welke groentes bij 6 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Daantje57, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Beste voedingsdeskundige,

Onze zoon is bijna 6 maanden. Met 4 maanden zijn we begonnen met fruit en met 5 maanden met groente, nu krijgt hij sinds een week allebei.
    Schema ziet er als volgt uit:
    8: 00. Bv
    12: 00. Fles 180/6
    15: 00. 1/2 stuk vers fruit
    16:00. Bv
    18:00. Groente +/- 50 gram (potje of vers)
    19:30. Fles 180/6
    24:00. Bv

Mijn vraag is, hoe kan ik nu langzaam gaan uitbreiden? Mag hij al meer groente en fruit? En welke soorten. Ik geef nu voor mijn gevoel zo vaak t zelfde.....

Qua fruit krijgt hij: peer, banaan, meloen, verse pruimen ( appel met 4 1/2 maand geprobeerd en dat kwam er meteen weer uit...daarna niet meer gedaan).
    Qua groente krijgt hij: wortel, snijbonen,sperzibonen, bloemkool.

Welke andere soorten kan ik nog meer geven? Mag hij bijv. Ook komkommer? En al sinasappel?

En wanneer kan ik starten met een aardappeltje? ...en moeten we de flesjes dan al kleiner maken.

Bedankt alvast en sorry voor de vele vragen :)

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Daantje57,

Als het eten van groente en fruit goed gaat mag je dit zeker gaan uitbreiden. Je kunt bijv. mango, abrikoos, nectarine, perzik, mandarijn of sinaasappel geven. Qua groenten mag bijv. broccoli, courgette, doperwten, spinazie en andijvie. De 2 laatstgenoemde mag je max. 1 of 2 keer per week geven.
    Je mag ook een aardappeltje gaan introduceren.

Je hoeft de flesjes nog niet kleiner te maken. Dit zou je kunnen doen als jouw zoontje straks een boterhammetje gaat eten.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina