Dinsdagavond toen ik net op bed lag kreeg ik hele erge last van misselijkheid en brandend maagzuur. Omdat dit niet wegging ben ik maar onder de douche gaan staan zodat ik mijn aandacht er ff vanaf kon zetten. Uiteindelijk weer terug naar bed gegaan en gelukkig in slaap gevallen. 's ochtends nergens geen last meer van dus was gewoon gaan werken. Totdat ik eenmaal op het werk zat en het weer begon. Ben heel de dag misselijk geweest en als ik wat at ging het ff weg. Toch gewoon heel de dag doorgewerkt en eenmaal thuis gekomen zag ik dat ik een klein beetje bloed in mijn onderbroek had zitten. Nou, schrok me kapot zeg! Ik op internet gaan zoeken en op de ene site stond bel meteen je vk en op de andere site stond dat een klein beetje geen kwaad kon. Mijn vriend bleef aandringen dat ik de vk moest bellen dus heb dit gelukkig ook gedaan. Eenmaal daar, werden ik en de beeb helemaal nagekeken en gelukkig kon ze niets vinden alleen dat mijn placenta dicht bij mijn baarmoedermond ligt dus werd meteen doorverwezen naar het zkh. voor een betere check en werd me verteld dat als het bleef bloeden ik in het zkh. moest blijven . Heb in het zkh. een half uur tot 45 min. aan de ECG gelegen en gelukkig met de beeb niets aan de hand en had ook geen harde buiken gelukkig dus bevalling was nog niet begonnen met 30 wkn. en 4 dgn. maar op de echo zowel inwendig als uitwendig was duidelijk bloed te zien. Ik kreeg te horen dat ik tot het einde onder controle moet blijven van een gyn. want ze weten niet of ik wel op een natuurlijke manier kan bevallen omdat mijn placenta zo dicht bij de opening ligt. Dit kan nog veranderen dat deze iets gaat verschuiven en dat willen ze nu ook in de gaten houden. Gelukkig mocht ik op aandringen wel naar huis maar mag nu absoluut niets doen omdat de wond moet genezen. Zodra het bloeden erger wordt moet ik meteen bellen en wordt alsnog in het zkh. opgenomen. Mag zoiezo 3 a 4 dgn. niet werken en moet absolute bedrust houden terwijl ik me verder niet ziek voel. Volgende wk. weer terug op controle dus hoop dan dat alles goed is. Jeetje, ben echt flink geschrokken en ben blij als de kleine dalijk gezond en wel tegen de 40 wkn. pas geboren gaat worden zeg! Is er iemand die ook de placenta aan de voorkant heeft zitten dicht tegen de baarmoedermond? En zoja, wat werd er bij jouw verteld? -x-
Hey! Heb zoiets nog niet meegemaakt maar wil je wel veel moed wensen en succes met het verdere verloop van je zwangerschap! Kan me voorstellen dat het enorm schrikken is en dat het onbezorgd genieten nu wel even weg is! Lieve groetjes!
Tjeetje idd schrikken zeg.... ben eigenlijk helemaal niet blij om jouw verhaal te lezen... (niet persoonlijk bedoeld hoor), want bij de 20 weken echo moest de echoscopiste heel lang kijken... en uiteindelijk kwam ze met de mededeling dat de placenta NET niet voor de uitgang lag..... Het hele verhaal zit me niet lekker... vooral omdat het zolang duurde voordat ze het zag.... het was net alsof ze aan t twijfelen was... ligt hij er nu wel of niet voor..... Moet dinsdag naar de vk en ga zeker bespreken of ze dit nog een keer extra kunnen checken.... zeker nu ik ook jouw verhaal lees! Hoop dat je placenta snel nog omhoog groeit..... xxmona
Mijn moeder heeft dat gehad toen ze zwanger was van mij. Het begon bij haar zelfs flink te bloeden. Uiteindelijk heeft ze wel normaal kunnen bevallen Wel schrikken inderdaad zeg! Maar het komt vast allemaal goed Hopelijk schuift je placenta nog wat op!
Ramona bij de 20 weken echo had ik dato ok nog, heel veel vrouwen zelfs.. moet je jezelf niet druk om maken want bijna altijd groeit de placenta gewoon mee naar boven.. TS: lijkt me echt schrikken.. heb t zelf ook niet meegemaakt en ken ook niemand in mijn omgeving, maar veel beterschap en hopen dat die kleine uk nog eventjes blijft zitten
Nouja het was ook meer de manier van brengen van de echoscopiste.... net alsof ze het net zeker wist...... Als ze het gewoon wat zekerder gezegd had, had ik me waarschijnlijk niet zo gevoeld..... maar kreeg er een naar gevoel bij...... Heb jij na de 20 weken echo nog een echo gehad?
hoi, ik heb precies hetzelfde. Met 31 weken begon ik hevig te bloeden en moest ook direct naar het ziekenhuis. Ze hebben mij 4 dagen daar gehouden toen. Tijdens de echo bleek ook dat de placenta niet goed lag en toen ik naar huis ging kreeg ik een afspraak mee voor 34 weken, dan zouden ze kijken of de placenta nog verschoven was. Helaas heb ik die afspraak niet gehaald, in week 33 kreeg ik weer enorm bloedverlies en moest ik weer een aantal dagen in het ziekenhuis liggen, ik mocht echt niet naar huis, al ging ik op mijn kop staan. nu is gebleken dat de placenta echt voor de uitgang lag, in week 31 twijfelden ze nog, nu is het gewoon zeker. Hierdoor kan ik niet op de natuurlijke manier bevallen en zal ik een keizersnee krijgen. Nu ben ik dan wel thuis, maar moet wel rustig aan doen, de kans dat ik weer een bloeding krijg is enorm groot, maar het kan ook goed gaan, dat ligt er maar net aan! Sterkte en ik hoop dat bij jou de placenta nog verschuift!
@Mariaatje, pfff wat een verhaal zeg. Wordt hier niet vrolijk van. Ligt bij jou de placenta helemaal voor de uitgang? Bij mij ligt ie er niet voor maar er wel tegenaan. Ik wens jou ook veel sterkte en hopelijk blijft de beeb nog ff zitten. Ik ben vandaag weer op controle geweest in het zkh. en alles ziet er goed uit gelukkig. Ik moet alleen wel nu onder controle blijven van de gyn. en niet meer bij mijn verloskundige. Moet nu om de 2 weken naar het ziekenhuis waarbij ze iedere keer een echo doen om te kijken ofdat de placenta iets verschoven is of niet. Ik moet iig in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding wat ik gelukkig helemaal niet erg vind want wilde toch eigelijk poliklinisch bevallen maar nu worden de beeb en ik extra in de gaten gehouden dus zie het maar positief in. Ofdat het zeker een keizersnee wordt, kunnen ze nu nog niet zeggen. Dat horen we t.z.t.
Fijn dat alles er tot dusver goed uitziet meid! Bij mij zit de placenta echt eroverheen zeg maar, bij jou bestaat nog de kans dat ie weer verschuift door de groei van je baarmoeder, ik hoop het voor je! En het is idd fijnn dat je goed onder controle staat, toch?! Geniet nog maar lekker van je zwangerschap meid en succes ermee!
Jeetje meid, dat is schrikken! Wel fijn dat je nu onder controle staat van een gyn! Ik heb vandaag een groei-echo gehad en daar zag de gyn dat mijn placenta een stuk voor de uitgang ligt! Over een paar weken krijg ik nog een echo omdat ze denkt dat ie nog wel omhoog groeit!