Eerste babykleertjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by Luanti, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

Jan 21, 2008
    154
    0
    0
    Omdat ik zo aan het twijfelen ben, stel ik m'n vraag toch maar even in een nieuw onderwerp.

Ik heb al een aantal pakjes cadeau gekregen tijdens de zwangerschap, maatje 50/56. Maar ik wil natuurlijk ook graag zelf een leuk setje aanschaffen die de kleine gelijk aan kan doen na de geboorte. Omdat je hoort dat sommigen zo snel uit maatje 50/56 groeien, vind ik het ook weer zonde om daar een volle kledingkast van te hebben.
    Via vrienden horen we dat de kleertjes die je krijgt van kraamvisite vaak grotere maten zijn.

Hoeveel setjes maat 50/56 hebben jullie voor in het begin aangeschaft?

Nu is er bij sommige merken ook nog aparte maat 50 en aparte maat 56. Zou ik dan beter maat 50 kunnen nemen of maat 56?
    En voor een jasje? Maatje 62 hebben we al gekregen, maar dat is nog te groot voor in het begin, dus wat dan beter 50 of 56?

Lastig hè 8)

2. anja28

anja28 Lid

Oct 27, 2008
    57
    0
    0
    Vond het ook lastig.
    Ik heb er toch voor gekozen een eerste pakje in maat 50 te kopen. Vind het jammer als het eerste pakje te groot zit. Maar ik weet dat de kans groot is dat het dit pakje misschien maar een week of 2 aan kan (dus zou maat 50 alleen kopen als het niet erg duur is).

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik had 5 kledingsetjes in maat 50/56, dit was voldoende.
    Een jasje/soort vestje had ik in maat 56 gekocht.

4. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik had maar een pakje in maat 50 maar die heeft ze nog 7 weken aangehad. dus snel bijgekocht.

ze heeft tot 16 weken maat 50/56 en 56 aan gehad dus ik zou gerust een paar stelletjes kopen.

ik had van allebei ongeveer 7 of 8 setjes!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik ben begonnen met van alle maten 4 setjes. en idd je krijgt vaak grotere maten van de visite.

Ik had een maatje 50 als eerste kleertjes. Levi was een 8 ponder maar heeft tot een week of 8 in zijn eerste pakje gepast.

Jasje he ik pas gekocht vanaf maatje 62. Voor deze maatjes kreeg hij een vestje aan en dan in de MC of KW een deken erover heen.

Vond het zo'n gepriegel om in de kleine maatjes al een jasje aan te trekken, Levi zelf vond dat ook alles behalve leuk.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook ik had 2 setjes mt 50 en de rest groter. Hij heeft idd vrij lang de mt 50 nog aan gehad.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Toch een beetje uitgaande van de familie.. en onze lengtes (1.80+1.84) heb ik vooral maatje 56 en groter. Jasje heb ik 62, maar die vind ik dan ook wel wat kleiner lijken.
    Ik heb volgens mij 1 compleet setje maatje 50 en 1 setje maatje 50/56. Maar mijn broer en zus d'r kinderen hebben maat 50 niet eens aangehad (en 56 maar een paar weken!) en ik was zelf ook ruim 8 pond en 54 cm. Daarnaast zei de VK nu al dat de baby goed groeit (iets voorloopt).

Zegt nog allemaal niets, maar kan altijd nog maatje 50 bijkopen als het toch achteraf nodig is :)
    Volgens mij kunnen ze op het einde de grootte van de baby ook aardig inschatten, dus dan weet je ook al beetje of je meer moet kopen.

8. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb 5 pakjes in maat 50 (wat ze nog steeds aan heeft ) Hoeveel setjes ik heb van 50/56 geen idee maar euhh heel veel ... (kleding gek ;) )

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik had maar 1 pakjes in maatje 50 omdat ze hem ruim 8 pond hadden geschat..
    bleek bij toch 3525 gram bij de geboorte en maatje 56 (vooral broekjes) waren echt VEEL te groot.
    heb dus een week na de geboorte snel wat bij gehaald!
    truitjes kan hij wel 56 aan maar je ziet dat het eigelijk iets te groot is maar hij heeft een lang ruggetje en een smalle omvang,, hij maakt het me niet makkelijk haha

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had naar het ziekenhuis 2 pakjes meegenomen die gecombineerd konden worden. 2 witte (zachte) broekjes in maat 50 en 56 en zo ook 2 roze truitjes.
    Omdat de mt 50 belachelijk groot uitviel heeft ze 56 aangehad toen van een broekje en een truitje maat 50.
    Vestje had ik maat 50 (van 7,99 - dus mooi passen en niet echt zonde -ze heeft hem 4 weken gedragen) .

Maar omdat je nooit weet hoe het valt zou ik toch wel wat (3 ofzo) setjes maat 50 halen. En idd niet te duur. Past het niet, dan jammer.... Maar ik vond het zelf erg sneu als ik bij het eerste pakje de broekspijpjes en de mouwtjes om zou moeten slaan.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik had 3 pakjes van maat 50, dat heeft ze zo'n 2 weken aangehad.
    In maat 56 hadden we een heleboel (vriend moest van mij even een paar shirtjes in die maat halen want dat hadden we nog niet zoveel, en die kwam terug met 2 tassen vol :) ) Een aantal dingen past ze nu nog, maar meer dan de helft is nu echt te klein.

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Ik had 2 pakjes maat 50 heeft ie ongeveer 2 weken aangehad, en een stuk of 6 / 7 maar 56 dit heeft ie wel een maand aangehad

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik had ook mt 50 en mt 56 en Silver was erg groot en had dus meteen 56 aan.

Ik hd naar het ziekhuis ook een mt 50 en 56 mee. wel blij om

14. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik had 2 pakjes maat 50 en een stuk of 3 in maat 56. Maat 50 was al snel te klein. Mijn vriend is in de kraamweek nog wat kleren bij gaan halen in maat 56. Overal was uitverkoop dus dat kwam mooi uit. Inmiddels is ook het meeste van 56 te klein, op de broekjes na

15. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    wij hadden zelf setjes in maat 50 gekocht en kregen van de kraamvisite alleen maar groter dan 62, tot nu toe heeft ie maat 50 gedragen en gaat nu naar maat 56 dus hebben we kleding bij moeten kopen, nu hebben we 10 setjes in maat 50 en 7 in maat 56

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb/had 8 pakjes in maatje 56. Daar hebben we nog 3 50/56 pakjes bijgekocht, en meneer past daar nog steeds in. Vooral de broeken in maatje 56 zijn nog steeds veels te groot, de bovenstukjes moet hij binnenkort wel maatje 62 hebben. Over een week of 2 verwacht ik.

Wij hadden ook een hele grote baby verwacht, en hij werd voor de bevalling ook geschat op ongeveer 8 pond. Maar eenmaal geboren bleek hij slechts 3380 gram te wegen, en hebben we dus snel nog wat extra inkopen laten doen door mijn moeder.

Ik zou persoonlijk gewoon wat goedkopere pakjes kopen, als je ze nodig hebt zijn ze evengoed fijn... Heb je ze niet nodig is het in ieder geval niet echt zonde. Ik heb zelf 3 pakjes bij de Hans textiel gehaald, geloof dat ik er 20 euro in totaal voor kwijt wat (Broekje, shirtje, vestje) en heb er nu bijna dagelijks plezier van... Ideaal!

Share This Page