Wat moet je eigenlijk aan kleding hebben?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kaas, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Zoals het onderwerp eigenlijk al zegt: Wat moet je eigenlijk alleaal hebben aan kleding? Ik ben op dit moment 34 weken zwanger en heb al wat kleding in huis. Zoals twee setjes maat 50 (mijn moeder zegt dat ze dat haast niet aan zal hebben, maar ik hoor toch dat het vaak wel een week of ragen wordt), dre setjes maat 56 en verder nog wat grotere maatjes. Natuurlijk heb ik ook verschillende maten rompers, maar heb ik niet veel te weinig? Iedereen zegt: "je krijgt nog zoveel" maar wat nou als ik niet zoveel krijg? Ik kan dan altijd nog wat halen, maar mijn gevoel zegt: gewoon nu genoeg in huis halen.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Hebben jullie echt zoveel gekregen?

Alvast bedankt!

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Ik heb minder gekregen dan ik had verwacht. :D Maar had zelf al aardig veel gekocht, ik had steeds last van koopdrang.

Maar onze kleine is nu 15 dagen en past met sommige merken nog steeds in maatje 50. Ondanks dat ze toch een 8 ponder was bij de bevalling.

Het hangt ook van het merk af.
    Er zit een levensgroot verschil tussen maat 50 van Prenatal en maat 50 van Zeeman! :$

Ik had van te voren gewoon zelf vrij veel aangeschaft en tegen familie en vrienden gezegd dat we liever geen kleding willen. En mochten ze perse kleding willen kopen, dan vanaf maat 62 / 68. En daar hebben ze zich vrijwel allemaal aangehouden, dus dat kwam mooi uit.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja... ik heb altijd veel kleertjes maar ik vind dit wel weinig hoor...
    mijn zoontje die geboren werd met 4390 gram heeft zelfs nog 3 weken 50 aangehad.
    En 5 setjes totaal is wel erg weinig... tuurlijk krijg je veel maar de eerste dagen?
    Ze spugen zo 3 keer per dag of hebben een spuitluier tot op hun rug.
    Ik denk dat je wel minimaal 10 setjes 50/56 moet hebben...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja en ik heb bijna alleen maar 68 gekregen als kraamkado...

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Denk dat we hier een setje of 6 hadden in maat 50, en ook nog een aantal in maat 50-56, plus een set of 4 in 56. Bij de 2e ietsie meer, maar toen een paar nieuwe setjes gekocht voor.

Overigens 2 dames met 4kg en zo'n 51cm die toch wel een maand in maatje 50 zaten. Kreeg hier trouwens ook veelal grotere maten kado (68, 74 en zelfs 80).

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    50 paste hier niet zo heel lang en hij was maar 3170 gram. de 50/56 combi ging wel wat langer aan. Ik zou een setje of 5 van 50/56 of 56 nemen. Je krijgt ook, en het is zo bij gehaald.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    50 niet aangehad, 56 1 week, maar heel grote kindjes. IK zou zeker wat meer aanschaffen, ik heb bijna geen kleding gekregen, alleen wat in grote maten (zelfs in maatje 110). Aan 2/3 pakjes heb je echt niet genoeg, je kindje poept/spuugt en je hebt alweer een nieuw pakje nodig.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Ik vind 5 setjes in maat 56 wel minimaal. Maat 50 vind ik twee setjes wel oké, ik heb het zelf nooit in huis gehad, je kunt altijd nog bij kopen als dat echt nodig is. Qua gekregen kleding hebben we vooral veel in maat 62 en 68 gekregen. Ook kwam het meeste bezoek niet in de eerste week en het is dan toch wel handig om dan al genoeg kleding te hebben. ;)

J. (de oudste) was ruim 9 pond bij de geboorte en 56 cm en heeft nooit maat 50 gepast. D. (de jongste) was bijna 7 pond en 50 cm bij de geboorte en heeft ook meteen maat 56 aangekregen. Sommige broekjes zijn te wijd, maar truitjes en smalle broekjes gaan prima.

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook haast geen maat 50 omdat ik het zonde zou vinden als ze het niet aan zou hebben.
    Mijn dochter bleek bij haar geboorte nog geen 3 kilo te wegen (bij 40 wk zwangerschap) en verzoop in maatje 56.

Mijn moeder heeft toen in de kraamweek nog van alles in maat 50 gekocht. Vond ze helemaal geweldig om te doen en we hebben dezelfde smaak dus ik had dit van te voren al bedacht als mogelijkheid.
    Dus als je iemand hebt die het voor je kan halen in de kraamweek en die een beetje dezelfde smaak heeft dan zou ik het zo oplossen.

Van kraambezoek kreeg ik ook vooral grotere maten dus daar had ik niets aan.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Eventueel kun je natuurlijk ook kleding via internet bestellen, is er vaak ook binnen één of twee dagen. Omdat de tweede hier een stuk smaller is dan de eerste, en de meeste broekjes van haar kont zakten, heb ik tijdens de kraamweek via internet nog twee setjes van Noppies in maat 56 gekocht. :)

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb een vriendin gevraagd of ze nog wat neutrale kleertjes over had van haar dochters (wij willen het geslacht niet weten). Dus zij heeft mijn schamele collectie aangevuld met wat extra rompers, truitjes, broekjes, vestjes. Heel fijn, omdat ik met name in 50 en 56 niet teveel wil kopen voor die korte periode.

12. baby1986

baby1986 Lid

15 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ff een vraagje tussendoor,beschouwen jullie rompertjes met voetjes en mouwen ook als pakje?
    ( weet niet precies hoe t heet, luierpakjes volgens mij)

13. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik zou een flinke 6 ponder krijgen;)..
    dus 3 maatjes 50 aangeschaft en 56 wat meer ook in mijn tas gedaan..
    en ik kreeg een klein meisje van 45 cm en 2795 gram:D..
    ze heeft nog een week of 3 in mt 44 gezeten :$ heb dus tussen door zelf wat extra gehaald, in de kraam week laten halen.
    ben bu zwanger van nr 2 en ga zeker,word een jongen,wat meer halen als 3 pakjes je hebt zeker wat meer nodig met al die spuug en spuit bende :)..

gr gemma

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Rompertje er wel onder toch? Of bedoel je iets anders? Maar denk dat je boxpakjes bedoelt: bij mij bestond de helft daaruit.. Van die zachte stofjes etc. Vond ze ideaal!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

pakje: truitje en broekje aan elkaar vast. Ik vond ze niet handig, want als ze lekkage hebben moet je alles vervangen ipv alleen een broekje of alleen het truitje. En met vaste voetjes worden het eerst te kort.

de mijne waren klein 2890 en 3190 en hebben wel een tijd in maat 50 gezeten. Bij dochter had ik geen maat 50 en dat was geen gezicht: veel te groot/te wijd en vast geplakt met tape.

16. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik zou van beide nog een aantal setjes bijhalen. Ons zoontje woog bij de geboorte 3020 en heeft zeker 6 weken maatje 50 aangehad. Tegen mij zeiden ze ook dat je niet teveel in 50 moest kopen maar gelukkig hield ik van shoppen en had ik hier niet naar geluisterd.
    Kleertjes die ik kreeg waren allemaal grotere maten dus daar zou ik niet vanuit gaan.

17. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook bij halen. Had bij de eerste ook niet veel maatjes 50 en meneer was maar 46,5 cm me schoonmoeder heeft maat 50 bij gekocht. Hij heeft zeker 2 tot 2,5 maand maat 50 aangehad. Nu 37 weken zwanger van nr 2 en de commode la ligt vol met maat 50 denk zeker 12 broekjes en wat meer truitjes en wat boxpakjes. Ook 1 setje maat 44 aangezien ze op de groei evho niet groot is geschat. Eb veel maat 50en 56 cadeau gekregen.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook vooral maat 62/68 gekregen van kraambezoek, dit is volgens mij ook redelijk normaal. Maat 50 zou ik het bij laten, eventueel bijhalen indien nodig. Maat 50/56 en 56 zou ik in totaal wel 6-10 setjes van halen, je verschoont inderdaad vaak meerdere keren per dag en zo hoef je niet elke dag te wassen. Ik zei op den duur ook tegen ML "Ze zeggen altijd niet teveel kleertjes in maat 50/56 maar na een maand heb ik het wel gezien hoor, die 5 setjes die ze heeft... " Toen wou ik het liefste nog een en ander bijhalen voordat ze naar 62 over ging.

19. baby1986

baby1986 Lid

15 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boxpakjes inderdaad!
    Kon maar niet op t woord komen.
    Dat telt dus ook als een pakje? Niet als slaappyama ofzo.
    TS hoop niet dat je t erg vind dat ik deze vraag tussendoor stel.

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi, had zelf een stuk of 8 pakjes maat 50 gekocht. we zouden een klein kindje krijgen. na de bevalling gevraagd om een aantal pakjes 44 50 was nog veel te groot. ze is 10 oktober geboren heeft een week of 4 in maat 44 gezeten en daarna tot eind december in maat 50. nu gaat ze over naar maat 62 dus het ligt er echt aan hoeveel je in huis moet hebben. krijg je een klein kindje zal ik wat meer maat 50 in huis halen, anders kom je misschien wel te kort denk aan ongelukjes ed. anders zou ik meer maat 56 kopen. en geef ook aan bij je visite wat je wilt hebben meeste vragen ook zijn er nog dingen die je nodig hebt. bij ons waren dat dus een paar pakjes maat 44, leuke meiden dingen we wisten het geslacht niet en overslag rompers.

had een stuk of 15 rompers maat 50. en een stuk of 8 50-56.

een stuk of 8 pakjes maat 56 en 3 pakjes maat 50-56.

meeste wat ik gekregen heb zijn pakjes in maat 68-74. maar het meest andere dingen, flesjes, spuugdoekjes, gekleurde hydrofielen enz.

Deel Deze Pagina