Mannetje heeft nog steeds niet genoeg!

Discussion in 'Voeding' started by MamaMarije, Oct 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ons jongste zoontje is een echte hongerlap... De eerste 4,5 maand dronk hij volledige bv en kwam hij overdag om de 2-2,5u (niet vreemd voor bv, dat weet ik, maar wel zwaar).
    Nu zijn we inmiddels over op flesvoeding, maar hij heeft nog altijd niet genoeg!

Hij krijgt nu dit:
    rond 6u: fles 180/6 met 3 schepjes rijstebloem
    Rond 9u: fles 180/6
    rond 10u: fruit, 0,5-1 stuk
    Rond 12u: fles 180/6
    Rond 15u: fles 180/6
    rond 18u: groente (tja, hoeveel....? maak het zelf... ik schat de hoeveelheid van ca. 1 potje voor 4mnd)
    Rond 19u: fles 180/6 met 3 schepjes rijstebloem

Hij zit dus aan zijn max qua flesvoeding, krijgt al twee bijvoedingsmomenten én twee papflessen en nog heeft hij er niet genoeg aan. Hij komt steeds eerder weer voor een fles en de laatste tijd wil hij per sé rond 18u eerst melk en dan groente. Ik los dat op door hem een sterk aangelengd flesje te geven (90cc met 1 schepje ofzo), omdat hij het eigenlijk niet mag hebben...

Wat kan ik nu doen? Nu nog overstappen op Forte voeding? Meer water bij de flessen? Meer bijvoedingsmomenten?
    Wat is wijsheid?
    Hij is bijna 6 mnd...

Help mij aub :)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon meer vast eten geven. Hij mag sowieso meer fruit en groente en aardappel en je kan brood of pap gaan introduceren (rijstebloem is geen pap). Je kan het fruit ook geven na de eerste fles.
    Ik zou bij 6 maanden geen flessen meer gaan ophogen.

3. MamaMarije

@ zg: dank voor je reactie! dus idd meer bijvoeding... en mag hij dan al pap op basis van granen? Beter niet vóór de 6 mnd toch (ivm gluten enzo...) Of maakt die ene week niet zoveel meer uit :)?

Stom zeg... heb je het allemaal al een keer gezien, zit je toch weer eventjes met de handen in het haar...

4. zogelukkig

Omdat je al eventjes bezig bent met bijvoeding, mag je nu gewoon een fijne granenpap gaan introduceren hoor, dan maakt die ene week ook niks meer uit.

Een aardappeltje door/bij het avondeten vult ook lekker en je mag best twee keer of twee stukken fruit geven als hij dat wil!;)

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Wij gingen vanaf 5 1/2 mnd oud boterhammen en water en idd granen vanaf 6mnd geven.
    Met 6 1/2 mnd oud at hij een hele boterham samen met de fles.

En vanaf 7 1/2 mnd oud eet hij ochtend en middag een dubbele boterham en 150cc melkpap (bambix) en geen flessen meer.

Fruit mogen ze zoveel ze opkunnen.Hier ook ene vreetzakje maar liever een goede eter dan een moeilijke he.Alleen even de balans zoeken met het kindje.Komt goed idd.....maar wat emer bijvoeding gaan geven.Vanaf 6 mnd oud gaan de flessen er langzaam af tot ze 300cc melkvoeding overhouden rond de 9mnd oud.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meer vast voedsel inderdaad, en als hij blijft vragen, gewoon aanleggen. Dat mag ook als je je kind volledig flest en geeft een kind vaak net dat extra wat het zoekt.

7. adi

adi Niet meer actief

Een baby heeft tot 1 jaar nog echt 500cc melk/zuivel nodig per dag. Advies is om pas rond 1 jaar over te stappen naar 300cc zuivel.

8. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Owww dan heb ik ander advies gekregen van de cb.

Maar hier een vreetzakje. Dus eet al bijna mee met de pot.
    Mss dat het daarom wat aangepast is door het cb.

9. MamaMarije

@ all: dank voor jullie reacties!

We zijn nu met de granenpap begonnen, 's morgens. Hij krijgt het nog wel in een fles, zie mezelf nog niet om half 6-6u 's ochtends hem een bordje pap geven. Hij vindt het wel lekker dus dat is prettig. Extra bijvoedingsmoment qua fruit is nog niet nodig geweest, dus de granenpap lijkt al wel te helpen! 's Avonds krijgt Benjamin idd ook een lekker warm hapje en dat gaat er goed in.

Zat te denken... ik kan toch ook ipv de tweede fles een bordje pap geven? Dus dat de 1e fles (rond 6u) gewoon melk is en dan de tweede fles (rond 9u) een bord pap wordt?

's Avonds krijgt hij nog 'gewoon' rijstebloem door de fles, hoop wel dat dit er snel af kan, want daar ben ik niet kapot van.

10. zogelukkig

Tuurlijk kan dat!

Ik heb de meerwaarde van rijstebloem overigens nooit begrepen.

11. MamaMarije

@ zg: hier hebben we de rijstebloem eigenlijk puur als 'extra vulling' gebruikt. Benjamin zat aan zijn max qua flesvoeding, had daar niet genoeg aan en de bijvoeding was echt pas nét gestart. Ik zag toen even geen andere opties, vandaar...

Maar om nou te zeggen dat het heel erg helpt? Neuh... Daarom ben ik blij dat ik nu kan overstappen naar granenpap! Zit voor mijn gevoel toch een stuk meer voedingswaarde in ;)

12. zogelukkig

Oh zo, ja, dan moet je wat he?

Je kan gewoon een granenpapfles voor de nacht geven hoor als je dat wilt.;)

13. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Min zoontje is ook een hongerhalsje en die granenpap vult goed. Nu hij sinds 2 weken opvolgmelk heeft( 3 flessen van 210 met 7 scheppen) zorg ik er wel voor dat hij ook meer ander drinken krijgt,bijv diksap. Zo kom ik de dag goed met hem door. Van die 3 flessen zijn er bij ons 2 papflessen, in de ochtend en in de avond. E

14. MamaMarije

Nou, het is hier nog steeds feest.
    Benjamin krijgt momenteel 5 flessen 180/6 waarvan 2x met bambix pap ('s ochtends en 's avonds), 2x fruit tussendoor, 1x brood en 1x warm eten (groente met aardappel).

En ja hoor... vannacht meldde hij zich voor een fles! Was niet tevreden voordat die fles erin zat en meldde zich vrolijk om 6u vanochtend weer voor een papfles. Hij heeft nu dus eigenlijk teveel flessen gehad...

Ik weet het niet meer hoor... word er gek van!
    Overstappen op opvolgmelk lijkt me een volgende stap (Benjamin is morgen 6 mnd), maar vult dat echt zoveel meer?

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wat vreselijk vervelend zeg. Ik heb een week of 3 voor ze 4 maanden werd ook zo'n periode gehad. Toen mocht ik nog niet bijvoeden. De cb arts vertelde me gewoon maar flessen van 210 te geven. Dus ze zat op 5x210. En eigenlijk dronk ze nooit meer dan normaal gesproken. Alleen op sommige momenten dronk ze de hele fles leeg en andere momenten liet ze dan weer staan. Dus misschien toch proberen waard?

16. MamaMarije

@ alieke: ja, het is echt vervelend! Je kunt je niet voorstellen dat ie honger heeft, maar als hij de fles alleen al maar ziet, doet ie net alsof hij 3 dagen geen eten heeft gehad...

Mocht je toen dus 35 schepjes geven?

17. zogelukkig

Ik zie liever een kindje dat lekkere trek heeft dan een kind dat niks wil!

Er komen nog periodes dat je hier met weemoed aan terug zal denken!;)

18. MamaMarije

@ zg: tuurlijk ik ook hoor! Liever zo dan dat je er niks in krijgt, maar als je dan telkens tegen dat maximum aan loopt is dat ook echt heel kl*te, zeker als dat ieder zijn nachtrust kost hier in huis ;)

Tja, ik kan me idd bijna niet voorstellen dat hij over een jaar ineens niks meer wil :D. Maar het scheelt, doordat hij de tweede is, weet ik dat alles weer over gaat, zowel onverzadigbaar zijn als niks eten!

19. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi MamaMarije,

Hier nog een extremer geval..........

Ben net aan het overstrappen van BV op verzoek naar FV (vanaf vorige week zaterdag). Van volledig BV drinkt hij nu nog 2-3 keer BV en 4-5 keer FV. Ja, je leest het goed: Anthony drinkt gemiddeld 7x per etmaal (hij is vandaag precies 6 maanden):
    6:30 bv
    9:30 fv 180/6
    13:00 fv 180/6
    16:30 fv 180/6
    19:00 bv
    23:00 fv 210/7
    3:30 bv

Met 3 maanden sliep hij door en zat hij op 5 voedingen per etmaal, totdat ik op vakantie ging naar Zuid-Korea (met 4,5-5 mnd), sindsdien komt hij weer sneller en komt hij ook weer voor een nachtvoeding. :$ Maar omdat hij nu FV krijgt, 'mag' hij ineens niet meer zoveel drinken.................... te snel overstappen op bijvoeding wil ik ook niet.. ben eergisteren nog maar begonnen met rijstebloempap.

Zijn grote broer dronk in die periode krap 500 cc per dag... wat een extremen he ;)

Ik durf even niet verder af te bouwen met bv, omdat hij anders teveel fv krijgt.... maar dat hij nu teveel melk krijgt, is een feit...... Ik had de hoop dat fv beter zou vullen en dat hij dan weer langer tussen de voedingen zou laten en 's nachts weer zou gaan doorslapen.......... not!!! Hij bepaalt het lekker zelf.:p

Dus... ik sta ook open voor tips..!

Groetjes,
    Jem

Share This Page