morgen weg, hoeveel bv meegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon krijgt al 6 maanden 'live' bv.
    Nu moet ik morgen weg en ik weet niet helemaal zeker of ik het ga redden om op tijd terug te zijn. Voordat ik weg ga voedt ik hem, maar stel dat hij eerder honger heeft of onderweg zijn er dingen waardoor ik later ben dan moet mijn schoonmoeder hem wen fles geven (of via een gewone beker)
    Maar hoeveel bv uit de vriezer moet ik meegeven? Ongeveer 180cc?

Wat ik ook lastig vind: kolven lukt me helaas niet. Als ik op tijd terug ben kan ik hem zelf voeden maar Wat doe Ik Dan met de ontdooide bv,weggooien is zo zonde.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze max. 140cc.

Pannenkoeken bakken met de melk? Hier gedaan met spruwmelk die ik niet in wilde vriezen.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    mijn zoontje drinkt 180cc

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

#4 Emmeken36, 24 jan 2013
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
    Hoeveelheid durf ik niet te zeggen (ja ik laat nu voor 2 kinderen van 5 maanden een liter achter als ik een 8 uursdienst draai en dat gaat bijna helemaal op)

Als er nog veel vriezermelk over is als ik thuiskomt kies ik ervoor om dat nog op te laten drinken en in plaats daarvan te kolven, die gekolfde melk kan dan de vriezer in voor later. Zo hoef je niks weg te gooien. Maar komt hier niet zo vaak voor, ik laat het meest verse melk achter.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.998
    113
    Mijn mopje van 6 maanden drinkt inderdaad zo'n 180 cc per 3-4 uur als ze bij de oppas is. Ik houd voor de vriezermelk 24 uur vanaf ontdooien aan, dus die tijd heb je om t alsnog te geven. In die tijd kan je vast wel een keer kolven?

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik kan mijn zoon nog voeden voor ik weg ga. Ik geef een fruithap mee die mijn schoonmoeder kan geven en evt 100cc bv. Zodra ik terug ben kan ik weer voeden. hopelijk gaat het werken.

Helaas lukt het kolven niet. Ik kan 20 min proberen, maar meer dan 20 cc komt er gewoon niet uit. De toeschietrwflex lijkt uit te blijven. Vandaar dat ik voorzichtig om wil gaan met het beetje uit de vriezer.

7. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Er bestaat een neusspray om de toeschietreflex op te wekken, heb ik ook gebruikt. Deze kan je alleen via de huisarts krijgen.

Mijn meisje van 6 maanden drink 200 cc als ze bij de gastouder is.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wennepen, kun je geen bevroren melk meegeven? Is zo ontdooid onder de warme kraan, maar als je dan op tijd bent kan het misschien weer de vriezer in, of heb je als het half ontdooid is iets langer de tijd om het te geven en zelf vers te kolven. Ik vind het ook heel naar om gekolfde melk weg te gooien (terwijl ik best een aardig voorraadje heb), maar gekolfde melk geven en zelf kolven voelt ook zo onlogisch.

Deel Deze Pagina