dezelfde tijdstippen uit of maakte haar een keertje eerder wakker zodat ik wel iedere dag ongeveer op hetzelfde tijdstip uitkwam. Ik liet haar 's avonds ook gewoon liggen en zag wel wanneer ze 's nachts kwam.
    Nu slaapt ze sinds anderhalve week door en moet ik haar iets vaker wakker maken anders kom ik niet op 5 voedingen.
    Ik ga nu trouwens vaak evengoed om half tien naar bed en zet dan gewoon m'n wekker voor haar laatste voeding.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het met Jelle ook gehad, en als hij dan een nachtvoeding had beschouwde ik die idd ook als 1e ochtendfles. Hij kreeg dan ook gewoon een hele fles van 180/6. Jelle kwam vaak tussen 4.00 en 6.00 ergens. De fles van 7.00 sloeg ik dan over, en dan schoof het hele schema gewoon een beetje op. En idd.. Een week later had hij ineens een schema.. :) 7.00/1100/15.00/19.00/23.00. :D

13. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    als ze die voeding echt nog nodig heeft en dus opdrinkt zou ik niet op 4 flessen overgaan! daar is ze eigenlijk nog te jong voor! staat ongeveer 5 maanden voor, mits ze 6 a 7 kilo wegen.

wat ik zou proberen is beginnen om 6 uur!
    het zou dan waarschijnlijk wel even wennen zijn..
    maar na een paar dagen is het misschien het ideale schema!

en anders om de 3 ½ uur eten geven? misschien is dat een idee?
    of 3 ¾ uur?

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik denk dat ik het zo zou laten zoals je het nu hebt... Haar zelf laten komen voor die 5e voeding. Het is dan wel het risico dat ze 's nachts komt, maar op een gegeven moment zal ze vaker langer gaan slapen. Blijkbaar heeft ze die 5e gewoon nog nodig.

Je schrijft dat het niet werkt als je haar om 23.00u wakker maakt, dus dan zou ik het zo laten.
    Ze gaat vanzelf dan over naar 4.

Wij zijn inmiddels zo goed als over naar 4 x 180+6. Meestal krijgt ze de laatste fles zo rond 19.00u en dan slaapt ze tot 7.00u. Als ze om een uur of 23.00u wel wakker wordt dan krijgt ze een klein flesje waarna ze weer lekker verder slaapt.
    Ik heb de flessen niet verhoogd toen ik van 5 naar 4 ging, ze ging van die 5e fles steeds meer laten staan en ze doet t goed zo.

Als ik je zo hoor laat ze zich niet in een schemaatje proppen, dan denk ik dat je echt vanzelf gaat merken als ze aan die 4 flessen toe is hoor...

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou de papfles verhuizen naar de avond ipv de ochtend mogelijk slaapt ze daar wat langer en beter op.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Proberen de 20.00 uur fles een uurtje (of anderhalf) later te geven en dan verder liggen laten en kijken hoelaat ze zich meld.
    En inderdaad dan proberen om de papfles naar de avond te verplaatsen..

17. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Op dit moment hou ik het even zoals het is, omdat ze nu al 5 dagen achter elkaar heeft doorgeslapen!

Maar wat ik zo bijzonder vind uit jullie berichten is dat ik lees dat ik de fles een uur of wat later moet geven, als jullie dat doen geeft je kind dan geen groot alarm? Anna schreeuwt dan de hele boel bij elkaar...
    En dan ga ik echt niet rekken met die fles. Hoe reageren jullie kids dan?

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als ze het niet pikt is het inderdaad erg moeilijk om de fles later te geven..Als ik even erg diep nadenk was mijn schema toendertijd 8-12-16.30-21.00. Nu was Misha niet zo'n hongerlap, wss heeft dat ook meegeholpen. Misha ging rond 18.30 naar bedje en sliep dan tot de fles van 21.00 uur, meestal moest ik haar nog wakker maken ook..Maar elk kindje is inderdaad anders en niet alle kindjes laten zich makkelijk "kneden". Gelukkig gaat het bij jou de laatste dagen goed, hopelijk zet dat zo door :D

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat fijn dat ze nu al 5 dagen heeft doorgeslapen! :thumup: Hier is het altijd maar afwachten wat er gebeurd hoor. De ene keer wilt ze echt geen 5e fles en gisteren wilde ze om half 9 ineens de 5e fles hebben! (ze was pas om 23.00 uur 'aan de beurt'). Zo zie je maar, uiteindelijk laten ze het wel horen hoor als ze echt eten wilt! Het belangrijkste is dat het goed gaat! Wij geven in de laatste fles ook Nutrix nu en dat gaat hier ook supergoed! Succes! (Maar zo te lezen heb je dat al niet meer nodig ;))

Deel Deze Pagina