Sinds deze week ben ik over gegaan op de fles maar probeer hier nu wat ritme in te krijgen. Ben nog heel erg zoekende of ik nu op verzoek moet gaan voeden of vaste tijdstippen. Wat doen jullie en waarom? Liefs Eva
Wij zorgen er in ieder geval voor dat de eerste en de laatste fles op vaste tijden is. Dit zorgt ervoor dat de rest op redelijk vaste tijden is, soms een half uur eerder. Dus de eerste fles vast om 7 uur, dan rond 11, dan rond 15:00 uur, dan rond 19:00 uur en de laatste vast om 23:00. Als je er dus voor zorgt dat de eerste en laatste op de vaste tijdstippen is, dan is de rest ook redelijk regelmatig.
Wij voeden dezelfde tijden als kiwi hierboven aangeeft. Als ie slaapt maak ik hem niet wakker, behalve voor de laatste fles, die schuif ik meestal naar 22.00. En als ie een half uurtje eerder honger heeft geef ik gewoon eerder en als ie dan slaapt schuift alles wat op. dan heb je een beetje een schema zodat je daar rekening mee kan houden maar voedt je toch een beetje op verzoek... Die regelmaat komt dan vanzelf wel.
We gaven het helemaal op verzoek. En er ontstond vanzelf meer ritme. Steeds vaker dezelfde tijd tussen de flesjes, steeds meer tijd tussen de nachtflessen, en steeds meer dezelfde hoeveelheden. Dat ging alleen mis toen C over de 1000cc voeding ging, maar met nutrilon Forte ging dat wel weer goed, en konden we gewoon weer op verzoek verder..
Wij doen het ook op verzoek maar meestal is het zo: 8.00, 12.00,16.00,20.00,en 00.00 en soms komt ie s nachts nog maar volgens mij komt dat omdat ie in zn sprongetje zit
Wij hebben van het begin af aan ook de fv op verzoek gegeven. ( de eerste week bv) Dit ging erg goed, na een paar weken heeft ze zelf een ritme gekregen, die ondertussen wel een paar keer is aangepast. Ik eet zelf ook niet als ik geen honger heb en zou ook niet willen wachten, vandaar de keuze op verzoek. Gaat goed hoor!
hoihoi, mijn schema is als volgt.. 7.30 150+5 11.15 150+5 16.00 135+4,5 ( nog honger? nog 30cc) 19.30 135+4,5 ( nog honger? nog 30cc) 22.30 150+5 dit is wat ik aan bied, maar meneer laat soms wel wat staan hoor, nooit meer als 30 cc liefs mandy
Altijd op verzoek en je zult zien dan je naar verloop van tijd ook een heel duidelijk ritme krijgt. Zolang je niet de max. hoeveelheid overschrijdt, zou ik ook gewoon kijken hoe vaak hij wil en niet naar het aantal flessen op het pak, uiteindelijk gaan ze vanzelf ook wel minder drinken en valt er steeds om de zoveel tijd een fles af.