Van 4 naar 3 flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Irmatje, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Ik heb een dochter van 6 maanden. Eet super goed!
    Vanaf wanneer ga je naar 3 flessen! En wat geef je dan tussendoor?
    Haar schema
    6.30: 180/6
    10.00: fruithap, zelf gemaakt
    11.30: 180/6
    15.00: 180/6
    16.30; groentehapje, zelf gemaakt
    19.30; 180/6 met rijstebloem van een bordje.

Ik denk dat de fles van 15 uur weg kan. Wil tussen de middag een korstje brood gaan geven. Maar tussen 11.30-16.30 is lang zonder eten. Wat kan ik dan geven? En moet ik langzaam afbouwen? De potjes van 4 maanden gaan op. Groente niet altijd. Wel al potjes vanaf 6 maanden aanbieden? Bedankt coor de reactie en voor uw tijd!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Irmatje,

Je zou nu kunnen gaan beginnen om de fles van 15:00 te kunnen vervangen door een stukje broodkorst, rijstwafel of soepstengel met wat water of lauwe thee.
    Ik zou zeker de potjes van 6 maanden aan blijven bieden. Deze zijn namelijk iets dikker van structuur en goed voor het leren kauwen.
    Ook zou ik de zelfgemaakte groentehapjes ietsje minder fijn gaan pureren, zodat je kindje er zo ook aan kan wennen.

Succes!

Groet,
    Anne

3. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Bedankt voor de reactie. Heb net op de site van Nestlé gekeken en daar houden ze nog 4 flessen aan met de 6 maanden. Ze heeft net een broodkorstje gegeten en een yoghurt speciaal voor baby's. Is dit dan een goede vervanging? Vanaf wanneer wordt er tussen de middag brood gegeten. Ze zou nu een hele lusten denk ik, ze vond het heerlijk.

Groet,
    Irma

4. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Heb trouwens yogolino gegeven maar zie nu dat er volle melk en suiker in zit. Ik dacht dat je dat nog net mocht geven met 6 maanden.
    Bedankt voor uw tijd!

5. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Irmatje,

Vanaf 6 maanden adviseren wij 3 of 4 flessen van 180 ml/6. Dit is afhankelijk van wat het kindje krijgt aan bijvoeding.

Jouw kindje is nieuwsgierig naar eten en dit gaat ook goed, dus je zou ook een boterhammetje kunnen introduceren. Dan geef je het boterhammetje om 11.30 uur en dan kun je haar nog wel een flesje geven om 15.00 uur in plaats van het eerder genoemde tussendoortje.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina