Opwarmen flesje difrax/ avent

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lt20, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hahaha hier hetzelfde:D wel gekocht voor flesjes maar er nog nooit 1 in opgewarmd....
    Ik maak flesjes (difrax s en geen problemen met randjes waar water in staat.. :()
    altijd met de helft gekookt uit de waterkoker, en helft koud water,
    Het duurt korter dan de flessenwarmer omdat je geen hele liter hoeft te koken, een klein laagje is genoeg, en je kan het al gebruiken als het begint te "borrelen" het hoeft niet tot 100 graden te koken omdat je er toch koud bijdoet....

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb hem hier 2e hands gekocht, doet het prima! Zou eens bij te koop aangeboden kijken..

3. emmie

emmie Niet meer actief

gebruiken jullie nooit een magnetron?? :$
    hier echt een paar keer per dag!
    s' ochtends om melk voor mn zoon op te warmen, broodjes te ontdooien, als ik later thuis ben van mn werk, mn eten op te warmen...

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook geen magnetron hoor. Zou niet weten waar ik hem voor nodig heb. Kant-en-klare maaltijden hoef ik zowieso niet, bah! en eten in opwarmen vind ik ook niet lekker. En dan erbij bn dol op koken dus voor mij hoeft het niet snel, snel.

Ik heb de Beaba expresso. Vind hem super handig. (alleen voor flesvoeding) Alle flessen passen eronder, binnen 30 sec klaar, water altijd op de goede temperatuur. hij is best duur als je hem moet kopen, maar ik vind hem wel handig ook al is het een luxe.

Als ik bij iemand anders ben doe ik het ook meestal met de helft gekookt water en de helft koud water. Kan ook!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind het een heel vreemd advies dat je bij voorbaad al difrax flessen moet kopen.
    wij hadden met alyssa eerst ook avent en zijn later overgestapt op difrax omdat alyssa toch teveel lucht binnenkreeg en daardoor krampjes kreeg.
    ik zou lekker eigenwijs zijn en ze niet halen, je man of iemand anders heeft ze zo bijgehaald en als avent wel goed gaat zit je anders met die flessen.

maar goed, over het opwarmen van de fles.
    als wij ergens zijn waar geen magnetron is deden we de fles altijd in een pannetje water op het gas.
    moet zeggen dat ik het niet erg handig vind maar dat komt denk ik doordat ik het bijna nooit op die manier hoefde te doen.
    later gebruikte ik gewoon warm water uit de kraan (toen alyssa eindelijk van de krampjes af was).

volgens mij hoef je tegenwoordig het water niet meer eerst te koken.

liefs doris

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He dames,

Bedankt voor jullie vele reacties!

Ik heb vanmiddag bij Prenatal een flessenwarmer gehaald waar alle formaten in passen. Wie weet vind ik het 10 x niks en dan kunnen we altijd nog overstappen op een pannetje met water.

Waarom de kraamzorg de difrax adviseerde, geen idee! Als nieuwe mama kunnen ze je alles wijs maken he ;). Ach ik heb de flesjes van Avent (startersset), 1 difrax fles en een tommy pee (zat in kruidvat doos). We zullen over een paar weekjes weten wat onze meid het fijnst vind.

Nogmaals bedankt!

7. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Ik zweer bij water opwarmen in de magnetron... super snel en handig!!
    30 sec op 1000 watt..ping.. melkpoeder erbij in... schudden, klaar!!!
    Wat? Als ik geen magnetron had gehad, had ik deze apart aangeschaft om de flessen en later potjes in op te warmen.
    Dus ja.. ook de potjes voeding worden hierin opgewarmd!!

8. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Heb overigens een digitale flessenwarmer Avent te koop voor 30 euro... iemand belang bij???:D:D;);)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier borstvoeding en geen potjes, dus een magnetron is dan niet echt handig/nodig. Ja voor popcorn :). Verder vind ik het echt een veel te groot ding die eigenlijk gewoon in de weg staat. Doe mij maar een pannetje water of nu toch de flessenwarmer omdat mijn vriend dat handiger vindt en we er nu dus toch eentje hebben ;)

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    En zo heeft iedereen zijn eigen tips en trucs van wat men handig vindt. Zou dus nog niet teveel aanschaffen om je flessen te verwarmen. Het is allemaal zo gekocht als de kleine er eenmaal is.

Deel Deze Pagina