Opvolmelk en meer drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sanjor, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Klopt deels.. Sommige baby's hebben een schema/ritme nodig..
    Ik heb ook wel eens tijden gehad dat als ik haar zelf liet komen dat ze niet kwam.. En als ik haar dan eten gaf dan dronk ze alsof haar leven er vanaf hing;) En zo ook met slapen.. Als ik haar niet in bed leg dan gaat ze niet slapen en is ze zo over haar vermoeidheid heen. Ze geeft het namelijk niet altijd aan wanneer ze moe is..

Hier is dus vaak een schema belangrijk voor haar...

2. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Sluit ik me helemaal bij aan Sanjor! De beruchte drie R-en (rust, reinheid en regelmaat) zijn voor de meeste kleintjes gewoon goed, een bepaalde regelmaat hebben geeft rust. En natuurlijk ga ik niet tot stipt 12u wachten als mn manneke om kwart voor honger hebt, zijn natuurlijk richttijden.
    En daarbij komt het dat ik zelf ook zo'n neuroot ben die RRR nodig heeft, hahaha!!:p

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha ik ook! Die RRR zijn voor mij ook heel belangrijk:p sinds Lisa er is wordt ik soms overal zooo zenuwachtig van:)
    *Als ze haar flesje niet leeg drinkt denk ik; ohhh dan red ze het niet tot 4 uur en dan komt ze eerder en is het schema door de war..
    *Als ze haar laatste fles niet leeg drinkt denk ik; ze komt vast in de nacht...

Whahaha al dat soort dingen. Wordt er zelf helemaal gestoord van. En eigenlijk komt ze niet s'nachts als ze minder drinkt en kan ze vaak wel 5 uur tussen de fles laten; zeker als er een fruithap of groentehap tussendoor zit:p:)

4. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ Sanjor Helemaal herkenbaar!!!!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Een schema dat bij ze PAST. En daar kom je alleen maar achter door je kind te volgen!

Ik ben een groot tegenstander van de term RRR. Veel te vaak wordt dat verkeerd opgevat en gaan mensen naar de klok kijken i.p.v. naar hun kind. Ik ben meer van de RRV, rust, reinheid, VOORSPELBAARHEID. Je kind weet waar het aan toe is als je zijn clues voor honger en slaap volgt en dat gewoon op een voorspelbare manier doet.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben het wel met je eens. Als iedereen zich een zou gaan verdiepen in die 3'rs dan zou je ook snappen dat het niet op de klok gaat.

Ergens lees ik dat hier ook niet terug hoor. Wel mama's die op de klok kijken en zich zorgen maken dat het kindje zich nog niet gemeld heeft of al gemeld heeft. Maar niet iemand die exact wacht tot het bijv. 4 uur is en dan pas voeden.

Maar idd, de voorspelbaarheid vind ik mooi omschreven. Of naja, eigenlijk zou het onvoorspelbaar moeten zijn. Je weet nooit wanneer je kindje komt. Dat is een kwestie van aanpassen aan je kindje.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Gaat 'm om de voorspelbaarheid t.o.v. je kind. Als je kind weet 'als ik honger heb krijg ik eten en hoef ik niet te wachten, maar als ik nog geen trek heb hoef ik niet te eten' en als ik slaap heb, ga ik slapen, en als ik lekker slaap word ik niet wakker gemaakt', dan is alles voor je kind heel voorspelbaar. Voor moeder misschien wat minder, maar ja ik ga er vanuit dat een volwassene op dat punt wat meer begrijpen kan en incasseren kan als een pasgeboren baby. Ik zie liever dat volwassene zich aanpast, dan dat kind zich moet aanpassen.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ehm, dat zeg ik toch ook???

9. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Sanjor, ik geef hier ook twee keer per dag een halve soepstengel, en dat gaat heel goed. Ze sabbelt er net zo lang op (vanaf de bolle kant zeg maar) tot ie zacht is en dan " knabbelt" ze het verder naar binnen. Wij hebben ook best een tijd gezocht naar een goed schema, en dacht je dat het werkte gooide ze het weer om :D
    Tot twee weken geleden zaten we ook op 5 flessen, en een paar weken daarvoor soms op 6 omdat ze steeds s nachts wakker werd. Ze liet dan wel s ochtends meer staan, zodat we over de dag heen niet heel veel over het maximum gingen.

Wij zitten nu al een week heerlijk relaxed op het volgende:
    7.30 fles 200 ml met rijstebloem
    9.30 fruit 100-150 gram ongeveer
    11.30 boterham (meestal droog soms met een klein beetje smeerworst) soms ipv brood een soepstengel, als ze veel fruit op heeft bv
    12.30 fles 200 ml
    tussendoor 1/2 soepstengel en wat water
    16.30 fles 200 ml
    18.00 groentehap ongeveer 100-150 gram
    20.00 fles 200 ml

Bij iedere fles laat ze nog wel een 30 cc staan. De ene keer eet ze wat meer van het fruit en de groente, de andere keer wat minder. Ze drinkt dat naar gelang ook minder of meer melk als aanvulling zeg maar. Vanaf morgen gaat ze op opvolgmelk over, ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken. Ik heb het idee dat zoals het nu gaat, ze over een aantal weken de 3e fles gaat laten vallen, die drinkt ze nooit leeg, vraagt er niet om, het is meer gewoonte denk ik.

10. fafa

fafa Niet meer actief

Ik dacht dat de derde R tegenwoordig voor Respect stond?

Respecteer de behoeftes van je kind! Dan vind ik die derde R wel weer leuk :)

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nee, das de 4e, en de 5e is Relatie.

12. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Haha, ja die zijn ook goed! Maar regelmaat kan ook voorspelbaarheid betekenen! Kindje weet waar hij aan toe is.
    Maar goed, deze discussie daar gaat het topic uiteindelijk niet over en iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt of het nou RRV, RRR, RRRR of RRRRR is ;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben benieuwd hoe ze het in China noemen:D

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Whahahaha nou ik zou het je niet durven zeggen;) Hoe zeggen ze het in Indonesie?;) (zie dat je daar woont?)

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Thnx voor je reactie meis!
    Misschien toch maar eens een soepstengel aanbieden:)
    Ik heb nu van die babykoekjes:D Die VREET ze als een gek op:D hahaha. Als haar koekje op is wil ze meer en meer;)

Volgens mij (maar weet het niet zeker) gaat je kindje minder opvolgmelk drinken en meer vast voedsel dan.. Als het niet zo is dan verbeteren ze me vast wel hier:)

16. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Hoi!
    Ik zal hieronder even het schema zetten van mijn kleine man van 6,5 mnd, misschien heb je er iets aan.

0700 Bambix fijne granen pap met 200ml opvolgmelk
    0930/1000 Fruit, ca 150 gram
    1130/1200 Boterham met boter of ander beleg en fles van 180/6
    1500 Tussendoortje (fruit, rijstewafel, soepstengel o.i.d.)
    1730 Avondeten van 75gr aardappel en 75gr groenten + theelepel margarine (wacht nog even met vlees)
    1900 Fles 180/6 opvolgmelk

Ik denk dat ik zodra ik de pap op heb overga op een boterham in de ochtend.

Hoop dat je er iets aan hebt, maar kijk inderdaad vooral naar je eigen kleintje.. Het zijn geen robots denk ik maar altijd.. Alles op zn tijd! Succes!

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Meiden bedankt voor jullie reacties en meedenken!
    We zitten nu 1 week op 4 flessen:D Dus het is helemaal gelukt! Wilde niet te vroeg juichen hahaha.

Wij hebben nu het volgende schema:
    07.30 uur fles 150+5
    10.00 uur Fruit 200 gram
    12.00 uur fles 150+5 (soms 180+6)
    14.30 uur tussendoortje met wat water
    16.00 uur fles 150+5 (soms 180+6)
    18.00 uur groente 200 gram
    20.00 uur fles 180+6+2,5 rijstebloem.

Volgens mij heel netjes toch?:D
    We eten gezellig samen aan tafel s'avonds. Ze kan al heel goed in haar kinderstoel eten dus waarom niet?;)

Deel Deze Pagina