Goedemiddag, ik heb een vraagje. Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn zoontje niet wil eten als mijn man over moet blijven in een hotel voor zijn werk. Hij is dan van maandag tot en met vrijdag weg vaak. Hoe kan ik mijn zoontje weer aan het eten krijgen? Ik laat hem nu maar gewoon gaan en hij slaapt ook wel gewoon door, dus echt honger zal hij ook niet hebben, maar toch... Hij eet dan 2 hapjes van zijn groente/aardappels, 1 of 2 stukjes vlees (als hij dat al wil, terwijl hij een echte vleeseter is) en slaat zelfs zijn toetje af dan... Ik zou het fijn vinden als u mij hier tips over kunt geven... Liefs, Patricia
Hoi Patricia, Dat is moeilijk. Je kunt je zoontje niet echt dwingen om te eten. Het kan zijn dat het eventjes wennen is voor hem. Het kan ook geen kwaad als je zoontje tijdelijk wat minder eet. Tips: - groente een keer roerbakken; - een maaltijdsoep (met de groente erdoorheen); - groente door een sausje; - groente/rauwkost als tussendoortje; - rauwkost als broodbeleg; - fruit door de yoghurt mixen, soort fruitshake. Succes! groetjes Angelique
Wat me de laatste week wel opgevallen is, is dat hij van mij mee wil eten. Ik eet mijn eten op het moment (vooral aardappels en groente) vloeibaar als soep, ivm een maagbandje. Dit wil hij dan wel mee eten. Ik weet alleen niet of dat een probleem is? Op deze manier krijgt hij ook gewoon zijn vitamines binnen enzo...
Op die manier zal hij misschien iets minder eten, maar voor een keertje is het niet zo erg hoor. Groetjes Linda
Ok als mijn man dan weg is en hij wil weer niet eten, doe ik het wel op die manier (maak ik wel wat meer soep). Dan komt het allemaal goed hahaha. Dankjewel!