Nu 5 maanden plaszindelijk maar het poepen nog in pamper

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinder3, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn dochter is 2,5 en al een flinke tijd zindelijk, ze gaat ook alzelf naar de wc.

Supertrots natuurlijk maarrrr als ze moet poepen kom ze altijd met een pamper aanlopen en op de wc of potje wilt ze dan echt niet.
    Doe ik geen pamper aan dan houd ze het gewoon net zo lang op tot ze avonds een pamper aankrijgt voor de nacht.

Hoe hebben jullie dit aangepakt of komt dit vanzelf?

Ik dwing haar niet want dan ben ik bang dat ze het te lang op gaat houden.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Een paar dingen die me te binnen schieten:

* Misschien speels laten proberen als ze met een pamper komt aanlopen, bij mijn meisje helpt 'iets lekkers' ertegen over om een angst te overwinnen. Dus misschien een lekker doosje rozijntjes als ze op t potje durft te poepen?

* met luier aan op t potje poepen, dat ze t gevoel krijgt en misschien na een tijdje geen luier meer aan hoeft?

* sticker kaart maken voor het poepen en dan kadootje er tegen over?

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze gaat niet meer op het potje ;)
    Ze gaat zelf naar de wc, het potje heb ik indd nog wel geprobeerd bij het poepen maar werkt niet.

Met pamper op de wc wil ze ook niet, dan houd ze het ook gewoon op.

Als ik zeg dat ze iets lekker krijgt als ze poept op de wc, poept ze niet maar blijft ze wel de hele tijd zeuren om iets lekkers haha.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze is prachtig zindelijk, alleen doet ze het niet op de plek waar jij het wilt.
    Hier hebben we precies hetzelfde gehad. Ook vroeg zindelijk (2 jaar precies) maar poepen bleef moeilijk. We hebben het los gelaten. Het was duidelijk een soort angst voor de wc (het verliezen van iets eigens..) Na een paar maanden ging het vanzelf over. Ze worden vanzelf ouder en wijzer.

Oja, ik ben één keer een luier vergeten en haar toen gevraagd of ze het alsjeblieft op de wc wilde doen (we waren een dagje uit)..en dat wilde ze wel. We hebben er een feestje van gemaakt en vanaf dat moment ging het heel snel. Heeft al met al wel een half jaar geduurd.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens. Volgens mij is dit een veel voorkomend iets. Idd dat kinderen het gevoel hebben 'iets van zichzelf' te verliezen bij het poepen. Op de wc zijn ze zich daar veel meer bewust van dan wanneer ze het in de luier doen, dat is veiliger voor ze.
    Met geduld komt het ongetwijfeld vanzelf. Ik zou het idd niet forceren, daar bereik je niks mee.

Succes!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier precies zo! Alleen afgelopen maandag ging ze na het kinderdagverblijf thuis op de wc plassen en ik moest de deur dicht doen want ze ging een grote doen.
    Deze keer dus echt!
    Maar een dag later hadden ze haar op het kinderdagverblijf omdat het niet lukte na heel veel proberen toch een luier gegeven en gisteren thuis wilde het ook niet. Dan maar in de luier als ze haar ei maar kwijt kan.
    Het begin is er in ieder geval!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Dat is toch vrij normaal hier heeft het ongeveer 6 maand geduurt voordat hij durfde en wilde poepen op de wc of het potje, ik bood telkens de keus als hij moest poepen wil je op de wc of in de luier, standaard de luier ;). Toen een paar keer voorgesteld van als je nu met de luier oo de wc gaat, toen was het eerst met luier aan staand in de wc poepen en zo ineens ging hij er bij zitten en toen was het met een paar weken bekeken en werd er ineens vanaf de wc geroepen ik ben klaar, en had meneer gepoept en van dta moment geen probleem meer. Gewoon niet te moeilijk over doen komt vanzelf goed ;).

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mijn dochter heeft een maand lang nog in haar broek gepoept (was 2.3 jaar) geen punt van gemaakt, maar echt lekker is het natuurlijk niet. Ook niet voor haar, dus na een maand durfde ze toch op de wc.
    Ik heb met m'n kinderen ervoor gekozen de luier in 1x geheel weg te laten met zindelijk worden. Trouwens ook nooit een potje gebruikt.

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Geen pamper aandoen doe ik niet want dan gaat ze het ophouden en dat wil ik niet.

Het zal indd vanzelf allemaal goed komen :)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Als ze zelf komt aanlopen met de pamper omdat ze poepen moet valt dit gewoon onder zindelijk zijn hoor. Ze doet het alleen nog niet op de plek waar dit zou moeten.

Onze zoon was laat zindelijk maar ook het poepen vergde iets meer tijd.

Onze eerste stap was dat hij gewoon in een pamper poepte maar dan niet meer in de keuken achter de tafel maar gewoon bij/in de wc met de deur open.

Toen dit "normaal" was werd het tijd voor de volgende stap en wij hadden ons bedacht dat dit met de pamper om op de wc gaan zitten om te poepen.

Zover is het echter nooit gekomen. Meneer stond klaar om te plassen, vertelde toen dat hij ook moest poepen. Op dat moment wist onze dochter haar vingers tussen een la te krijgen met een ijselijke gil. Ik ben naar mijn dochter gespurt terwijl ik mijn zoon "in de steek laat".

Toen de vingers van mijn dochter gekoeld waren en wat minder blauw zagen realiseerde ik me het "probleem" van mijn zoon.

Die vertelde mij toen heel trots dat hij zich omgedraaid had en boven de pot had gehangen met zijn billen en dat toen de drol in de pot was gevallen en heel hard plons had gezegd. Daarmee was het probleem opgelost en konden zijn pampers de deur uit.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    jahahaha ze heef gisteren een kleine beetje op de wc gepoept :D

Het was hoge nood en ze vond het heel eng maar er lag een kleintje in de wc.

Hihi

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het begin is er dan! Hier had ze een luier om voor de grote en moest plassen dus luier af en ze wilde op het potje. En al plassend zei ze dat de grote ook al kwam. Dus nu hier 2e keer buiten de luier. Komt vanzelf!

13. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier idemdito, zoonlief plast al maanden prima zelf op het potje, wc is nog eng. Maar poepen op het potje ho maar. We hebben hem al een kadootje beloofd en dat weet ie heel goed maar helaas heeft hem dat nog niet ertoe gezet ook echt op het potje te poepen. Zonder luier om houdt ie het gewoon op! Bovendien geeft hij het nog niet aan dat hij moet poepen, plassen wel. Dus ik geef hem tussen de middag maar een luier om waarin hij het na een paar minuten al poept. Ik probeer het los te laten maar tips om hem de goeie kant op te krijgen en hem te stimuleren zijn welkom.

14. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Mijn dochter is ook plaszindelijk maar poepen op het potje of wc ho maar! Ik ga haar niet dwingen het heeft gewoon tijd nodig denk ik wel heeft ze al 3 x in het badje gepoept haha en daar was ik ook trots op is toch een begin!

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier precies hetzelfde met m'n oudste. Ik heb met hem op een zondagmorgen een stempel-kalender geknutseld en na de eerste 10 stempels ( 1 stempel voor een keer poepen op de wc ) mocht hij een klein cadeautje uitzoeken. Na die 10 stempels, wat ongeveer een week geduurd heeft, hebben we hetzelfde nog een keer herhaald zodat hij echt lang zat niet meer in de pamper gepoept had.
    Hij heeft het nog weleens geprobeerd hoor door te vragen of hij in de luier mocht poepen maar dat ging natuurlijk mooi niet door :p

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het gelukt dmv stickers plakken/belonen. Ze plastte toen al een jaar op de wc en moest een paar maanden later naar school.
    Binnen een week was het voor elkaar.
    Helaas gooide onze ex gastouder roet in het eten door boos op haar te worden bij poepongelukjes dat daar 3 dagen achter elkaar gebeurde.
    Dat is nu een half jaar geleden maar ze durft het nog niet weer op de wc. We hebben haar laxeermiddelen moeten geven en nu nog, anders houdt ze het op.
    We gaan het nu in de meivakantie weer proberen.

Deel Deze Pagina