Iris wil de laatste week haast geen flesjes meer, haar flesjes die ze wil, drinkt ze goed op. maar meer dan 4 per dag krijgt ze niet...(wil ze niet) per fles krijgt ze ongeveer 170 ml.....moet ze nu beslist meer hebben, of geeft ze nu zelf aan dat het genoeg is...... we hebben geprobeerd om een extra te geven, maar dat is 3 slokjes en dan duwt ze de fles weer weg...... normaliter zit ze nog op 4 flessen, maar ze heeft ook al 2 keer gehad, dat ze maar 3 flesjes heeft gehad....ze is wel heel helder en levendig! wat zijn jullie tips en adviezen?!
Ik denk dat je gewoon moet blijven aanbieden. Misschien dat ze dan vanzelf meer gaat drinken. Zolang ze er helder uitziet en erg levendig is dan kan het denk ik geen kwaad. Misschien heeft ze gewoon een periode dat ze even niet zoveel zin erin heeft, maar als ze meer honger krijgt meld ze zich echt wel. Maar als je het niet vertrouwd zou ik als ik jou was gewoon het cb bellen kijken wat zij ervan zeggen. Maar blijven aanbieden is de beste methode voor nu is mijn mening.
Hoeveel tijd zit ertussen die flessen overdag? Wat trouwens ook vaak helpt is de fles aanbieden als ze net uit bed komen, dan willen ze vaak ook wel wat drinken. Succes!
tussen de flessen zit zo'n 4,5 tot 5 uur.....snachts slaapt ze van een uur of 11 tot half 9...... is het beter dat ik haar dan eerder wakker maak???
Lastig zeg, aan de ene kant zou ik zeggen gewoon zo laten als ze het er zo goed op doet, maar ik begrijp je onrust er over ook wel. Ik denk dat ik in jou situatie toch even contact met de huisarts of consultatiebureau zou opnemen dan heb je voor jezelf een gerust stellend antwoord! Succes ermee, groetjes van Carry
ik werk als logopedist bij kids en mensen met voedingsproblemen. zolang kids een natte luier hebben en levendig zijn is het goed. Misschien dat ze iets meer kan drinken op de momenten dat ze wat drinkt. en houd haar gewicht in de gaten. vocht blijft overigens het allerbelangrijkst.. en wat Jolanda aangeeft, geef t bij het CB aan... Succes met Iris. Groet Bengel
Kaylee drinkt nog veel minder dan dat... soms komt ze niet eens aan 600 cc per dag. Maar ze groeit goed, plast goed, is alert en vrolijk. Ze was vorige week in twee weken 350 gram aangekomen. Zolang ze goed groeien, goed plassen, vrolijk, alert en tevreden zijn, is het goed. Heb met het cb afgesproken dat ik haar elke week ga wegen en als 1 van bovenstaande punten minder wordt, dat we contact opnemen met de kinderarts. Maar zolang t goed gaat, blijft het zoals het nu is.
oei ik dacht dat je baby's nooit langer dan 7u na elkaar mocht leten slapen in verband met suiker of ben ik mis?? groetjes talia
suikerspiegel kan verstoort raken idd maar als je kleintje allert en wakker genoeg is is dat dus niet aan de orde wel zou ik idd blijven aanbieden misschien heeft ze ff een dipje met voeden succes caitlin slaapt ook 12 uur achter elkaar en die is alert en wakker genoeg