Opwarmen van bloemkool

Discussie in 'Voeding' gestart door Daphne, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb hier nog wat bloemkool liggen van gisteren en die wilde ik vanavond eigenlijk nog oppeuzelen. Nu zegt mijn moeder dat je bloemkool niet op mag warmen. Maar hoe zit het dan met de potjes Olvarit en de prakjes die je zelf maakt en invriest? Daar zit toch ook bloemkool bij?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik maak al Serjenka haar groentehapjes op voorhand, dus ook bloemkool en dat vries ik dan in.
    Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet mag. Als iemand het wel weet, dan zou ik het graag ook wel weten hoor, waarom.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Volgens mij mag je bloemkool gewoon opwarmen hoor

Kwebbel

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik hoorde van mijn moeder en mijn hubbie dat t niet mocht. Ik heb het voor de zekerheid dan ook maar niet opgegeten.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Volgens het voedingscentrum mag het wel...

wat je moeder bedoelt gaat over nitraatrijke groenten. Volgens het voedingscentrum valt bloemkool daar niet onder en mag dat dus wel...

"Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel"

6. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Zelfs nitraatrijke groenten mag je tegenwoordig weer opwarmen, alleen zou ik het dan nog niet aan een kleintje geven.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zonde meid had je een lekker hapje kunnen hebben, ik warm bloemkool ook gewoon op hoor, en vroeger warmde ik spinazie ook gewoon op (voor mezelf) maar spinazie mag eigenlijk niet omdat er dan een teveel aan nitriet in zit en dat is niet goed voor je, maar ja ik had zoiets van als ik ziek wordt merk ik het wel ;)

maar wat bloemkool betreft geen probleem hoor... :D dus de volgende keer gewoon lekker prakkie eten :)

Deel Deze Pagina