Maaien met armen en benen, trekken aan tepel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door karnijn, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hallo,

Ik heb zonet een waar gevecht gehad met mijn zoontje. Tijdens het drinken van de eerste bordt liet hij zich telkens los en liet melk uit zijn mond lopen. Hij dronk wel heel gulzig, ik dacht eerst dat het daar aan lag. Toen hij enkel leek te zuigen en niet meer te slikken heb ik hem aan de tweede borst gelegd, toen werd hij erg onrustig. Hij duwde zich constant weg met armen en benen en hield hierbij de tepel in zijn mond (auw!). Na een tijdje begon hij te huilen. Hij hapte wel steeds terug aan als ik hem aanlegde, maar dan begon het wegduwen weer. Heb hem terug aan de andere borst proberen te leggen, maar daar zoog hij enkel en hoorde ik hem niet slikken. In paniek heb ik een flesje met gekolfde melk geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Daar wou hij zelfs niet aan zuigen terwijl dit anders geen probleem is. Kwam dit doordat ik zelf te gestressd was?
    Uiteindelijk werd hij moe en slaapt hij nu. Mijn vroedvrouw is onbereikbaar en ik wil graag weten wat er aan de hand kan zijn....

Als ik google vind ik dingen als spruw terug, maar ik zie in zijn mondje geen witte aanslag. Een heel klein beetje ver weg in de mond, maar dat kan ook melk geweest zijn. Mijn tepels zijn wel gevoelig, maar dat is misschien doordat hij zo onrustig drinkt de laatste dagen. Sinds een dag of twee trekt hij zo aan mijn tepel. Hij is nog nooit zo onrustig geweest als nu.

Kan iemand me helpen?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zit je misschien in een klein dipje met je productie? Dat de melk niet snel genoeg komt en hij gefrustreerd raakt en, als het dan wel komt, het voor hem al te laat is?
    Het is heel lastig, maar probeer om kalm te blijven. Eventueel voor je gaat voeden al je toeschietreflex opwekken door borstcompressie of even voor te kolven, zodat hij er niet zo hard voor hoeft te 'werken'. Regeldagen gaan vaak gepaard met onrustig drinken.

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Mijn eerste gedacht was eigenlijk ook spruw of iets anders wat pijn doet in zijn mondje/keel.
    En de tweede idd teveel of te weinig melk. In beide gevallen kan een baby gefrustreerd raken. Het kan helpen om vooraf wat af te kolven zodat er al melk komt als je baby begint te drinken (in geval van te weing/langzaam tsr) Ook als de melk te snel komt, helpt dit omdat dan de eerste "vloedgolf"al geweest is en het daarna wat rustiger komt.
    Voor je gevoelige tepels kan het helpen om er melk op te smeren na de voeding en ze dan aan de lucht laten drogen of een zalfje erop doen (ben de naam even vergeten, sorry) Je kunt het gewoon bij Kruidvat kopen en helpt tegen tepelkloven, maar ook tegen luieruitslag bij je baby. Ik geloof dat het Bepathen heet.

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Mijn productie zit echt goed. Ik sta er stom van dat hij zuigt zonder slikken.
    Kan het nog wat anders zijn?
    Is spruw altijd zichtbaar?

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Twijfel, misschien is het eerder een teveel aan melk, maar daarop reageert hij meestal enkel door los te laten en hij verslikt zich dan wel vaker. Hij heeft zich nog nooit zo hard weggeduwd!

Ben aan het wachten tot mijn vroedvrouw me terugbelt... Erg dat die kleintjes niet gewoon kunne zeggen wat er is!

6. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Bij mijn dochtertje was de spruw niet duidelijk zichtbaar, maar bij mij (mijn tepels)wel; ze waren helemaal rood, vurig en super pijnlijk.

7. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Precies wat Mijn kleine ook doet! Maar hij heeft spruw.

8. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Mijn dochtertje doet dit als ze tijdens voeden wat krampjes heeft...

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier doet hij dat als mijn tsr niet snel genoeg komt. Dan hoor je hem ook zuigen zonder te slikken. Wat bij mij altijd helpt is even rondlopen met hem aan de borst. Door het lopen wordt hij rustig, ik rustig en heb ik zo een tsr.

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    ZL doet dat ook regelmatig en nu blijkt dat ik een sterke TRS heb. Hij vecht dus echt tegen de melkstroom, maar omdat hij honger heeft laat hij de tepel niet los.
    Ik zou een lactatiedeskundige eens laten meekijken, misschien dat zij tips heeft.

11. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoe is het de rest van de dag en vandaag gegaan met voeden? Heb je nog iets gehoord van je vk?

12. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    mijn mopje doet dit ook, en wat hier dan helpt is even lopen tot ze weer rustig is, daarna gaat het drinken wel weer goed! heeeel frustrerend, maar ik weet dan wel dat ze genoeg binnen krijgt, al ben ik wel nieuwsgierig hoe dit zo gebeurd dat ze zo onrustig worden.

13. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was dit door een heftig toeschietreflex ook zo dus eigenlijk teveel melk.

Mijn tip, voel je je toeschietreflex laat ddan je melk wegstromen in een bakje of doek en zodra de melk er uitkomt druppelen en niet meer in stralen hem weer aanleggen.

14. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    De vroedvrouw dacht aan 2 dingen: ofwel komt de melk niet snel genoeg naarvzijn zin, ofwel heeft hij gewoon geen honger meer en drinkt hij om mij te plezieren.

Het was het tweede. De volgende voeding verliep weer heel erg rustig en tot nu toe doet hij alles weer normaal. Ik hoef hem waarschijnlijk niet zo lang aan mijn borst te houden en proberen te doen drinken:) Ook volgens de vroedvrouw komt hij nu in een periode dat hij minder lang zal drinken en vaker slechts een borst zal nemen.

Deel Deze Pagina