Hoe nu verder?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Kalush, Mar 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik snap het even niet meer.
    Jorit krijgt nu 5 flesjes van 150 ml/5
    Om dit binnen te krijgen hebben we het volgende schema:
    6.00
    10.00
    14.00
    18.00
    22.00

Alleen nu wil het volgende, hij meld zichzelf sochtends niet meer.
    Ik laat hem wel eens liggen en kijken wat hij doet, maar om 7.00 is hij er nog niet!

Wat kan ik nou het beste doen? Een fles laten vervallen en flesjes geven van 180ml/6
    Of is dat nog te vroeg?
    Of hem wakker maken?

Help?!?

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    4 flessen kan pas vanaf 4 a 5 maanden en meer dan 6 kilo

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Je kindje is nog veel te jong om 4 flessen per dag te gebruiken. Volgens mij geven dit pas als advies als je kindje 5 maanden is of meer dan 7 kilo weegt.

Mijn zoontje liet ik altijd zelf bepalen wanneer hij een flesje wilde, ik maakte hem alleen wakker voor zijn laatste avondfles.
    Hij werd 's ochtend vaak wakker tussen 07.30 en 08.30 en rond 3 maanden zelfs tussen 08.30 en 09.30 uur. Overdag kwam hij dan vaak wel om de 3,5 uur voor een fles, waardoor hij wel op 5 flessen kwam.
    Vaak was zijn schema dan:
    08.00-12.00-15.30-18.30-22.30

Ik zou het gewoon een keertje proberen om hem 's ochtends te laten liggen en dan kijken wanneer hij wakker wordt. Is hij om 08.30 nog niet wakker, dan zou ik hem wel wakker maken. En overdag niet meer dan 4 uur tussen zijn flessen laten.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    het kan zijn dat hij niet wakker word omdat ie niet doorheeft dat ie honger heeft... en nu heeft ie die 5 flessen nog heel hard nodig

als die 3 maanden is ga je weer verhogen naar 180 per fles
    en dan geef je nog 5 flessen

pas als ze 5 maanden zijn is het echt verantwoord om 4 flessen te geven..
    van 180 of 210!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik geef borstvoeding en ik moet eerlijk zeggen dat ik het raar vind om op schema te voeden. Je eet zelf toch ook alleen wanneer je honger hebt? En soms is dat iets eerder, soms iets later. Maar dat is geloof ik een heel andere discussie ;).

Eva slaapt 's nachts in ieder geval 6 uur door, maar soms ook wel eens 10 uur. Dus ik zou hem lekker laten slapen dan. Of wat gaan schuiven zodat de laatste fles eerder valt. (of op verzoek gaan voeden ;)).

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb nooit op schema gevoed, tot 6 wk gaf ik bv en was het op verzoek maar zodra ze flesvoeding kreeg ben ik zo door gegaan. pas met 4 maanden zoiets ging ze over naar 4 flesjes en daarvoor kreeg ze der soms wel 8. Ik heb alicia nog nooit wakker gemaakt om te eten maar zij mijn wel :) en gad dus eten wanneer zij er om vroeg en anders niks. als je kindje 4 flesje wilt waarom dan niet vraag ik mezelf af. elk kindje is anders en als hij e rniet om wakker wordt dan laat die fles lekker zitten en geef 3x180+6 en 1 flesje van 150+5 en kijk hoe hij reageerd. drinkt hij de flesjes dan bijvoorbeeld niet leeg dan zou ik nog veen wachten maar drintk hij het goed en niet anders dan anders gewoon doen meid.

gr sandra

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het is ook geen schema, alleen zo ging het de afgelopen 2 weken. Hij kwam precies om die tijden.

Ben ook helemaal niet van een schema maar hij houd het zelf zo aan.
    Omdat ik wel graag wil dat hij genoeg binnen krijgt en dat er niet te lang tussen de avond en de ochtend zit maak ik hem dan maar wakker.

Hij weegt trouwens 5500 gram en is 64 cm.
    Op het pak staat dat hij vanaf 5 kg 180ml mag hebben.
    Maar goed, weet het ook niet meer.
    Zal hem gewoon eens laten slapen sochtends en dan maar zien wat er gaat gebeuren.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hij mag best langer dan 8 uur doorslapen hoor. Eva slaapt sinds een paar weken soms 10-12 uur door (meestal is het 6-7 uur). Maar ik snap wel dat je wil dat hij voldoende binnenkrijgt. Maar een dagje wat minder kan echt geen kwaad.

9. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    4 flessen mag nog niet vanwege het bloedsuikerniveau dat dan teveel daalt... dat heb je als je FV geeft.. met BV is dat indd anders.. dan voed je op verzoek maar FV is na 4 uur pas verteerd!

10. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    wat heb pak zegt zijn slechts richtlijnen!

ik zou m gewoon wakker maken 's ochtends of laten slapen en de avondfles later geven..

11. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    als je mij niet geloofd of wat dan ook..
    kijk dan even hier op t forum bij de kraamverzorgster..

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lekker laten slapen en overdag niet meer dan 4 uur tussen de flessen laten. Je zult zien dat je kind het prima zelf kan 'regelen'. Mijn dochtertje slaapt soms ook wat langer, maar dan loopt ze in de loop van de dag haar 'schema' wel in. Haar laatste flesje krijgt ze altijd rond dezelfde tijd. (knap van haar he)

groet
    Amber

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik laat Isa ook altijd 's ochtends zelf wakker worden voor de eerste fles, dat scheelt soms n half uur maar niet meer. Ik houd het schema van na 4 uur n flesje wel aan, maar met een korreltje zout.
    Als Isa honger heeft na 3,5 uur dan maak ik gewoon dat flesje ;)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je mag echt wel binnen de 4 uur een nieuwe fles geven hoor. De eerste weken zit je so wie so op maximaal om de 3 uur, maar bij jonge kinderen is om de 2 a 2,5 uur ook prima. Je moet dan wel de hoeveelheid per fles aanpassen natuurlijk.

15. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    zo bedoelde ik het ook niet! ik bedoel dat je met 1 maand je kindje nog niet zo goed kent.. en op verzoek is met flesvoeding een stuk onhandiger dan met borstvoeding..

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Nee hoor je hoort het wel als ze huilen van de honger dat is namelijk niet anders als bij bv.

17. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ja dat is ook wel zo.. alleen met de fles weet je nooit hoeveel ze willen drinken en elke keer een volle fles maken en er word maar 3 slokken van gedronken is zonde.. want ze kunnen ook zuigbehoefte hebben!

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Dan heb je zoiets als een speentje ;) werkelijk fv is niet lastiger ofzo.
    En een flesje voeding door de gootsteen spoelen.... doet mij niet zo veel.
    Een flesje meer of minder zet geen zoden aan de dijk.

Share This Page