Kon niets terug vinden hierover, dus toch even een vraagje over het opwarmen van flesvoeding. Ik maar de voedign klaar en doe het dan 20 sec in de magnetron. Mag dit wel? Of kan ik beter eerst het water opwarmen en dan het poeder erbij doen?
Volgens de verpakking (Nutrilon) moet je eerst het water opwarmen en dan pas schepjes voeding erbij doen. Dan mengt het ook beter, anders kun je nog wel eens klonten krijgen.
Ook een AR (Anti Reflux) voeding van Nutrilon of de friso comfort kun je beter maken met koudwater en daarna pas opwarmen. Je krijgt anders dikke klonten. Onderop een massieve brei en boven juist waterig. Makkelijker is het dus om met koud water dit soort voeding te maken, óf je moet vreselijk lang en hard wilen schudden!
Op het pak van friso comfort staat juist dat je de voeding moet klaarmaken met heel heet water Ik maak de voeding dus ook klaar met heel heet water uit de waterkoker, schudt dat en vul t dan met koud water bij, zodat het gelijk gedronken kan worden. Als je het niet met kokend heet water klaar maakt lossen de vezels namelijk niet voldoende op.
Friso Comfort moet idd met heet water worden aangemaakt. Ik gebruik gewone Friso en meng alles eerst en dan gaat het 15 seconden in de magnetron. Pim
Ik denkdat het ook wel van merk verschilt of het poeder goed oplost in koud water. Gewone Friso (blauw) idd wel, maar Friso Comfort (groene) lost beter op in gekookt water ivm het johannesbroodpitmeel.
Ik kook 's ochtends water, laat het afkoelen tot de gewenste temperatuur, giet het in een (goede, halve liter-) thermosfles en neem het overal mee naartoe. Als je dan je flesje gaat maken, heb je water dat al op de juiste temperatuur is en hoef je alleen nog maar het poeder erbij te doen, even schudden en klaar! En het klont ook niet.
Ik maak het ook eerst klaar en dan pas in de magnetron.de flessen voor de nacht en de ochtend zet ik klaar gemaakt in de koelkast.
Afhankelijk van de soort voeding is het handiger om eerst op te warmen of niet. Maar het mag beide,hoor! Mijn vriend maakt eerst de fles klaar en warmt het dan op ( Nutrilon Omneo) en ik maak het water eerst warm, omdat ik dan minder lang hoef te schudden! xxx
Ik doe (zoals op de verpakking van Nutrilon staat) eerst barleduc water opwarmen in de magnetron, dan het poeder erbij, dan goed schudden, lost heel goed op. Mocht ik weggaan, neem ik meestal kokend water mee, doe ik alvast in het flesje,met een doek er om heen, tegen voedingstijd, is het op goede temp, en doe ik het poeder erbij. Klaargemaakte warme flesjes met poeder erdoor zijn een uur houdbaar.
Ik gebruik de friso comfort maar die lost absoluut niet op in koud water is mijn ervaring. Ook op het pak wordt aangeraden om het aan te maken met water wat net van de kook af is en daarna het te verdunnen met koud water. Als je het dan half om half doet wordt het een perfecte fles warme melk... Ik doe dus eerst heet water, goed schudden en daarna koud water erbij en weer schudden. Perfect! Net een milkshake. Hahaha!
@ Inkie: zo doe ik het dus ook. Mijn ervaring met friso comfort is dat ie zelfs in gewoon warm water echt niet oplost. Het water moet echt heel heet zijn.
ik gebruiik friso comfort maar maak eerst de voeding en warm het daarna op en gaat ook prima. heb wel geprobeerd eerst heet water te doen dan de poeder en dan bijvullen met koud water maar ik had dat ik dan de helft had en dat er een schuimlaagje opzit en niet goed kan zien tot hoever ik koud water erbij moet doen.
Dan is het handiger om het water al af te meten en niet later nog erbij te schenken Anders klopt de verhouding water en poeder ook niet meer volgens mij. Op tijd maken dan is het ook op tijd koud genoeg om te geven.