Opwarmen buiten de deur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara123, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik wil onze dochter graag borstvoeding geven en na een aantal weken ook afgekolfde melk uit een flesje.
    Ik vroeg mij af hoe dit opgewarmd dient te worden buiten de deur zeg maar. Thuis en bij familie etc. Kan het makkelijk au bain marie, maar in een lunchroom oid(als bijv. Man op stap is met dochter en ik haar dus niet live kan voeden) is dit alweer moeilijker. Op mijn werk(kdv) mogen wij bv. Niet opwarmen in de magnetron, ik heb gelezen dat dat is vanwege de antistoffen en eventuele hotspots in de melk. Maar zou dit coor af en toe wel kunnen als je bijvoorbeeld ergens bent waar au bain Marie niet mogelijk is? En hoelang moet het dan in de magnetron? En om hotspots te voorkomen goed zwenkt en evt. Nog even laat afkoelen?
    Heb me veelingelezen over het live voeden etc., maar hier merk ik dat ik eigenlijk nog een giga leek ben als het over afgekolfde melk enz gaat haha.
    Graag hoor ik jullie tips en adviezen:)

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Als je in een lunchroom bent, dan lijkt me dat je best om een bakje warm water voor het opwarmen van het flesje mag vragen. :)

En anders misschien een thermosfles met warm water mee?

Ik heb inderdaad ook au bain marie geleerd. Ik heb een flessenwarmer die au bain marie opwarmt, maar ja, die moet je weer in een stopcontact steken, koud water erin en wachten tot het water kookt. Als je onderweg bent, lijkt me dat nog minder handig.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Je kan het ook gewoon geven zonder te verwarmen, op zich wel fijn als het niet meer koelkastkoud is.

Verder is de magnetron echt af te raden, als de melk te heet wordt verliest het al zijn voedingswaarde.

Ik geef trouwens gewoon de borst buitenshuis, waarom een fles geven als je het spul bij je hebt.
    Is even een drempel waar je over moet maar uiteindelijk veel minder geklooi.
    Op verjaardagen kan ik me even terugtrekken in een slaapkamer als het druk is en bij de V&D of een brasserie voed ik gewoon live.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Live voeden heeft uiteraard altijd de voorkeur, maar als dat niet mogelijk is, kan je eventueel met deze flesverwarmer werken?

5. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Bedankt voor de tip! Ziet er handig uit!
    Uiteraard als ik bij haar ben kan er live gevoed worden, maar als ik er niet ben en ze is lekker met papa op stap zal ze ook moeten eten😄 en idd zal ik zelf even over de drempel van openbaar voeden heen moeten, maar dat is wel iets wat ik zeker wil doen. Wel zo makkelijk.
    Die on the go bottle warmer ziet er praktisch uit:)

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik gaf vaak een bakje mee waar de fles makkelijk in past. Je kunt tegenwoordig bijna overal wel heet water krijgen (ze kunnen je toch ook een kop thee geven?) en dan vragen of ze dat bakje willen vullen voor het opwarmen van een flesje. Heb nog nooit meegemaakt/gehoord dat ze dat niet willen doen! En door dat bakje mee te nemen, zit je niet met het 'probleem' dat ze eerst een geschikt bakje/pannetje moeten zoeken...

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik warm het ook niet op. Werkt prima!

8. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    Mijn man stopte de flesjes vaak 10 minuutjes in zijn broekzak, werkte prima!

En verder vind ik incidenteel een flesje opwarmen in de magnetron geen probleem.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt meestal wel een bakje heet water krijgen om de ergste kou er afe krijgen.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Voor een keer is de magnetron niet erg, je moet alleen goed opletten dat de melk niet veel warmer is dan je denkt. Dat is sowieso het probleem bij de magnetron, dat je heel makkelijk de melk te heet maakt en daardoor voedingsstoffen kwijtraakt. Tegelijkertijd is dat risico net zo hard aanwezig als je het au bain Marie opwarmt met kokend water.

Het flesje van tevoren in je broekzak voorkomt die problemen, maar is niet altijd even handig. Je kan een goed afgesloten flesje ook in de kinderwagen erbij leggen, dan warmt je kindje de melk zelf op.

11. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt het gewoon op koelkast temperatuur. Als je dat niet wilt kun je het altijd op kamer temperatuur laten komen of lichtjes opwarmen onder de lauwe kraan. Of gewoon op je lichaam dragen inderdaad, mogelijkheden genoeg. Ik zou de magnetron vermijden en pas in uiterste noodzaak hiervoor kiezen.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon op kamertemperatuur geven, of inderdaad even in een bakje met warm water zetten om 't ietsje warmer te maken.

13. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoe lang moet zo'n flesje met bijvoorbeeld 100 -120 cc ongeveer in een bakje met kokend water staan om het ongeveer 37 graden te krijgen?

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik stopte t flesje gewoon tussen mn borsten :D:) was t bijna op lichaamstemperatuur

Deel Deze Pagina