Onze dochter heeft reflux en koemelkallergie. Nu krijgt ze voor de reflux (nexium) en voor de koemelkallergie nutramigen AA. Nu is deze voeding zeer licht verteerbaar. Doordat deze voeding zo licht verteertbaar is ,blijft ze 'snachts een voeding nodig hebben en wil ze ook overdag vaak wel om de 3 uur. Nu kan ik het overdag nog wel eens wat rekken met afleiden ,maar 'snachts heb ik daar niet zoveel puf voor. Ze meld zich om 22.30 en dan tegen 3 uur en 6.30. ( ze is dan ook echt uitgehongerd) Alleen lijkt het wel dat sinds de laatste maand ze nu drukker/actiever wordt , ze echt niet meer voldoende energie uit de fles haalt. Ze wil echt steeds meer en meer en ook 's nachts. Vannacht wou ze zelfs 2 flessen. Ik ben sinds een dag of 5 gestart met bijvoeding ( fruit/groente reageert ze goed op ,rijstebloem haalt niks uit, dit vind ze alleen fijn ,omdat het wat dikker is. ) Zou het kunnen dat ze door die lichtverteerbare voeding niet goed verzadigd is? Iemand andere tips? Soms vraag ik mij af ,moet ik weer eens iets met koemelk proberen ( zodat ze gewoon op opvolgmelk over kan ),maar ik vind het ook wel weer eng, omdat ze juist geen problemen heeft met deze voeding. ( op het onverzadigd zijn na.) ze drinkt nu 6 x 150 + 5 scheppen ( grotere flessen is geen optie, dit trekt ze niet)
Ze drinkt gewoon geen grote flessen en wil daarom vaker drinken. Als ik je verhaal lees heb ik niet het gevoel dat ze onverzadigbaar is, maar dat ze een ander drinkpatroon heeft dan de meeste fles-kindjes. Het kan ook aan de reflux liggen. Pijn dat veroorzaakt wordt door de maagzuur wordt het beste gestild door te drinken (zo werkt het bij ons volwassenen ook), misschien geeft het drinken haar het fijne pijnloze gevoel. Daarnaast is Nutramigen inderdaad licht verteerbaar, maar zolang zij niet over de liter heen komt is dat eigenlijk prima. Voor haar reflux is het juist goed dat ze kleinere hoeveelheden per keer drinkt. En ten slotte heb je gewoon kindjes die niet zo lang zonder voeding kunnen. Ik heb ook zo één. Hij is bijna 20 maanden maar komt soms ook nog voor een nachtvoeding, ook al krijgt ie kunstvoeding (inmiddels soyamelk). Hij drinkt nog 's avonds voor het slapengaan, wat al niet gebruikelijk is op deze leeftijd. En wordt om 05.30uur helemaal uitgehongerd wakker, vaak ook een uur eerder. Wij hebben het gewoon geaccepteerd. Hopelijk haalt je dochtertje snel wat meer voldoening uit bijvoeding, alleen duurt dat meestal wel eventjes hoor. Ze moeten best wat vaste voeding naar binnen krijgen wilt dat een fles vervangen.
@adi, Bedankt voor je reactie. Ja toen ze destijds nog geen medicijnen kreeg voor de reflux wou ze wel 12x op een dag een fles, puur idd om de pijn te stillen. Sinds de medicatie is dit probleem verholpen. Helaas komt ze wel over de liter heen als ze de 7e fles wil en dat is de laatste tijd steeds vaker. Op zich zou het fijn zijn als de nachtfles eraf is ,maar dat vind ik nog niet eens zo probleem.Ik vind het vooral zo sneu dat ze zo hongerig is. ( hoor met regelmaat het maagje knorren ) Ja en dan blijft ook het cb nog hardnekkig zeggen ,ze moet wel van die nachtfles af hoor. Ja je wil als moeder het beste doen,maar als zij zo'n honger heeft ,geef ik haar natuurlijk die fles. Pff moeilijk soms hé. Kan het mij met mijn oudste helemaal niet herrinneren ,maar goed elk kind is anders. Ja net wat je zegt je moet je er idd ook bij neerleggen. Pff jij hebt zelfs 3 even oude kindjes die allemaal vrijwel tegelijk willen eten waarschijnlijk en dan ook nog soms 1 met een nachtfles. Ook zwaar hoor.