Aangezien ik deze week echt een beslissing moet gaan maken over wat voor vloer er op de babykamer komt vraag ik jullie mening/ervaring. Zelf zou ik kiezen voor vloerbedekking omdat ik dat persoonlijk het mooiste vindt, nu raadt bijna iedereen me dat af :x Wat is jullie ervaring met de baby in bad doen op de slaapkamer met een vloerbedekking? Zijn er nog andere redenen die jullie kunnen bedenken om geen vloerbedekking te nemen? Ben benieuwd!
Hier was badje echt een waterballet hihi, maar goed dat zou je kunnen omzeilen door ergens anders te badderen. Nadelen voor ons: Huisstofmijtallergie Stoffig (blijft toch altijd meer in zitten dan op een gladde vloer) De eerste is echt onoverkomelijk, we wisten natuurlijk niet dat ons zoontje hier last van zou krijgen en hadden we vloerbedekking gehad had alles eruit gemoeten.
Hier op de gehele bovenverdieping vloerbedekking: heerlijk! Lekker warm en zacht aan je voeten en heerlijk om ook op te spelen bij iets oudere leeftijd. Zou niet zonder willen! Regelmatig stofzuigen en tijdig het badje verhuizen naar de badkamer en ziet er allemaal nog keurig uit. Maar laminaat is inderdaad nog nauwkeuriger schoon te houden (vind het zelf gewoon alleen niet fijn ).
Wij hebben op de hele bovenverdieping bekleding en ook in de woonkamer.. En dan van dat draadjesachtige zachte bruine bekleding, héééérlijk! Al word het eens vies oid, dan zie je dat er nog niet op.. En t voelt gewoon lekker als thuis En badje zou ik tegen die tijd maar naar de badkamer verhuizen, lijkt me dat al dat water op laminaat enz ook niet goed is toch?
Wij hebben laminaat en dat vind ik erg handig. Vanaf week 1 is het al geknoei met water als hij in badje gaat. En het badje doe ik nog steeds op zijn kamer omdat ik dan alles bij de hand heb en hem zo op de commode kan leggen. De eerste maand pieste hij ook wel eens in het rond, zo op de grond. Maar ja 's nachts is het wel erg koud aan mijn blote voeten als ik nachtvoeding kom geven, dat is wel een nadeel!
Wij hebben overal vloerbedekking boven: ideaal. Lekker warm aan de voetjes. Ook is het door vloerbedekking minder gehorig. Met laminaat hoor je alle voetstappen zo en als je iets laat vallen is het gelijk KLENGELENGBENG. Met goed stofzuigen is er niks aan de hand hoor. Wil je extra schoonmaken dan kan je ook een stoomreiniger kopen met een tapijtreiniger erop. Badderen kan je ook in de keuken doen bijvoorbeeld, dan kan je een aankleedkussen op de keukentafel leggen (deed mijn moeder vaak omdat de slaapkamer vloerbedekking had en de badkamer te klein was).
Wij hebben ook voor laminaat gekozen in de babykamer omdat je inderdaad met het badje zit wat kan knoeien. En denk ook eens aan spuitluiers, spugen en plassen. Als je goed laminaat koopt kan dat er wel tegen is ons verteld, al moet je het natuurlijk wel zo snel mogelijk droogmaken. En als je kleintje straks wat groter is kan je ook een kleed neerleggen waar hij/zij op kan spelen.
Ik zou toch echt voor laminaat gaan. Wij hadden die keuze ook toen we de babykamer klaar gingen maken. Toch voor laminaat gegaan en daar ben ik heel blij mee. Ze heeft al regelmatig op de grond gespuugd, doe je zo met een doekje af. Ook toen ze ouder was dat ze ziek was en al haar eten overgeven had in bed en er naast. Was toen érg blij géén tapijt te hebben. Op onze slaapkamer hadden we wel tapijt en daar heb ik ooit een vlek uit moeten boenen omdat ze over mijn schouder een volle teug melk uitspuugde. Niet leuk op antraciet tapijt. Je kunt wel bijvoorbeeld laminaat doen en een mooi karpet neerleggen? Dat ga ik in ons nieuwe huis doen.
In ons oude huis hadden we zwarte vloerbedekking op alle slaapkamers, dus ook op de babykamer. Was nooit een probleem met in bad doen. Gewoon zorgen dat je niet teveel knoeit met water. Zaten helemaal geen vlekken in de vloerbedekking.
Hier op de eerste verdieping overal laminaat. Ideaal! Makkelijk schoon te houden/hygienisch. Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt, dus moet er al helemaal niet aan denken om vloerbedekking op de slaapkamer te hebben. Daar blijft het stof in zitten, hoe goed je ook stofzuigt. Ook vlekken krijg je in sommige gevallen niet meer goed uit vloerbedekking. Je kunt laminaat ook uitstekend combineren met een mooi vloerkleed overigens. Dan combineer je dus beiden eigenlijk.
Ik zou gewoon lekker kiezen voor wat jij mooier vindt. Zelf hebben wij laminiaat op onze hele bovenverdieping en dus ook de babykamer. We hebben dit gekozen, omdat we dit gewoon mooier vinden dan vloerbedekking. Het is inderdaad makkelijker om schoon te maken, maar dat was niet de voornaamste reden waarom we hiervoor hebben gekozen.
hier ook vloerbedekking op de 1e etage. Nooit last gehad met water van het badje. Wij namen haar al snel mee onder de douche. Spugen en of spuitluiers zijn hier nooit op de vloer terecht gekomen. nu speelt ze vaak op haar kamer, smorgens of savonds. lekker zacht
Ik heb overal laminaat omdat ik een stofallergie heb. Maar wat daar in de jaren al wel niet op gevallen is in de babykamers..... Spugen, spuitluiers, zoonlief die langs de luier plaste. Een fles bodylotion die in een onbewaakt moment leuk speelgoed was geworden....... Dan is een badje wel je minste zorg.
Wij hebben vloerbedekking, heerlijk! Zo lekker warm en fijn om op te spelen. Het is wel nieuwe vloerbedekking, vloerbedekking waar vorige bewoners ook op hebben gelopen zou ik niet zo graag willen.. Nu weet ik zeker dat er geen gekke dingen mee zijn gebeurd.
Ik zou ook niet voor vloerbedekking gaan. Eerste tijd doe je de baby in de kamer in bad waardoor vloerbedekking nat wordt. Daarbij blijft er altijd stof achter in een vloerkleed,hoe goed je ook stofzuigd. Of als hij/zij snachts de boel onderspuugd.Lijkt me geen pretje dat schoon te krijgen.
Hier ook geen vloerbedekking maar laminaat. Hygiënisch, goed schoon te maken en koude voeten lossen we op met warme sloffen of dikke sokken. M'n collega heeft wel vloerbedekking. Haar dochter heeft laatst meermalen in een nacht overgegeven. Niet in haar bed helaas, maar over de vloerbedekking. Resultaat: hele vieze vlekken en nog dagenlang een weeïge geur in die kamer
We hebben een keuze gemaakt en het wordt vloerbedekking! Waarschijnlijk wordt het volgend weekend gelegd, ik kan niet wachten!!