Bijna 5 maanden, weer vijfde fles (Nutramigen)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koningsgezin, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo meiden,

Onze zoon krijgt Nutramigen voor zijn koemelk allergie. Volgende maand provocatie test. Nu weet ik dat nutramigen licht verteerbaar is.

Ondanks dat deed zoon het vanaf 3-3,5 maand het goed op 4 flessen van 180+6. Tot 2 weken geleden.

Hij krijgt vanwege afbuigende lijn in gewicht bijvoeding (groente en rijstebloem) op advies van de kinderarts. Dit ging goed (gaat nu nog, geen reacties erop). Laatste 2 weken wordt hij tussen half 5 en 5 wakker. Vanmorgen fles 180+6 gegeven, tot de laatste druppel leeg en is gaan slapen. Nu dus 5 flessen vandaag. Don't shoot me dat ik die fles niet eerder heb gegeven, hebben eerst het andere uitgesloten (kou, buik krampen, tandjes (1 is er al door), nachtangst). Omdat hij het zo goed deed op 4 flessen er niet bij stil gestaan dat het honger kan zijn. Daarbij, hij kletste in bed, huilen deed hij niet. Ja, vanmorgen... Mijn andere 2 hebben naar ons weten geen vijfde fles nodig gehad rond deze leeftijd. En overal waar ik lees is met bijna 5 maanden de vijfde fles vervallen.

Ik vermoed geen reactie op de bijvoeding, maar gewoon echt honger aangezien hij na de fles weer slaapt. Fruit geven wij nog niet op advies van de kinderarts, eerst groente opbouwen/introduceren. Flessen van 210+7 wil ik niet geven vanwege spugen.

Maar normale reactie van vijf flessen op deze leeftijd (met of zonder nutramigen)?

Groetjes

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel typisch rond deze leeftijd. Ze worden veel actiever en alerter en krijgen dus meer honger.

Bizar overigens dat je met bijvoeding moest starten om hem te laten bijkomen, want in melk zitten veel meer calorieën dan in groente en fruit. Ik zou dus zeker niét minder melk geven.

3. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Gelukkig dat het in ieder geval normaal is! Hij is inderdaad ook meer wakker en doet dus ook meer. Die vijfde fles geven wij dus gewoon weer. Vind het prima, kinderarts zei ook wel dat 5 flessen ook mocht. Alleen maandje geleden spuugde hij meer toen wij die fles gaven en weigerde in de ochtend te drinken. Dronk toen 's morgens eerste twee flessen maar 120-140cc per fles.

Had ook niet verwacht dat die 50 gram groente en de laatste papfles zoden aan de dijk zou zetten wat aankomen betreft :) .

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vijfde fles mag hij nog wel hebben volgens mij. Volgens mij kan je pas op vier flessen overgaan als daarvoor een (kleine) maaltijd in de plaats komt. In melk zitten nog belangrijke voedingsstoffen.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

5de fles is nog heel normaal op deze leeftijd hoor! Hier zitten we zelfs nog op 6 flessen, ze vragen wat ze nodig hebben 😉

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn dochter is met 5 maand overgegaan naar 4 flessen, maar mijn zoon pas met 6,5 maand. Elk kindje is anders en met 5x180 geef je niet teveel hoor. Zodra hij meer bijvoeding gaat eten valt die 5e fles er vanzelf weer af.

7. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Omgekeerde wereld: gister om 21:45 laatste fles gegeven. Ik om 06:00 wakker, hij begint nu wakker te worden. Hij heeft dus wel 5 flessen nodig. Gelukkig niet raar dus zo te lezen!

8. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Hier ook een baby met kma en afbuigende lijn (en ondergewicht)

Juist bij een afbuigende lijn lijkt mij die extra fles een goed plan.
    Mijn dochter is bijna 8 maanden en mag ook 5 flessen maar meer als 4 krijg ik er niet in.

In groenten en rijstebloem zitten bijna geen calorieën, dus een extra fles is dan beter :)

Deel Deze Pagina