Opvrolijken

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chai, Jul 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

bic tasty zonder bacon, of wat er nieuw is

2. mysore

mysore Actief lid

Dec 29, 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Nooit gehad! Ik lust ook geen bacon.. ;) blegh
    een wrap... op zijn mexicaans... lekkeurrrr....

Pff ik ben echt erg... gisteren boodschappen gedaan terwijl ik honger/trek had... nu ben ik misselijk van al dat lekkere eten en nu denk ik aan de mac!!! :$

3. PriscillaR

Jul 19, 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier een nieuweling! Wij willen ook graag een kindje en zitten nu in ronde 5, al vier keer een teleurstelling dus :( Iedere keer doet het weer pijn maar gelukkig is mijn vriend dan extra lief voor me. Dan eet ik nog even een lekker broodje filet zolang het nog kan :) Zijn jullie bezig met jullie eerste wondertje??

Groetjes priscilla

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik kan me er nog behoorlijk goed overheen zetten,, ik beur mezelf op met dat er elke maand meer kans is en het nu toch snel wel een keer zou moeten gebeuren.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Hey dames,

eten lijkt dus het meest als troost middel gebruikt te worden.
    Ik moet zeggen dat ik 2 Tendercrisps van de Burger king heb gegeten in 2 dagen hahaha..
    Maar ik doe dat expres sowieso anders word ik te dun en dat vind ik lelijk ben 1m66/54kg.

@mysore, shoot em up?
    Bedoel je die film nou? haha.. dat is een van mijn favo films.
    Die baby is wel verdomde schattig als hij in die badkuip ligt te lachen met dat kleine koppie.
    Mijn vriend smolt er zelfs van toen we die aantal jaar terug in de bios zagen. Toen zei hij ik ga ons kindje ook leren schieten hahaha... aahw.

@Pricilla, ja ik en mijn vriend zijn ook bezig voor de eerste. :D

Verder euh eet ik meestal nietzo veel, ik heb nooit veel trek als ik eenmaal ongesteld ben.
    Die mini sokjes die ik gister in de winkel zag vrolijkte me toch echt wel op om de een of andere reden.
    Wel jammer dat mijn vriend altijd laat weten hoe vervelend ik ben als ik ongesteld ben, dat vrolijkt niet echt op haha... GRR:x

6. jamejozie85

ik hbe er op het moment meer moeite mee is dat er mensen zo snel zwanger kunnen raken, ronde 1t/m 5 ja hoor zwanger, en dan moet ik op het moment best wel even slikken, dan denk ik waarom is dat niet zo voor ons weggelegt, ik dacht dat ik al genoeg ellende had meegemaakt int leven. ik weet van mijn moeder dat het heel lang geduurd heeft, en ben enorm bang dat het voor ons dus ook niet makkelijk zal zijn, terwijl mijn beste vriendin met pil, per ongeluk zwanger is geraakt, ondertussen getrouwd, net een huisje hebben gekocht. lijkt hun allemaal zo makkelijk af te gaan, ik ben echt niet snel jaloers, totaal niet maar soms dan denk ik echt het leven is alles behalve eerlijk!!!!!!
    ook een opvrolijkpunt, het hier van je afschrijven, dan staat het op "papier"en niet meer zo in me hoofd

7. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi jamejozie85,

Ik snap dat je het moeilijk vind om mensen zo snel zwanger te zien raken.

Voor mij is het natuurlijk anders omdat ik nognietzo lang bezig ben. Maar ik zie ook veel negatieve kanten aan het zwanger zijn en het krijgen van een kind en een kind hebben.
    Ik en mijn vriend zijn erg gelukkig samen en wie zegt dat dat niet gaat veranderen zodra we een kindje krijgen, door iets wat zich voordoet? Of omdat we een ziek kindje krijgen en ga zo maar door.

Tuurlijk willen we dit graag maar aan de andere kant geniet ik ook nog wel erg van me vrije leven en dat we alles kunnen doen wat we willen. Iets wat je de eerste 18 jaar niet meer terug krijgt of het nou afentoe bij oma kan slapen ofniet.
    Ik probeer dat toch wel erg in me achterhoofd te houden.

Ben je gelijk begonnen met proberen na het stoppen met de pil?
    Als wij dat hadden gedaan had ik denk ik in dezelfde situatie als jou gezeten ik ben nu drie jaar verder en het is nog niet helemaal netjes. Hoe het daarvoor was wil je echtniet weten en ik denk dat het een gigantische telleurstelling was geweest als wij het toen al waren gaan proberen, ik heb nu nog soms wel eens het idee dat ik nog aan het ontpillen ben tot inhoevere dat realistisch zou kunnen. Ik bedoel voordat ik aan de pil begon was ik netjes elke maand ongesteld nu lijkt het wel alsof ik 12 ben en me lichaam alles op orde aan het krijgen is weer opnieuw net als toen ik voor het eerst ongesteld werd.
    Jullie tijd gaat vast snel komen, je lichaam moet gewoon weer zijn eigen weg vinden denk ik.

Ohja en ik wil nog toevoegen dat mijn cyclussen en eisprongen erg stresgevoelig zijn bijv toen ik die van 42 had was ik erg gestrest geweest en heel slecht en ongezond gegeten ook.

Toen ik die van 28 had was ik die maand supervrolijk en blij en heel erg gezond gegeten.

Je levenstijl kan dus ook heel erg bijdragen aan hoe vruchtbaar je bent en hoe je cyclussen verlopen.

Liefs

8. jamejozie85

nou ik ben in juni 2008 al gestopt met de pil, omdat me lichaam omdat moment veel last had van tussendoor kleine bloedingen, ik dacht eerst van nou stop een tijdje en dan begin ik wel weer, alleen toen kregen we het over kinderen en hebben we besloten om niet meer te beginnen aan de pil... van de periode van 1 juni 2008 t/m dec 2008 waren de cyclussen eigenlijk net zoals het hele volgende jaar, wisselend, maar we waren er nog niet heel erg mee bezig, tot eigenlijk afgelopen januari, nu begint het verlangen heel erg sterk te worden..

hoe oud ben jij als ik vragen mag, wij zijn beide 25

9. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi jamejozie85,

ik was ook gestopt omdat ik heel beroerd werd persoonlijk van mijn pil (yasmine) en toen ik merkte wat er allemaal gebeurde met me lichaam toen ik stopte wist ik al helemaal zeker dat ik er nooit meer aan ga beginnen.

De lange cyclussen hebben mij al onzeker gemaakt over het hele zwanger raken voordat we uberhaupt aan het proberen waren. Ik kon wel janken soms want ik wil toch wel graag mama worden ooit van een gezonde baby dat wist ik toen ook al.
    Ik had vooral moeite met vrouwen die elke maand netjes ongesteld werden, tot ik hier zag dat dat helemaal niks zegt over je vruchtbaarheid.
    Ik ben nu ook wel redelijk tevreden over mijn cyclussen ik voel altijd mijn eisprong dus echt onzeker ben ik er niet meer over.

Ik zelf ben 27, ik weetniet waarom je dat wilt weten? haha :)

Probeer positief te blijven, je bent nu in ieder geval dicht bij je test dag en wie weet... ik hoop het voor je in ieder geval!

10. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Ik ben 27 en probeer samen met mijn partner ons eerste kindje te maken.
    Omdat het voor mij pas de tweede ronde is kan ik er nog niet zo veel over zeggen, maar die eerste keer nadat ik gestopt was met de pil was toch een grotere teleurstelling als wat ik had verwacht, terwijl ik vooraf heel goed in mijn oren had geknoopt dat het gemiddeld een jaar duurt...

11. jamejozie85

thja omdatje zei je was al 3 jaar gestopt met de pil voordat je het ging serius ging proberen, ik denk of die wil optijd moeder proberen te worden, of ze is al 35 +, dus gewoon nieuwschierig.....

tegenwoordig zie je wel weer dat er meerdere jonge moeders komen, persoonlijk vind ik dat wel het leukste....

ik hoop dat het alsnog positief uipakt, maar heb me er min of meer al bij neergelegd, dat het negatief is en ook zou blijven, dus afwachten tot de ongi doorbreekt!!

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik was gestopt omdat ik er ziek van werd, we waren toen nogniet vanplan om voor een kleine te gaan.

Alleen ga je daar dan wel overnadenken als je daarna rare cyclussen krijgt, maar nu ben ik wel redelijk tevreden inmiddels is het stukken beter.

Ik snap je instelling wel, zo van als je ervanuit gaat dat je ongie word dan kan je ook niet zo heel erg telleurgesteld raken. Soort zelfbescherming, wel knap dat je dat kan.
    Ik zit nu al te hopen dat ik de 2de ronde zwanger mag wezen terwijl ik nog een beetje ongesteld ben zelfs echt erg hahaa.. :D

13. jamejozie85

ach zo, te snel gelezen, dat in kombinatie met dyslexcie, thja dan interperteer je niet alles goed... hihi

thja hopen dat het de volgende ronde wel raak is dat mag hoor, dat heb ik ook altijd, zeker op de laatste 2 dagen van me ongi, dan denk ik bijna weer een nieuwe ronde, bijna nieuw eitje en nu hopen dat het wel raak is ik denk dat iedereen dat wel heeft.

14. jozien

jozien Actief lid

May 25, 2010
    282
    0
    0
    Zorgcoordinator bij mensen met een verstandelijke
    gelderland
    Ik ga altijd lekker zondigen zoals vele hier :p
    wijntje,chippie enz. Erg slecht eigenlijk maar het helpt wel!!
    de volgende dag gaat het altijd alweer stukken beter en richt ik me op de volgende ronde.

xxx

15. Amynta

Amynta Lid

Jul 19, 2010
    25
    0
    0
    Groningen
    Hello ladies,

Ik kom pas net kijken en heb slechts een halve ronde achter de rug. Toch kon het net wel / net niet zo zijn, dus ik was toch wel erg benieuwd. Toen ik gewoon ongesteld werd was dat wel een kleine teleurstelling. Ook bij mij kwam er weer eten en drinken aan te pas: een lekkere boterham met rosbief en 's avonds een wijntje!

Nu heb ik net mijn vruchtbare dagen achter de rug, dus over iets minder dan twee weken zit ik weer in spanning!

16. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb lekker een setje hele lieve babysokjes gekocht, en het voelde heerlijk! :D

17. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    He!

Wat een fijne topic! Has em nog niet voorbij zien komen!!! IK had het ook wel een beetje hoor bij die 1e ongesteldheid... die maar liefst 9 dagen duurde pfffff :$, echt een teleurstelling! Ben toen volop aan de koffie en cola gegaan haha!!! En indd lekker naar de bios gegaan, de nieuwe twilight film gezien, was leuk!!! Zit nu weer net na mijn vruchtbare dagen, nog 11 dagen en dan weten we het weer.

18. Doodah

Doodah Lid

Jul 27, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga nu voor mijn derde poging, en wat mij enigzins opvrolijkt, is het feit dat ik niet zo lang hoef te wachten alvorens weer te gaan klussen.

En deze site heeft me ook opgevrolijkt, omdat ik zoveel nieuwe kennis tot me heb gekregen.

En mijn mannetje natuurlijk, die is net zo enthousiast als ik over een baby, dus hij weet me aardig aan te moedigen : ).

19. Chai

Chai Niet meer actief

De eerste ronde is misschien wel een van de meest telleurstellende rondes omdat je voor het eerst kans maakt zwanger te raken, echt heel apart!
    Ik vond het een heel erg verwarrende emotionele maand.

Deze ronde voelt het wat gemakkelijker en minder nieuw.

Lekker genieten van de dingen die je moeilijk/niet kan doen met een kindje of tijdens de zwangerschap is echt goed om te doen, zo weet je dat er toch ook een charme zit aan het leven zonder kind! ;)

Dat houd mij in ieder geval iets geduldiger haha..

Volgende ongie week word alcohol en een pakje cigs hahaha... :D

20. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja! Dat heb ik ook zo ervaren! Alles is zo nieuw! Deze ronde ben ik wat rustiger indd. En gelukkig maar! Maar ik ben wel bang voor een teleurstelling elke maand pffff... maarja het hoort er wel bij. En ik haalde troost uit het idee dat mijn eerste cyclus 29 was.. toch netjes voor net na een pilstop.

Share This Page