Allergie voor ei, welke reacties?

Discussie in 'Voeding' gestart door Brigit, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hallo,

Mijn dochter is bijna 1 jaar en ze mag ei gaan uitproberen. Ze heeft een koemelkallergie en die gaat vaak samen met een ei allergie.
    Nu is mijn vraag aan degene met ervaring, hoe kwamen jullie erachter dat je kindje een ei allergie heeft?
    Welke klachten hebben jullie kindjes gehad?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter is allergisch voor koemelk, ei en soja. Klachten zijn: veel spugen, onrustig, dunne ontlasting.
    Ik kwam er tegelijkertijd achter dat ze allergisch is voor deze 3 dingen, toen ze een paar weken oud was.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij kwamen erachter met bloedonderzoek die hij met 9 maanden had. Weet dus ook niet wat zijn reactie op ei zou zijn. Heeft wel 1x op het kdv een nijntjekoekje gehad. Hij had toen op zijn kin uitslag wat leek op krentenbaard.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    O echt ze kunnen het dus met een bloedonderzoek testen! Ik moet vanmiddag naar de KA dus ga dat gelijk aanvragen. Met dat onderzoek testen ze dan op meerdere allergien?

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Allergieën zijn idd via bloedonderzoek te testen. Echter is het onder de 4 jaar niet volledig betrouwbaar. Je kan namelijk vals negatief testen. Om deze reden kiezen veel artsen er niet voor.
    Reden waarom ze het bij mijn zoontje toen deden was omdat hij een bloedonderzoek kreeg ivm afbuigend gewicht.

Bij mijn zoontje kwam het er wel uit. Met 9 maanden hebben ze alleen melk, ei en soja getest. Afgelopen november heeft hij een uitgebreid bloed allergietest gehad, zowel voedsel als inhalatie allergieën (pollen, dieren etc)

Deel Deze Pagina