Conflict op werk

Discussion in 'De lounge' started by lillyenco, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #1 lillyenco, Jan 18, 2011
    Last edited: Jan 18, 2011
    Dames,

Ik ben sins 15 nov aan het werk bij een grootsupermarkt keten waar ik afprijs. Ik mijn contract staat dat ik medewerker verkoop klaar ben, dus kan evt ingezet worden op andere afdelingen...

Nu werd ik vandaag ingezet om vakken te vullen.:x niet echt mijn hobby maar goed...

Ik begon dus en ging er vanuit dat ik 2 karren moest vullen, en met nog een collega deden we zelfs 2 karren extra....kwamen we er om 10 uur achter dat we er 7 moesten doen :O en ik werk maar van 7 tot 11...

Mijn teamleider was helemaal over de zeik, 20x zeggen dat we harder hadden moeten werken e.d. Dat ik met een oplossing moet komen...alsof ik net hard genoeg heb gewerkt...

sorry voor het lange verhaal.. maar ik ben dr klaar mee

Ja dag! Hij is niet duidelijk geweest in wat ik moest doen... dus moet ik dat maar ruiken?
    Heb gezegd dat ik het vervelend vind voor hem enz, maar echt om 11 uur weg moet! (had nagel klantje)
    Toen kwam die hoor: Ja en dat is jou probleem, je komt s avonds maar terug, je moet dit oplossen blablabla.

De andere colllega bood aan te blijven. Zegt hij tegen mij: wie gaat dit betalen ( ik werk bij een winkel die dik 300.000 omzet per week!! en soms ik 2 dagen), dus ik zeg nou ik niet. Zegt ie dat weet ik nog wel niet zo zeker.... hij wil mijn uren dus inhouden!!

Nu hoor ik morgen wat zijn concrete plannen hiervoor zijn...

Mijn "geluk" is dat ik gister naar de supermarktmanager ben gegaan met het mmm verhaal en die tegen mij zei: zou je niet liever naar huis willen dan? Om bij te tanken?

Dus ik vermoed dat mijn supermarktmanager achter mij staat... maar man wat ben ik chago! Als ze me bellen om extra te werken, ben ik er ( en ik krijg er uren voor terug terwijl ik maar 20 uur werk) ik doe nooit moeilijk als ik eens wat anders moet doen (lees schoonmaken)... en nu ineens valt hij tegen mij uit.

Dit is de 5de keer dat ik vulde, gemiddeld moet je een uur doen over een kar.... maar goed ik ken de weg echt totaal niet in de winkel.... dus het is veel zoekwerk..dus ik doe er gewoon langer over. Daarbij moet ik tussendoor een hoop mensen de weg wijzen aangezien er een nieuwe indeling in de winkel is die ik zelf ng nieteens begrijp...

al met al zou ik het liefste tegen hem uitvallen ( proeftijd toch al voorbij :p). Het is totaal niet mijn taak om te vullen, en dan schiet hij uit zn slof als ik het niet af heb.. maar dat zou hij moeten doen tegen de vullers die niet spiegelen ( iets waar ik dagelijks tegenaan loop)

Meiden wat zouden jullie tegen hem zeggen morgen? Ik weet cker dat ik of een waarschuwing krijg of mijn uren worden gekort...

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het is nog steeds je vaste werk niet om vakken te vullen dus logisch toch dat je er wat lanbger over doet? en je baas is niet duidelijk geweest hoeveel karren je moest doen

je zei ook dat je ongeveer een uur doet over 1 kar? dan kan je in die 4 uur toch sowieso geen 7 karren legen?

Volgens mij kan hij echt geen uren inhouden hiervoor!
    wat een eikel zeg

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja we waren met zn 2tjes meid...

Dus eigenlijk zouden we er 8 moeten doen. Eerste 2 gingen ook goed.. toen kwam er een collegaatje helpen en die vult ook nooit. Ze hielp met mijn kar ipv dat ze een eigen pakte....

Kreeg naar mijn hoofd dat als hij een vulploeg erop zet hij het binnen een uur kwijt is.. DAN MOET IE DAT DOEN :(

Ik kan echt niet rustig worden....

4. tulip

tulip Niet meer actief

dit kan hij idd niet zomaar doen hoor. Voor de goede orde zou ik het eerst nog even met de teamleider bespreken, dat je het niet achter zn rug om doet. Uitleggen hoe het volgens jou zit en als hij dan niet normaal reageert of nog steeds van die domme maatregelen treft zou ik hem zeggen dat je het met de manager op gaat nemen.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja achterlijk he? Kan er niet bij met mn hoofd... en nu zit ik al onder de hormonen. helpt ook niet echt natuurlijk!

Sowieso kan dit niet zomaar volgens mij! Tis niet zo dat ik de kantjes ervan af heb gelopen...

Heb het al meerdere keren gezegd, maar 3x een discussie met hem gevoerd. liefst gooi ik mn spullen neer en kap ik er mee zo kwaad ben ik!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dan nog het is je normale werk niet, ik vind zijn reactie erg overdreven.
    en idd dan zet hij er toch een vulploeg op? kun jij je gewone werk weer doen

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik doe ook helemaal niks meer voor um

8. san84

san84 Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meis,

lastig lastig llastig wat een gezeur zeg maar volgens mij kan hij je niet in uren korten omdat je wel gewerkt hebt.
    verder zou ik hem gewoon de waarheid zeggen en gewoon denken van ik blijf hier toch niet eeuwig .

dikke knuffel groetjes san84

9. bigwish

bigwish Actief lid

Jan 3, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is altijd een lastig verhaal.. Je kunt natuurlijk je gelijk halen en met je contract in de hand zeggen wat je rechten zijn. En ongetwijfeld kom je dan een heel eind. Alleen vaak staat er in contracten wel dat de werkgever het recht behoud je in te zetten op andere afdelingen/vlakken in bijzondere situaties of iets dergelijks. Met behoud van salaris.
    Je terugzetten in uren is er ook zo een. Hangt van je contracturen af. Heb jij letterlijk 20 uur in je contract staan, dan kunnen ze je niet zomaar minder uren geven, mits ze je de week erop zo veel uur inzetten dat je gemiddeld op 20 uitkomt bijvoorbeeld. Allemaal als, maar, als, maar-situaties.

Wat vooral belangrijk is, is dat je een situatie hebt waarin jij gelukkig bent en de kans is groot dat dit vooral in communicatie zit. Leg uit hoe je je voelt, wat jij verwacht van je werk, en wat jouw kracht is (hard werken, veel beschikbaar, flexibel enz) en probeer er op die manier uit te komen.

Wanneer je je contract erbij haalt, slaat de sfeer al snel om naar heel grillig, is mijn ervaring.

Dus benoem wat je wilt, hoe je je voelt, en hoe het opgelost kan worden.. Komt vast goed! Zeker als je manager achter je staat!

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik werk zelf ook in een supermarkt,

als medewerker verkoop hoort daar ook de vakken vullen bij, athans bij ons wel, ik heb hier ook totaal geen problemen mee overgens,

als je in een winkel werkt weet je dat je alles kan doen, ook schoonmaken hoort erbij, dus ik zou wat dat aangaat me soepeler opstellen,

qua uren inleveren no way, elk uur dat je werkt dienen ze te betalen, simpel, en dat zou ik gewoon aangeven.
    als je met deze man er niet uit komt, dan het een stapje hoger op zoeken om dit voorval te overleggen

succes.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik heb me tot op heden ook soepel opgesteld, want heb altijd alles gedaan, al kreeg ik het niet uitbetaald en er uren voor terug.. interesseerde mij niet, ik was er.

Ik kan er alleen niet tegen dat er wordt beweerd dat ik te langzaam was. Hij zei gister tegen mij: ik heb 2 opleidingsuren voor jou, ja prima, maar hij heeft me nooit opgeleid. Zegt ie: Die heb je allang gehad... yeah right!

Vorige keer met vakkenvullen zei ik al tegen een collega,goh wat ga jij snel, en die zei: niemand neemt je kwalijk dat je wat langzamer bent, je moet alles ook nog zoeken...

week erna krijg ik dit gedoe...

ben benieuwt waar hij zometeen mee gaat komen....

12. bigwish

bigwish Actief lid

Jan 3, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel succes, hoop dat het allemaal goedkomt!

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    heb dezelfde discussie gevoerd al gister, alleen is hij nu wat rustiger... dus hebben we het uit de wereld geholpen.. volgens hem athans.

Ik weet wel dat ik niet zomaar meer extra werk.

14. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Inderdaad! wat een zak hooi! hoe durft hij aan jou gewerkte uren te komen? :( Doen ze dat ook bij hem, wanneer hij iets niet op tijd afkrijgt?!
    Ik zou het bespreken met de hoofd/manager als je er zo niet uitkomt. Je bent er pas twee maanden in dienst. Wat verwacht hij dat je superwoman bent?

Share This Page