Hoi ik heb even een vraagje onze dochter is nu bijna 16 maanden en krijgt elke avond voor ze naar bed gaat nog een fles pap 180 cc melk en 2 schepjes pap erin. Maar ik vraag me af of ze dit nu nog el nodig heeft
Mijn dochter is volgende week 18 maanden, maar die krijgt al 5 maanden geen pap meer. En zeker niet uit de fles... Ze wou het al heel snel niet meer en het was ook niet meer nodig. Ze eet 4 bruine boterhammen op de dag en nog wat tussendoortjes. Fruit en liga enzo. smorgens een 2 flessen roosvice en smiddags bij haar broodje yoghurt drink. Ze moet absoluut geen melk meer. Smiddags nog een flesje roosvice en bij haar avondeten nog een flesje roosvice en aardappels en groente. En een danoontje toe... Zo, nu heb je het hele schema
ik zit nu zelf zo te denken ontbijt: 1 boterham met glas melk fruit lunch: 2 boterhammen met glas melk tussendoortje + drinken avondeten: groente, aardappelen vlees tussendoor: toetje + thee
Nou helemaal goed toch? Mijn dochter heeft aan 1 boterham niet genoeg En misschien kan je ook smorgens gewoon een keertje een bordje pap geven.... Dus ff wat dikker maken en gewoon laten eten. Is ook beter als alleen maar uit een fles drinken. Mijn dochter drinkt haar roosvice ook al een tijdje uit een rietje..
mijn meisje is drie en krijgt voor het slapen gaan nog gewoon pap. Zij is het wel nodig. Dus zolang als ze het willen hebben kun je het gewoon geven, een beetje meer vocht ( want daar valt het onder) kan geen kwaad.
Onze eva is nu 25 maanden en drinkt ook nog elke avond voor het slapen een fles pap. Voor de rest drinkt ze alle sapjes, melk etc uit een normale beker. Ze vraagt meestal zelf al om de pap. Van mij mag ze, alhoewel uit een fles niet echt bevordelijk zou zijn voor kaakontwikkeling. (met een lepel wil ze de pap niet) Zolang zij van die ene fles pap geniet, knijp ik maar een oogje dicht. Kwebbel
Alysha is een vrij forse dreumes zij is 76 cm lang en weegt 11 kg. Het liefst wil ik dus van de pap af omdat ze daar toch veel vet van gaan vasthouden. ik probeer geen zoete drankjes of beleg op haar brood te doen maar mager. Ik zie gewoon nu al aan haar dat ze aanleg heeft om net als mama zwaar te worden Maar ik vind zeker dat een kind moet kunnen genieten van eten alleen met mate. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=360
kan je na gaan....dus Alysha is 16 maanden? Die van mij is bijna 10 maanden en is ongeveer net zo lang en weegt ook rond de 11 kilo pfff. Maar hij is geen dikkertje...lengte en gewicht liggen goed volgens de consultatieburo. Hij krijgt nu: 8:00: Fles met pap. tussen 8:00 en 12:00 liga en drinkbeker diksap. 12:00 fruithapje (hij heeft nog geen tandjes) 15:00: 1 sneetje brood en beker diksap. 17:30: avondeten (met de pot mee) 19:30: papfles en dan naar bedje. ik ga d'r vanuit dat hij genoeg krijgt. hij groeit er goed op en weegt niet te zwaar.
appart dan zeg. want alysha loopt met haar lengte onder de middenlijn van de curve en met gewicht boven de middenlijn dus zij is niet in verhouding en ziet er best dik uit al zeg ik het zelf
kzag dat je dochter op de 14e is geboren. Mijn zoontje ook haha 14-7-2005 om precies te zijn. Tja mijn zoontje lag in het begin boven de groeicurf uit. Maar begint nu netjes naar het midden te lopen. Ik snap het ook niet goed
Als die kleintjes gaan lopen zie je het babyvet ervan af vliegen. Mijn dochtertje was ook best een dikkertje, maar als je haar nu ziet. Sinds ze loopt is ze wat gewicht betreft stil blijven staan. Het is nu een slank dennetje..
zie je dat scheelt nog al alysha is een lief klein dwergje hihihi. Net als papa en mama wij zijn beide ook niet groot, daarom lijkt ze ook dikker misschien. Maar goed te dun hoeft van mij ook niet hoor. Als ze ziek wordt of eten gaat weigeren heeft ze nog reserve's is ook fijn
Maar onze dochter was ook klein bij de geboorte. Ze was maar 49 cm en woog 3160 gr. Echt klein hoor... Moet je zien wat ze ff gegroeid is Maar ik en mijn vriend zijn ook niet groot. Ik ben zelf 1.66 En mijn vriend is 1.81 Dus valt wel mee denk ik. Maar onze dochter heeft ook behoorlijke voeten. Ken je die Boumy slofjes. Normaal rond haar leeftijd hebben ze maat L maar mevrouwtje heeft maat xl Een vriendin van ons haar dochter is 4 maanden ouder en die is gelijk met de lengte als mijn dochter. Haar voetjes zijn veel kleiner. Kan je nagaan hoeveel het verschilt
Hihi, mijn manneke is nu 4maanden en weegt al ruim 8 kilo, en is ruim 66cm....al een echte bikkel dus, ik zou me er niet te druk om maken, babyvet (zoals ik hier ook al las) gaat er vanzelf af, en ach een beetje dikker, als ze een x ziek zijn hebben ze ook wat bij te zetten !
49 cm das groot hahaha Caitlin was 46 cm en woog 2680 das pas klein en nee geen prematuurtje maar ik verbaas me dat er nog zoveel grote meisjes en jongens een papfles krijgen voor ze slapen gaan ik kan me herinneren dat dave me oudste met 8 mnd geen meer wilde en ameƩ met een mnd of 9 geen fles pap meer kreeg als ze overdag lekker eten dan hebben ze dat helemaal niet meer nodig tis meer een gewenning lijkt mij net als een flesje roosvice mee naar bedje caitlin wil helemaal geen pap ze grilt ervan dus geef ik haar wat meer voeding dan overdag en ze doet het er prima op dus na mijn idee femke kan je stoppen hoor en kijken of ze dat pikt want kindjes wennen snel aan iets en wanneer is een kindje nou dik? ik vind jouw popke totaal niet dik aandoen hoor meis