Hallo, ik heb daarnet m'n dochter gevoed. Met 1 borst had ze voldoende en ondertussen slaapt ze opnieuw als een roosje. Aangezien er dus niet van mijn andere borst gedronken is, voelt ze heel strak en gespannen aan, waardoor ik dus wilde kolven (is ook de kant waar het meeste uit komt). Nu heb ik het probleem dat de kolf m'n borst niet goed "neemt": ipv het zuigeffect, klakt m'n borst. Het is net of ze te groot is om te passen Heb dit probleem nog niet of nauwelijks gehad. Om er toch wat de druk af te halen, heb ik geprobeerd manueel te kolven en heb nu 50 cc , maar au, wat doet het pijn! Heel m'n borst is beurs. En al is 50cc mss niet slecht, maar te merken hoe vlot het komt, weet ik gewoon dat er meer uit te halen valt, moest het lukken met de kolfmachine... Is er een truc om minder pijnlijk te kolven met de hand en/of hoe ik opnieuw met de kolf aan de slag kan? Oh ja, ik heb trouwens de Medela elektrische kolf... Alvast bedankt!
hoi als je een klein beetje melk met de hand kolft en daarna de kolf erop zet , gaat het dan beter? Probeer de tijd en rust te nemen om te kolven, als je zelf gespannen bent lukt het niet. Dus een kamer die warm genoeg is, muziekje aan, iets warms te drinken erbij. Kindje in de buurt of een foto van je kindje. Deze dingen kunnen allemaal helpen. Mirjam