Hallo, Ik heb even een vraagje over mijn kindje van 3,5 maanden oud. Ze groeit ontzettend hard, bij haar geboorte woog ze 3210 gram, nu weegt ze tussen de 6,7 en 7 kg. Nu is het zo dat ze slecht doorslaapt en bij de laatste voeding (fles) rijstebloem heb gebruikt. Overdag en andere nachtvoedingen geef ik BV. Op de fles met rijstebloem sliep ze 3 nachten door en nu komt ze weer twee keer per nacht. Ze laat er na de eerste voeding 4 a 5 uur tussen zitten, maar na de nachtvoeding (zowel bij fles als bv) laat ze er krap 3 uur tussenzitten. Is dit normaal?? Betekent dit dat het een hongerige baby is? Kan ik hier nog iets aan doen om haar tevredener te laten 's nachts of is dit gewoon een kwestie van afwachten en kijken wanneer ze gaat doorslapen? Alvast bedankt!
Hoi! Wat fijn dat je dochtertje zo goed groeit, dat doe je super! Dat zal niet vanzelf gaan, bij veel groei heb je nou eenmaal vaak ook nachtvoedingen. Het ene kindje slaapt sneller door dan het andere kindje. Het is dus normaal dat sommige kindjes van deze leeftijd nog nachtvoedingen nodig hebben. Het is vaak een kwestie van afwachten. Als je voeding uit de fles geeft, is het belangrijk dat ze 15-20 minuten drinkt. Dan raakt ze voldoende verzadigd. Groetjes Linda
oke dus het komt waarschijnlijk gewoon omdat ze zo gigantisch hard groeit dat ze nachtvoedingen nodig heeft? Ze heeft nl. wel 3 nachten doorgeslapen op kv met rijstebloem en vond het daarom nogal vreemd dat ze toch weer daarna twee keer per nacht kwam! Haha nou dan mag ze van mij minder hard gaan groeien in ieder geval.. Nee hoor, dat is niet zo maar het is zo vermoeiend (3e kindje) en ik vond het toch wel vreemd dat ze het dus wel kan (doorslapen) maar niet doet. bedankt voor je reactie!
Ik denk inderdaad dat het komt doordat ze zo hard groeit. Dat gaat vanzelf minder worden hoor! Ik kan me goed voorstellen dat het vermoeiend is met 3 kids. Maar het komt echt goed. Sterkte nog even Groetjes Linda