Hoi allemaal, Even een vraagje! Onze kleine jongen is 4 weken oud en weegt nu (denk ik) iets meer dan 3000, woog bij geboorte 2610. Hoeveel kv mag hij nu hebben? Ik ben namelijk begonnen met een combinatie BV en kv omdat het aanleggen niet helemaal ging omdat hij 3 weken te vroeg is geboren. Vanwege een ontsteking ben ik nu helemaal overgegaan op kv en we geven hem nu 90/3 en komt om de 3 uur ( 's nachts soms 4 uur) Toch wil hij bij de ochtend en nachtvoeding meer heb ik het idee. Geen idee of hij nu met 90/3 te veel of te weinig krijgt! Iemand een idee? Thanx!
Hoeveel flesjes krijgt rick? Als hij 3000gr is, dit doe je keer 1,5= 4500:10=450ml voeding per dag. Ik zou gewoon 90+3 blijven geven,dan krijgt hij echt genoeg. Toen hier de kraamhulp wegging, zat Daan ook op 90+3=100cc. Ik mocht ophogen met 5 per week. Dan gaan ze opeens ook langer tussen de flessen laten. Succes
De doorsnee regel is 150cc per kilo, maximaal 180cc per kilo. Dus dan zit je ergens tussen de 450 en max 540cc. 90/3 is prima, wij zaten wel op 120/4, maar ons jochie was ook veel zwaarder, dus moest meer voeding binnen krijgen.
Hoi hoi, Ons kindje was bij de geboorte 3 kilo en mocht toen 450 ml tot 600ml per 24 uur....dus ligt er een beetje aan hoeveel flessen ze krijgen. Nu krijgt mijn meisje ook de ene keer wat meer en de andere keer wat minder! Soms drinkt ze maar 50 cc en de andere keer 110 ik bied gewoon flessen van 120 aan en kijk wat ze drinkt. Volgens mijn vk kunnen ze prima aangeven wanneer ze genoeg hebben en is dat overvoeden pas als je echt melk erin gaat proppen. Heb trouwens bij de eerste altijd heel strikt alle regeltjes opgevolgd met als gevolg dat ik 2 maanden lang een huilend kind heb gehad die gewoon te weinig te drinken kreeg....vandaar dat ik daar nu ook wel wat makkelijker over denk.... Groetjes Lysanne