Beentjes plat/krom in kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 9876, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb een vraag;

We hebben de Nuna ivvi besteld, eigenlijk alleen omdat hier in de beentjes in de wagen (niet de reiswieg) helemaal plat kunnen. Dit kan bij de grotere merken allemaal niet en vond ik altijd al gek als ik kinderen zag slapen.

Nu ik wat verder ben heb ik toch wel vaak de Joolz voorbij zien komen, ook al een demo gehad van vrienden en ik begin te twijfelen of ik niet liever de Joolz heb. Voornamelijk omdat deze heel plat ingeklapt kan en de Nuna ivvi niet echt.

Hoe erg is het nou dat de beentje altijd in een hoek zitten als de zitting 'plat' is. Het lijkt mij niet alleen vervelend liggen maar ook niet echt bevordelijk voor de houding als hij/zij alleen op de rug kan liggen. Draaien is bijna onmogelijk met de beentje zo krom omhoog.

Hoe denken jullie hier over?
    Alvast bedankt.

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hoe bedoel je dat de beentjes niet plat kunnen?
    Wij hebben de mutsy evo en daar kan hij echt wel plat in liggen hoor.
    De voetjes kunnen omhoog.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    In de wandelwagen draaien ze ook niet. Die riempjes zitten dan in de weg. Voor de wandelwagen heb ik dat nooit een probleem gevonden

4. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie hier een foto van een kindje in een Bugaboo, de beentjes steken zowat de lucht in.
    Echt op zijn/haar zij liggen zal inderdaad niet gebeuren, maar iets meer mogelijkheid dan deze houding lijkt me wel natuurlijk. Vooral als je een uur of meer aan het wandelen bent?

Bijgevoegde bestanden:

5. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    In een draagdoek zitten ze altijd in de M-houding, meest ergonomische houding. Dus wat dat betreft.. Plat liggen komt me juist wat 'onnatuurlijk' voor bij een (klein) kind. Maar ik heb hier nog nooit over nagedacht eerlijk gezegd.

6. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Maxi Cosi en daar kunnen de benen ook gewoon recht in liggen

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Leg een baby neer en je zult zien dat het de beentjes zelf ook niet plat laat liggen.

8. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, ik begrijp dat niemand er echt een probleem mee heeft.
    En natuurlijk ligt baby niet plat maar ik neem aan dat ik deze wagen nog gebruik bij 1,5 - 2 jaar en dan wordt het toch allemaal wat anders.. Ik twijfel nog :) zucht...

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt prima in de bugaboo hoor, natuurlijk ligt ze 's nachts in een bed waarin haar benen wel recht/plat kunnen liggen, maar voor lekker doezelen tijdens een wandeling heeft ze van de stand van de benen in de wandelwagen echt geen last.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    door de riempjes kunnen ze sowieso geen andere kant op dan op hun rug liggen. en zoals iemand al zei, leg een baby op zn rug en die beentjes gaan vaak automatisch omhoog of in kleermakerszit. dit zul je ook op een gegeven moment merken als ze wat groter worden en dan in de maxi cosi of wandelwagenbak hun beentjes niet meer kwijt kunnen.
    veel mensen denken dan dat de bak of de stoel te klein word en zetten hun kind dan te vroeg in een vervolgstoel of in de wandelwagenzitting.
    nergens voor nodig. een baby vind het niet erg om met gebogen beentjes te zitten of te liggen. het is een natuurlijke houding.
    en met een uurtje (of paar uurtjes) wandelen is er echt niks aan het handje. het zou anders zijn als je een kind halve dagen zo in de wagen laat slapen. gewoon ook niet te vroeg overgaan van wandelwagenbak naar zitting.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Eens met Damay. Verder snap ik het probleem niet zo? Je kunt een baby niet dwingen om met rechte beentjes te gaan liggen....

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter is nu 3 en zit nog geregeld in de Bugaboo als we een dagje weg gaan en slaapt er ook nog gewoon in...
    Nooit problemen gehad dat de beentjes niet recht kunnen liggen. Ook in de wagenbak lagen de beentjes nooit netjes recht.
    Ik denk dat de meeste kindjes dit niet doen.

Deel Deze Pagina